umAxa Skrevet 4. juli 2022 #441 Del Skrevet 4. juli 2022 On 6/30/2022 at 3:34 PM, Bålkaffe said: Når du nevner jenter i garderober i samme setning som transkvinner med penis, tenker du da noensinne på at jenter kan finne på å være med faren sin inn i herregarderoben på svømmesentre? Gutter er med mødrene sine inn i damegarderoben og ingen har hylt noe spesielt om det heller og jeg lurer på hvorfor, om dette er så fælt. Det er ikke bare å dusje og kjønnsorganer som et konsept som er problematisk, og du utelukker helt at det ligger en total ulik sosial bånd mellom dine foreldre og fremmede personer. Du kan ikke sammenligne situasjonen for en f.eks 11 år gammel jente som er alene i samme rom med en naken transkvinne/mann hun ikke kjenner i motsetning til å være med sin far. Og vi trenger ikke å bruke et barn som et eksempel; Kvinner generelt ville nok følt seg ubekvem skulle en fremmed person med alle mannlige fysiske trekk dukke opp naken i garderoben dems. Å stille seg i en posisjon som at dette er helt greit viser jo at du er villig til å ignorere alle sosiale konflikter som er svært naturlig å ha. Så hvor er problemet? Hos 99% av befolkningen som reagerer instinktivt, eller hos de få prosentene som tar seg til rette i slike situasjoner? Quote Menn utfører også voksing der nede og det gjøres gjerne hos de samme som tilbyr voksing for kvinner, så denne ser jeg ikke relevansen for? Ikke nødvendigvis alle. Dette var konflikten som skjedde for noen års tid tilbake der en privat bedrift som i åresvis vokset kun kvinner, plutselig mottok en mann som krevde sin rett på å få en behandling. Som en privat bedrift kan du nekte kunder, men pga av politisk trans aktivisme ble salongen kalt for neo-nazisme for å ikke utføre voksing på mannlige kjønnsorganer. Ellers hva med sport da? Er det helt greit at transkvinne dominerer kvinner i svømming, i kampsport og ellers? Det større spørsmålet er fortsatt om svaret "helt greit" er bare så lett som du mener det skal være. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 4. juli 2022 #442 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) umAxa skrev (2 timer siden): Det er ikke bare å dusje og kjønnsorganer som et konsept som er problematisk, og du utelukker helt at det ligger en total ulik sosial bånd mellom dine foreldre og fremmede personer. Du kan ikke sammenligne situasjonen for en f.eks 11 år gammel jente som er alene i samme rom med en naken transkvinne/mann hun ikke kjenner i motsetning til å være med sin far. Og vi trenger ikke å bruke et barn som et eksempel; Kvinner generelt ville nok følt seg ubekvem skulle en fremmed person med alle mannlige fysiske trekk dukke opp naken i garderoben dems. Å stille seg i en posisjon som at dette er helt greit viser jo at du er villig til å ignorere alle sosiale konflikter som er svært naturlig å ha. Så hvor er problemet? Hos 99% av befolkningen som reagerer instinktivt, eller hos de få prosentene som tar seg til rette i slike situasjoner? Ikke nødvendigvis alle. Dette var konflikten som skjedde for noen års tid tilbake der en privat bedrift som i åresvis vokset kun kvinner, plutselig mottok en mann som krevde sin rett på å få en behandling. Som en privat bedrift kan du nekte kunder, men pga av politisk trans aktivisme ble salongen kalt for neo-nazisme for å ikke utføre voksing på mannlige kjønnsorganer. Ellers hva med sport da? Er det helt greit at transkvinne dominerer kvinner i svømming, i kampsport og ellers? Det større spørsmålet er fortsatt om svaret "helt greit" er bare så lett som du mener det skal være. De transkvinnene jeg har snakket med og de jeg faktisk kjenner har forklart meg at de aldri og sjeldent dusjer i garderober, ikke fjerner klær eller på noen som helst måte viser frem et kjønnsorgan de ikke vedkjenner seg. De er redd for å bli slått, bli utsatt for trakassering og andre ting. Mange bruker gjerne handicap-doen eller spør om de kan få bruke et adskilt rom til å få bytte i, noe de ofte faktisk får, fordi folk skjønner hvorfor de vil dette. Garderobe-debatten blir diskutert på premisser som ikke eksisterer. Hvor kommer din statistikk fra? Kilde, takk. Du fant EN klinikk, ja. En klinikk som ble saksøkt av noen, gratulerer. Sporten driver i disse dager å utarbeider retningslinjer som skal forsøke å skille på pre-transisjonerte og post-transisjonerte transpersoner. La de gjøre jobben sin. Ja, svaret mitt om jeg klarer å være i samme garderobe som en transkvinne er fremdeles "helt greit". Interessant at du drar fram MMA som et eksempel på en kampsport hvor transkvinner kan finne på å denge cis-kvinner, det finnes jo ikke eksempler på i MMA at cis-kvinner denger hverandre helseløse og dreper hverandre, nei. https://supersport.com/boxing/news/210903_Female_fighter_Zapata_dies_from_injuries_in_the_ring https://www.dailymail.co.uk/news/article-9965963/Friend-kickboxer-dying-knocked-MMA-opponent.html Endret 4. juli 2022 av Bålkaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 4. juli 2022 #443 Del Skrevet 4. juli 2022 1 hour ago, Bålkaffe said: Interessant at du drar fram MMA som et eksempel på en kampsport hvor transkvinner kan finne på å denge cis-kvinner, det finnes jo ikke eksempler på i MMA at cis-kvinner denger hverandre helseløse og dreper hverandre, nei. https://supersport.com/boxing/news/210903_Female_fighter_Zapata_dies_from_injuries_in_the_ring https://www.dailymail.co.uk/news/article-9965963/Friend-kickboxer-dying-knocked-MMA-opponent.html Denne typen argument er så sjokkerende dum at jeg undres om folk egentlig troller. Det du egentlig sier, mer generelt, er at et gitt problem er irrelevant/uproblematisk/uinteressant ettersom det også finnes andre problemer. Ser du ikke hvor hinsides tåpelig det er? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 4. juli 2022 #444 Del Skrevet 4. juli 2022 1 hour ago, Bålkaffe said: Interessant at du drar fram MMA som et eksempel på en kampsport hvor transkvinner kan finne på å denge cis-kvinner, det finnes jo ikke eksempler på i MMA at cis-kvinner denger hverandre helseløse og dreper hverandre, nei. https://supersport.com/boxing/news/210903_Female_fighter_Zapata_dies_from_injuries_in_the_ring https://www.dailymail.co.uk/news/article-9965963/Friend-kickboxer-dying-knocked-MMA-opponent.html Var det noen som snakket om død? Det var da spesielt makabert. Eksempelvis kan man ta Serena Williams som var ranket som verdens beste kvinnelige tennisspiller. Selv mente hun etter å ha spilt mot mannlige profesjonelle at hun vil slite på den mannlige rankingen fra rundt trinn 350 og bedre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 4. juli 2022 #445 Del Skrevet 4. juli 2022 matsats skrev (1 time siden): Denne typen argument er så sjokkerende dum at jeg undres om folk egentlig troller. Det du egentlig sier, mer generelt, er at et gitt problem er irrelevant/uproblematisk/uinteressant ettersom det også finnes andre problemer. Ser du ikke hvor hinsides tåpelig det er? Når det dras fram at en transkvinne kommer til å dominere og skade cis-kvinner i MMA, blant annet, så ja, da er det helt riktig å dra fram at cis-kvinner allerede utgjør ganske stor skade og tilogmed død på andre cis-kvinner i denne sporten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 4. juli 2022 #446 Del Skrevet 4. juli 2022 nisselue skrev (25 minutter siden): Var det noen som snakket om død? Det var da spesielt makabert. Eksempelvis kan man ta Serena Williams som var ranket som verdens beste kvinnelige tennisspiller. Selv mente hun etter å ha spilt mot mannlige profesjonelle at hun vil slite på den mannlige rankingen fra rundt trinn 350 og bedre. Noen nevnte at transkvinner kom til å dominere i sport og dro fram en kamp mellom en cis-kvinne og en transkvinne, hvor cis-kvinnen endte med skallefraktur. Da dro jeg frem at i sporten MMA så skjer sånne skader og dødsfall som følge av skader pådratt seg i kamp mellom cis-kvinner. Selvsagt vil Serena Williams slite mot en høy mannlig rankert spiller, all den tid denne mannlige spilleren verken går på testohemmere eller østrogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 4. juli 2022 #447 Del Skrevet 4. juli 2022 6 hours ago, Bålkaffe said: Når det dras fram at en transkvinne kommer til å dominere og skade cis-kvinner i MMA, blant annet, så ja, da er det helt riktig å dra fram at cis-kvinner allerede utgjør ganske stor skade og tilogmed død på andre cis-kvinner i denne sporten. Nei, det er overhodet ikke relevant. Det kalles whataboutisme og det er en logisk feilslutning. Særlig siden transkvinner er i gjennomsnitt langt sterkere enn kvinner, og utgjør dermed en langt større fysisk trussel. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. juli 2022 #448 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 21.45): Det finnes mennesker med psykiske lidelser, psykoser, personlighetsforstyrrelser o.l. som fører til alle mulige slags virkelighetsforstyrrelser. Disse menneskene fortjener selvfølgelig hjelp, og man kan gjerne diskutere den beste måten å hjelpe dem på, men å late som virkelighetsforstyrrelsene er sanne er helt feil. Ettersom det bryter med objektiv og verfiserbar sannhet vil ingen oppegående mennesker akseptere en slik vranglære. Det bryter med menneskets helt grunnleggende persepsjon og orientering i verden rundt oss. Og før du nevner noe om at kjønnsdysfori ikke er en psykisk lidelse: Det er riktig at det ble fjernet som en psykisk lidelse i 2013, men det er det fremdeles forbundet med et opplevd og subjektivt ubehag. Ettersom kroppen og hjernen er én og samme organisme, og i 99,99% av tilfellene er det ingenting galt med kroppen, så er det uunngåelig at problemet sitter i hodet. Det er noe i hodet til de med kjønnsdysfori som forårsaker at de opplever et ubehag med kroppen sin. Ergo er kjønnsdysfori en psykiatrisk diagnose der det er et manglende samsvar mellom mentale opplevelsen og den fysiske/objektive virkeligheten. I alle andre tilfeller av virkelighetsforstyrrelser (inkongruens mellom opplevd og den virkelige verden rundt oss), behandler vi indivdets psyke. I dette tilfelle skal vi ikke bare behandle individet ved å endre den fysiske virkeligheten (noe som ikke er mulig), men vi skal også "tvinge" alle andre til å akseptere denne endringen av virkeligheten - til tross for at vi alle vet at det ikke er mulig. Anonymkode: 26cd0...2ba Jeg er enig med deg i at alle med psykiske lidelser fortjener hjelp, og jeg er enig med deg i at det er en annen diskusjon. Som jeg gjerne tar i en annen tråd. Du kan ikke si at hjerne og kropp er én samtidig som du sier at det ikke er noe galt med kroppen, men alt sitter i hjernen. Nå mener ikke jeg at kjønnsdysfori er en psykisk lidelse på samme måte som jeg ikke mener at alle religiøse mennesker burde behandles for vrangforestillinger. Jeg mener at samfunnet er tjent med å ha en forståelse for at alle andre ikke tenker likt som oss selv, så lenge de ikke skader andre (her tenker jeg på religiøse). Det er helt i orden å føle at det er uvant om du møter noen som ser annerledes ut, eller som oppfører seg annerledes enn "normalen". Det er veldig naturlig å tenke at det som er ukjent er "feil" eller "uvant". Jeg ser likevel et samfunn der vi blir likere og likere og alt som avviker fra A4 er feil. Grunnen til at mange sliter, er stigmatiseringen de opplever fra andre mennesker og samfunnet, men vi ser for eksempel en utvikling i at mange homofile har det helt fint med legningen sin etter at famfunnet har blitt mer åpent og bedre informert (ikke alle, mange). Jeg ønsker ikke å forandre virkeligheten, men jeg ønsker å gjøre rommene for kvinne og mann større slik at både guttejenta som hater å gå i kjole, men ser på seg selv som en jente, og gutten som liker å sminke seg og som alltid har følt seg som en jente, kan føle at de blir akseptert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 5. juli 2022 #449 Del Skrevet 5. juli 2022 (endret) matsats skrev (5 timer siden): Nei, det er overhodet ikke relevant. Det kalles whataboutisme og det er en logisk feilslutning. Særlig siden transkvinner er i gjennomsnitt langt sterkere enn kvinner, og utgjør dermed en langt større fysisk trussel. Nei, det gjaldt skader i MMA, og da er cis-kvinnene sine verste fiender, mtp dødsfallene. Om det er whataboutism, må du isåfall ta opp det med hen som tok opp skader i MMA, nemlig den brukeren jeg siterte. Endret 5. juli 2022 av Bålkaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. juli 2022 #450 Del Skrevet 5. juli 2022 umAxa skrev (På 30.6.2022 den 10.19): Og hva med spa for kvinner da? Helt greit det også? Jeg kan møte min mannlige sjef eller naboen på the Well, så å møte en transkvinne hadde virkelig ikke plaget meg overhodet. og … vi kan ikke ha transeksuelle fordi vi må på spa 😬 offa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 5. juli 2022 #451 Del Skrevet 5. juli 2022 Jeg tenker spørsmålet et todelt. Fra et biologisk perspektiv så er det kun to kjønn, mann og kvinne. En kvinne har livmor, eggestokker, XX kromoson. En mann har penis, testikler, adamseple, samt XY kromoson. Beinrester fda de døde forteller oss kjønn, ikke hva slags tanker vi hadde i hodet. Samtidig så kan mange fødte menn LEVE som kvinner. Transkvinner (da snakker jeg ikke om drag, "kvinner" med skjegg etc), men de som har gjennomgått et skifte, både ser og oppfører seg som kvinner. I de aller fleste situasjoner vil de også bli referert til som kvinner. Allikevel mener jeg fortsatt det er essensielt at vi har en klar definisjon på hva en mann og kvinne er. Det er spesielt viktig i form av økonomi, helse, politikk, o.l. Transkvinner kan aldri bli en del av problematikken rundt graviditet/fødsel, amming, menstruasjon, livmorhalskreft. Transkvinner har selvfølgelig egne utfordringer, men det er fortsatt kvinner som hovedsakelig gjennomgår æresdrap, syreangrep, voldtekter som en krigsmetode, tvangsekteskap, tildekking mot egen vilje, lavere status i samfunnet og rettssammenheng, etc. For at vi kan ta tak i slike ting må vi definere hva en kvinne er. 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. juli 2022 #452 Del Skrevet 5. juli 2022 Turtellure12 skrev (36 minutter siden): Jeg tenker spørsmålet et todelt. Fra et biologisk perspektiv så er det kun to kjønn, mann og kvinne. En kvinne har livmor, eggestokker, XX kromoson. En mann har penis, testikler, adamseple, samt XY kromoson. Beinrester fda de døde forteller oss kjønn, ikke hva slags tanker vi hadde i hodet. Samtidig så kan mange fødte menn LEVE som kvinner. Transkvinner (da snakker jeg ikke om drag, "kvinner" med skjegg etc), men de som har gjennomgått et skifte, både ser og oppfører seg som kvinner. I de aller fleste situasjoner vil de også bli referert til som kvinner. Allikevel mener jeg fortsatt det er essensielt at vi har en klar definisjon på hva en mann og kvinne er. Det er spesielt viktig i form av økonomi, helse, politikk, o.l. Transkvinner kan aldri bli en del av problematikken rundt graviditet/fødsel, amming, menstruasjon, livmorhalskreft. Transkvinner har selvfølgelig egne utfordringer, men det er fortsatt kvinner som hovedsakelig gjennomgår æresdrap, syreangrep, voldtekter som en krigsmetode, tvangsekteskap, tildekking mot egen vilje, lavere status i samfunnet og rettssammenheng, etc. For at vi kan ta tak i slike ting må vi definere hva en kvinne er. Jeg har aldri opplevd at noen transkvinner har blandet seg med min ØKONOMI??? helse, politikk eller lignende. Det jeg derimot har opplevd er at menn har hatt meninger om både kvinnehelse som for eksempel ved abort og politikk ved å snakke om barsel, graviditet og permisjon. Jeg har ikke opplevd at verken transkvinner eller menn mener spesielt mye om menstrasjon. Jeg vet ikke om du får bakoversveis av å høre dette, men jeg mener faktisk at alle skal få lov å mene noe om alle disse temaene. Jeg mener at de som vet mest om temaet som: kvinner om mensen og abort eller menn om prostatakreft og impotens, bør bli lyttet til, men at det også alltid er verdifillt å høre alle sidene av en sak. Jeg tror vi er på glattisen om vi skal rangere menneskers utfordringer, spesielt om vi tar med æresdrap, syreangrep og tvangsekteskap. Konsekvensen av det er at du og jeg aldri har rett til å klage eller kritisere noe som helst, da det alltid er noen som har det verre enn oss. Det er ikke en konkurranse. Jeg håper du har saker du brenner for, og det trenger ikke være transkvinner, men det betyr heller ikke at du burde bruke energien din på en mann som føler seg som en dame, når du åpenbart ser at det er viktigere ting å kjempe for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #453 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 18.11): Hvordan vet en person med penis hvordan det føles å være kvinne? Anonymkode: c1e0c...b35 Er det ett bestemt svar på hvordan det "føles å være kvinne?" Anonymkode: 09f9e...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 5. juli 2022 #454 Del Skrevet 5. juli 2022 Helene1982 skrev (4 timer siden): Jeg har aldri opplevd at noen transkvinner har blandet seg med min ØKONOMI??? helse, politikk eller lignende. Det jeg derimot har opplevd er at menn har hatt meninger om både kvinnehelse som for eksempel ved abort og politikk ved å snakke om barsel, graviditet og permisjon. Jeg har ikke opplevd at verken transkvinner eller menn mener spesielt mye om menstrasjon. Jeg vet ikke om du får bakoversveis av å høre dette, men jeg mener faktisk at alle skal få lov å mene noe om alle disse temaene. Jeg mener at de som vet mest om temaet som: kvinner om mensen og abort eller menn om prostatakreft og impotens, bør bli lyttet til, men at det også alltid er verdifillt å høre alle sidene av en sak. Jeg tror vi er på glattisen om vi skal rangere menneskers utfordringer, spesielt om vi tar med æresdrap, syreangrep og tvangsekteskap. Konsekvensen av det er at du og jeg aldri har rett til å klage eller kritisere noe som helst, da det alltid er noen som har det verre enn oss. Det er ikke en konkurranse. Jeg håper du har saker du brenner for, og det trenger ikke være transkvinner, men det betyr heller ikke at du burde bruke energien din på en mann som føler seg som en dame, når du åpenbart ser at det er viktigere ting å kjempe for. Tror du tolket innlegget mitt litt feil. Selvfølgelig kan alle ha en mening om ting, det har jeg vel ikke sagt heller? Når jeg mener økonomi, helse o.l mener jeg fra et større perspektiv. Pengebevilgning fra politikere, f.eks. hvor skal ressursene gå i form av skattepenger. Da er kvinnehelse et viktig emne, som for eksempel abort som du tar opp. Det problemet er basert på biologi, da kun kvinner kan bli gravide. Problemet mitt med den nye trenden ifht transkvinner er at biologi blir mindre relevant, noe jeg syns er dumt fordi det er viktig å poengtere at menn og kvinner trenger iblant forskjellig prioriteringer. Det er ikke snakk om rangering. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 5. juli 2022 #455 Del Skrevet 5. juli 2022 On 6/5/2022 at 4:52 PM, AnonymBruker said: Jeg synes at transkvinner ofte har en oppfatning av det å være kvinne som er veldig overfladisk. Et hyper-feminint bilde av hva det vil si å være kvinne som baserer seg mye på utseende, klær, sko og sminke. Trange kjønnsroller, som resten av samfunnet prøver å komme ut av. Anonymkode: 98db9...267 Med andre ord en teatralsk forestilling 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. juli 2022 #456 Del Skrevet 5. juli 2022 Turtellure12 skrev (17 minutter siden): Tror du tolket innlegget mitt litt feil. Selvfølgelig kan alle ha en mening om ting, det har jeg vel ikke sagt heller? Når jeg mener økonomi, helse o.l mener jeg fra et større perspektiv. Pengebevilgning fra politikere, f.eks. hvor skal ressursene gå i form av skattepenger. Da er kvinnehelse et viktig emne, som for eksempel abort som du tar opp. Det problemet er basert på biologi, da kun kvinner kan bli gravide. Problemet mitt med den nye trenden ifht transkvinner er at biologi blir mindre relevant, noe jeg syns er dumt fordi det er viktig å poengtere at menn og kvinner trenger iblant forskjellig prioriteringer. Det er ikke snakk om rangering. Sitat Allikevel mener jeg fortsatt det er essensielt at vi har en klar definisjon på hva en mann og kvinne er. Det er spesielt viktig i form av økonomi, helse, politikk, o.l. Transkvinner kan aldri bli en del av problematikken rundt graviditet/fødsel, amming, menstruasjon, livmorhalskreft. Beklager at jeg tolket innlegget ditt feil. Jeg er glad for å høre at du mener at transkvinner i likhet med alle andre mennesker har rett til å ha en mening om kvinnehelse i likhet med alle andre. Heldigvis har alle norske statsborgere over 18 år har rett til å stemme frem de som de mener best kan forvalte våre skattepenger samt andre viktige oppgaver. Heldigvis bor vi i Norge og ikke i USA, så norske kvinner har gode rettigheter sammenlignet med resten av verden både når det gjelder tilgang på abort og økonomiske støtteordninger for mødre. Helt konkret lurer jeg på hva slags ulike prioriteringer kvinner og menn trenger på grunn av biologi etter din mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #457 Del Skrevet 5. juli 2022 Bålkaffe skrev (17 timer siden): Noen nevnte at transkvinner kom til å dominere i sport og dro fram en kamp mellom en cis-kvinne og en transkvinne, hvor cis-kvinnen endte med skallefraktur. Da dro jeg frem at i sporten MMA så skjer sånne skader og dødsfall som følge av skader pådratt seg i kamp mellom cis-kvinner. Selvsagt vil Serena Williams slite mot en høy mannlig rankert spiller, all den tid denne mannlige spilleren verken går på testohemmere eller østrogen. Hormoner reverserer ikke større hjerte, større lunger og smalere hofter (fordel ved løping). Hjelper ikke med testohemmere eller østrogen da. Anonymkode: 6100a...3aa 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 5. juli 2022 #458 Del Skrevet 5. juli 2022 Helene1982 skrev (2 timer siden): Helt konkret lurer jeg på hva slags ulike prioriteringer kvinner og menn trenger på grunn av biologi etter din mening? Svarte på det spørsmålet i delen du siterte. Temaer som graviditet/fødsel, abort, menstrasjon og kreftformer som er spesifikke til livmoren er jo basert på biologi. Et eksempel på dette er jo nedskaleringen av fødselstilbud i Norge pga sentralisering av sykehusene. Vil jo si at dette ikke nødvendigvis treffer menn eller transkvinner på samme måte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 5. juli 2022 #459 Del Skrevet 5. juli 2022 9 hours ago, Bålkaffe said: Nei, det gjaldt skader i MMA, og da er cis-kvinnene sine verste fiender, mtp dødsfallene. Om det er whataboutism, må du isåfall ta opp det med hen som tok opp skader i MMA, nemlig den brukeren jeg siterte. Det var du som introduserte et irrelevant poeng her - dvs. whataboutism. Hva er det du ikke forstår? Hvorvidt det eksisterer andre problemer, som at kvinner skader kvinner, gjør ikke andre (overlappende) problemer, som at transkvinner skader kvinner, irrelevante. Det blir som å si at islamistisk terrorisme er ikke så ille fordi det også finnes høyreekstremistisk terrorisme. Begge former for terrorisme er ille og må bekjempes - dog med noen forskjellige virkemidler. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 5. juli 2022 #460 Del Skrevet 5. juli 2022 23 hours ago, Bålkaffe said: De transkvinnene jeg har snakket med og de jeg faktisk kjenner har forklart meg at de aldri og sjeldent dusjer i garderober, ikke fjerner klær eller på noen som helst måte viser frem et kjønnsorgan de ikke vedkjenner seg. De er redd for å bli slått, bli utsatt for trakassering og andre ting. Mange bruker gjerne handicap-doen eller spør om de kan få bruke et adskilt rom til å få bytte i, noe de ofte faktisk får, fordi folk skjønner hvorfor de vil dette. Garderobe-debatten blir diskutert på premisser som ikke eksisterer. Sporten driver i disse dager å utarbeider retningslinjer som skal forsøke å skille på pre-transisjonerte og post-transisjonerte transpersoner. La de gjøre jobben sin. Ja, svaret mitt om jeg klarer å være i samme garderobe som en transkvinne er fremdeles "helt greit". Interessant at du drar fram MMA som et eksempel på en kampsport hvor transkvinner kan finne på å denge cis-kvinner, det finnes jo ikke eksempler på i MMA at cis-kvinner denger hverandre helseløse og dreper hverandre, nei. https://supersport.com/boxing/news/210903_Female_fighter_Zapata_dies_from_injuries_in_the_ring https://www.dailymail.co.uk/news/article-9965963/Friend-kickboxer-dying-knocked-MMA-opponent.html Det er lite poeng i å dra opp de du kjenner og dine erfaringer. Jeg kjenner flere trans personer jeg også 🤷♂️ I bunn og grunn snakker vi om hypotetiske situasjoner med fokus på gråsonene som oppstår når man prøver å presse inn en klosse i et hull. Videre diskuterer vi problemene. Ikke det faktum at selvsagt finnes det et handikapp toalett med privat dusj i de fleste moderne institusjoner og naturligvis unngår man de fleste ubekvemme tilfellene. Vår lille debatt ville vært over før den starten om vi skulle bare lande på "Det finnes handikapp-wc og problemet eksisterer ikke". Det blir like svakt som å si det finnes butikker i alle land, så derfor er ikke sult et problem. Quote Hvor kommer din statistikk fra? Kilde, takk. Strengt tatt ikke nødvendig å ha kilder når vi har siden starten snakket om hypotetiske situasjoner. Om det hjelper deg, så kall de for min mening istedet. Det er min mening at fleste kvinner, på et globalt nivå, opp til 90% av dem ville følt seg ubekvem dersom en transkvinne med hengende penis og alt skulle dukke opp i garderoben dems, og dusje med dem og gjøre garderobe "ting". Det du kaller for helt greit, kaller jeg for rart. Quote Du fant EN klinikk, ja. En klinikk som ble saksøkt av noen, gratulerer. Jeg spurte veldig genuint siden starten nøyaktig hva din tankegang var, og lot scenen være din. Her har vi svaret som forteller meg egentlig nok om din tankegang. I dine ord så tenker du at det er helt greit, og ignorerer nærmest all problematikk som både oppstår i ekte, ref artiklene og til og med hypotetiske vi forestiller oss. Likheten mellom en slik tankegang og en ideologisk tankegang er når dypere problemer dukker opp, så kaster man bare på lette svar på det og kaller det for problem løst. Det blir som å sende en håndtegnet strekmann til kreft forskning og si at du fant problemet med å tegne en sirkel på strekmannen. Når det gjelder transkvinner i sport er det flere andre som har gjort en mer en god jobb til å svare deg på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå