AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #181 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nok mye sykehus blandt LGBTQ+, men ekte transkvinner er født sånn, altså ikke mentalt syk som mange av de man ser i media Ekte transkvinner er kanskje 0,01 % av hele trans-bevegelsen. Utrolig mange svært forstyrrede mennesker i den. Anonymkode: 4fa7f...4e5 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #182 Del Skrevet 6. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Godt argument. Anonymkode: 57578...02a Det er ikke et argument, det er konstatering av fakta. Majoriteten følger virkeligheten og ser på transkvinner som psykisk syke menn. Enkelt og greit. Anonymkode: 1fc08...469 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 6. juni 2022 #183 Del Skrevet 6. juni 2022 Har null ide. Jeg får inntrykk av at kvinner skal være veldig feminine, ha flott figur, lange øyevipper og fyldige lepper. Gjerne store dunker også. Å aller helst være slank, veldig slank. Jeg er ingen av delene, selv om jeg har et kvinnelig kjønnsorgan. Samtidig skal du være fruktbar, au pair, vaskedame, barnevakt og slave for menn. Helst ikke bry deg om karriere, helst være hjemme og stelle hus. Du skal ikke ha meninger, og helst ikke stemmerett, for det er det bare ekte menn som skal ha. Du har ikke lov til å bestemme over egen kropp, eller andres kropp for den saks skyld, det er ekte menn sin jobb. Så nei jeg vet ikke hva som egentlig definerer en kvinne. Jeg definerer meg snart ikke som noe som helst, for jeg liker ikke å bli satt i en bås, selv om jeg har født barn og vet jeg har et medfødt kvinnelig kjønnsorgan med alt som følger med. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var en mann, andre ganger er jeg sjeleglad for å være kvinne. Jeg er meg sjæl, og jeg håper alle rundt meg kan få lov å være det også, uavhengig av deres medfødte kjønnsorgan. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 6. juni 2022 #184 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt argument. Anonymkode: 57578...02a Det var faktisk det beste 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 6. juni 2022 #185 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ekte transkvinner er kanskje 0,01 % av hele trans-bevegelsen. Utrolig mange svært forstyrrede mennesker i den. Anonymkode: 4fa7f...4e5 Det er nok mer enn 0,01% men det er nok MANGE i den bevegelsen som hverken har kjønnsdysfori eller er ekte trans ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 6. juni 2022 #186 Del Skrevet 6. juni 2022 Tuppeluri skrev (1 minutt siden): Har null ide. Jeg får inntrykk av at kvinner skal være veldig feminine, ha flott figur, lange øyevipper og fyldige lepper. Gjerne store dunker også. Å aller helst være slank, veldig slank. Jeg er ingen av delene, selv om jeg har et kvinnelig kjønnsorgan. Samtidig skal du være fruktbar, au pair, vaskedame, barnevakt og slave for menn. Helst ikke bry deg om karriere, helst være hjemme og stelle hus. Du skal ikke ha meninger, og helst ikke stemmerett, for det er det bare ekte menn som skal ha. Du har ikke lov til å bestemme over egen kropp, eller andres kropp for den saks skyld, det er ekte menn sin jobb. Så nei jeg vet ikke hva som egentlig definerer en kvinne. Jeg definerer meg snart ikke som noe som helst, for jeg liker ikke å bli satt i en bås, selv om jeg har født barn og vet jeg har et medfødt kvinnelig kjønnsorgan med alt som følger med. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var en mann, andre ganger er jeg sjeleglad for å være kvinne. Jeg er meg sjæl, og jeg håper alle rundt meg kan få lov å være det også, uavhengig av deres medfødte kjønnsorgan. Godt sagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 6. juni 2022 #187 Del Skrevet 6. juni 2022 20 minutter siden, Adobyen said: Jeg har lest om lille Lise som hatet å være jente. Lekte aldri jenteleker og holdt seg sammen med guttene. Nektet å gå med jenteklær. Hun fikk hjelp som tenåring og gikk igjennom utredninger og hormonbehandlinger. Senere ble det operasjoner og kjønnskorrigering. Som 20-åring var Ole en glad ung mann. Det har aldri vært noe tull med Ole. Han er helt reell. Hva har dette å gjøre med det jeg skrev? Tror du mennesker egentlige er immaterielle sjeler som "bor" i fysiske kropper, og noen ganger passer ikke den kroppen man får "utdelt"? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #188 Del Skrevet 6. juni 2022 mingus skrev (3 minutter siden): Det var faktisk det beste 🙂 Det er ikke et argument, det er fakta. Anonymkode: 8e6e7...769 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6. juni 2022 #189 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Enig med e94. Jeg har aldri tenkt at det skal være så ekstremt viktig at jeg skal gå rundt å definere hva andre definerer seg som. Det er jo ikke så veldig vanskelig å respektere andre mennesker og deres definisjon av seg selv som kvinne eller mann! "Ekte kvinner" har jeg hørt i alt for mange tullete sammenhenger at det gir absolutt ingen mening på noe plan. Ekte kvinner har kurver, ekte kvinner har mensen, ekte kvinner får barn, ekte kvinner har omsorgsyrker, ekte kvinner.... Blir ikke folk drit lei av å definere alle hele tiden på den måten? Anonymkode: 2c04f...013 Enig ☝️ . Fatter ikke at folk ikke går lei av denne diskusjonen . Hva folk definerer seg som er helt uvesentlig for meg . Det å «føle « seg som det ene eller det andre er et ilandsproblem . Kjønn har ingenting med følelser å gjøre . Kun biologi . Hvordan folk velger å leve livene sine er helt uinteressant . Feel free å gjør som du vil ☺️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 6. juni 2022 #190 Del Skrevet 6. juni 2022 5 minutter siden, Tuppeluri said: Så nei jeg vet ikke hva som egentlig definerer en kvinne. Da kan jeg hjelpe deg. Det er kjønnsorganene som definerer han- og hunkjønn hos samtlige pattedyr - inkludert mennesket. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 6. juni 2022 #191 Del Skrevet 6. juni 2022 1 minutt siden, NiceOrNothing said: Enig ☝️ . Fatter ikke at folk ikke går lei av denne diskusjonen . Hva folk definerer seg som er helt uvesentlig for meg . Det å «føle « seg som det ene eller det andre er et ilandsproblem . Kjønn har ingenting med følelser å gjøre . Kun biologi . Hvordan folk velger å leve livene sine er helt uinteressant . Feel free å gjør som du vil ☺️ Du tar feil. Det er en viktig debatt. Hvis språket ikke korresponderer med objektiv sannhet vil ingen kommunikasjon gi mening, og selve grunnlaget for demokrati, samhold, rettstat osv kunne fungere. Ingen som har lest Orwell her? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #192 Del Skrevet 6. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Nettopp. Jeg er født kvinne. Hvis jeg skal beskrive hvordan det føles å være kvinne vil beskrivelsene være ting som har sammenheng med det fysiske. Menstruasjonssmerter, pms, fødsel, frykt for å gå alene om natta på byen osv. Når transkvinner sier de føler seg som kvinner, og denne følelsen er hva som gjør deg til kvinne, da burde jo denne følelsen være universiell for alle som mener de er kvinner. Men jeg aner ikke hvilken følelse de sikter til. Utenom slike ting nevnt over, så aner jeg ikke hvordan det føles å være kvinne, selv om jeg er en. Eller går det an å være kvinne i det hele tatt om en ikke føler seg som det? Jeg synes denne debatten er veldig forvirrende. Anonymkode: 6100a...3aa For diskusjonens skyld la oss snu på det: Vet du at du ikke føler deg som en mann? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6. juni 2022 #193 Del Skrevet 6. juni 2022 matsats skrev (3 minutter siden): Du tar feil. Det er en viktig debatt. Hvis språket ikke korresponderer med objektiv sannhet vil ingen kommunikasjon gi mening, og selve grunnlaget for demokrati, samhold, rettstat osv kunne fungere. Ingen som har lest Orwell her? Jeg lever helt fint m å ta feil. Men forstår fortsatt ikke denne «kampen « . Tenker uansett at det er jeg som må tilpasse meg samfunnet , å ikke samfunnet som må tilpasse seg meg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 6. juni 2022 #194 Del Skrevet 6. juni 2022 matsats skrev (1 minutt siden): Hva har dette å gjøre med det jeg skrev? Tror du mennesker egentlige er immaterielle sjeler som "bor" i fysiske kropper, og noen ganger passer ikke den kroppen man får "utdelt"? Jeg forstår ikke spørsmålet ditt. Du skriver om «noen ganger» tenker du på de som føler seg som mann eller kvinne vekselsvis da? Eller de som gjennomgår flere år med kjønnskorrigering, hormonbehandlinger og psykologiske utredninger for å bli sikre på at det er riktig. Hva som er sjeler og hva som er fysiske kropper osv. har jeg ikke noen tanker om, det høres litt svevende ut. Søk heller på filosofi eller andre greier. Jeg er bare en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 6. juni 2022 #195 Del Skrevet 6. juni 2022 matsats skrev (7 minutter siden): Du tar feil. Det er en viktig debatt. Hvis språket ikke korresponderer med objektiv sannhet vil ingen kommunikasjon gi mening, og selve grunnlaget for demokrati, samhold, rettstat osv kunne fungere. Ingen som har lest Orwell her? Rekker opp handa👍 Postmodernismen er i sitt vesen en gavepakke for alle som vil 1984. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #196 Del Skrevet 6. juni 2022 1 hour ago, Anonymus Notarius said: Homofili har da ikke noe mer med kjønnsidentitet å gjøre enn heterofili. Ja se det. Der kom det endelig. Så vi snakker om kjønnsidentitet når det passer og kjønn når det passer, og ingen vil spesifisere hvilken av de de snakker om. Vi ser det jo hele tiden at det blandes hva man føler seg som og hva man er. Som om det er det samme. Men her kom altså distinksjonen kjønnsidentitet med i spillet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #197 Del Skrevet 6. juni 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo den nye retningen som trans-bevegelsen går også. Det dukker opp nye pronomen hver dag. Man identifiserer seg som katter, delfiner etc. etc. Det er ikke tull engang. Anonymkode: 4fa7f...4e5 Dette er nettopp det "problemet" jeg ser også. Vel, nå ser jeg det vel ikke som et problem som sådan for hvis folk vil leve som delfiner eller flaskekorker så bryr det meg midt i ryggen, men at transbevegelsen rett og slett overser dem forteller meg at transbevegelsen kanskje er litt mer diskriminerende enn hva den har godt av og dermed spørsmålssetter jeg deres motivasjon. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #198 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha rett til å bestemme hva andre skal definere seg som. Dersom du føler deg som en kvinne og opptrer som en kvinne, er du en kvinne. Selv om du er født med penis. Anonymkode: f142d...e94 Hvordan opptrer man som en kvinne? Hva vil det si? Anonymkode: 68800...a9e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #199 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan opptrer man som en kvinne? Hva vil det si? Anonymkode: 68800...a9e Vasker huset, lager middag, vasker klær, tar oppvasken, helt normal kvinne oppførsel. Anonymkode: 57578...02a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #200 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vasker huset, lager middag, vasker klær, tar oppvasken, helt normal kvinne oppførsel. Anonymkode: 57578...02a Det gjør jo menn også. Anonymkode: a7ed2...26a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå