Guppy88 Skrevet 6. juni 2022 #101 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er desverre du som er helt ut i viddene. Igjen nei jeg tror ikke det er trans-kvinner, jeg tror det åpner opp døren for menn med dårlige intensjoner. Kan du ikke lese? Og igjen hva har pedofile med saken å gjøre? Jenter blir kjønnslemlestet.. folk sulter, det er krig.. hva pokker har det med saken å gjøre? Vi snakker om hvordan kvinnersrettigheter og trygghet blir satt til side. Kan du svare? Hva er løsningene dine? syntes du ikke dette er et problem verdt å ta opp, så bryr du deg ikke om kvinner. Det er ikke mye å be om at man må ha fjernet penis hvis man vil ha tilgang til steder for kvinner. Det er jævlig lite å be om faktisk. Jeg har svart deg flere ganger og du unngår å svare. Anonymkode: fb5b6...9f2 Da må jeg igjen spørre deg: tror du virkelig, VIRKELIG at kvinner i kvinnegarderoben har en større risiko for uanstendig atferd enn gutter i herregarderoben? For hvis svaret fortsatt er ja, kan jeg ikke bruke mer tid på deg. Det er en helt latterlig påstand uten sidestykke. Løsning: båser i garderobe, som kan låses. Har allerede sagt det tidligere. Evt. alarmknapper. Du vil kun snakke om kvinners rettigheter, som du mener brutt, f**n ta meg da, som påpeker at gutter er enda mer utsatt. Jeg er kvinne. Jeg føler ikke at noen av mine rettigheter er innskrenket av at transpersoner får noen. Jeg heier på det. Vi er flere kvinner av samme oppfatning. Synes du burde respektere oss også, jeg. 5
matsats Skrevet 6. juni 2022 #102 Skrevet 6. juni 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha rett til å bestemme hva andre skal definere seg som. Dersom du føler deg som en kvinne og opptrer som en kvinne, er du en kvinne. Selv om du er født med penis. Anonymkode: f142d...e94 Gjelder dette også alder, høyde, hudfarge, vekt osv? Hvis f.eks. en hvit mann sier han føler seg som en svart mann, er han en svart mann da? 8 1
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #103 Skrevet 6. juni 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Hva er en kvinne? Det er et godt spørsmål. De aller fleste mennesker vet ikke hva kromosomer man har, om man er XX eller XY eller noe annet. Det er ikke noe som testes når man er født, man blir gitt et kjønn basert på hvordan de fysiske kjønnsorganene ser ut. Jente eller gutt. Men det er ikke alltid at det kjønnet man blir tilegnet er det man faktisk er. Om jeg skal få pirke litt så har du her, som et svar på hva man er, bare gått ut fra at man ikke nødvendigvis er noe basert på en spesifikk egenskap. Altså har du utelukket en kobling mellom noe og ikke funnet den egentlige koblingen - som jo var spørsmålet. Gitt dette du skriver vil jo spørsmålet fortsatt være hva som gjør at man ikke er gutt eller jente basert på "tradisjonelle differensieringsmetoder". 16 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes forøvrig en kvinne; vokste opp, gikk gjennom puberteten, fikk mensen, har vært gravid 2 ganger og brakt den til verden via fødsel. Hun er en kvinne, men har XY kromosomer, så man kan faktisk ikke si at kromosomer bestemmer om man er en kvinne. Forsåvidt enig, men man vil aldri finne én definisjon som også tar høyde for alle medisinske avvik i hele verden. Personlig syntes jeg vel at når folk kommer drassende med medisinske avvik at de har tapt argumentasjonen før den starter. 16 hours ago, AnonymBruker said: Kan man ikke få lov å være kvinne om man føler seg som det? Jeg forstår ikke at det skal være så mange som blir krenka av at det finnes kvinner som er født med en penis, som ble kalt gutt som barn. Hvorfor skal det være så fælt at transkvinner også er kvinner? Er det ikke mulig at vi alle kan leve side om side uten å irritere seg over naboen som sier hun er kvinne. Hvorfor må man bry seg så sinnsykt mye om kjønnsorganene og kromosomene til hverandre?! Anonymkode: 72290...4ed Fordi noen forteller meg hvordan jeg må snakke i dagliglivet - og dersom jeg vil snakke som jeg vil så får jeg kjeft for å nekte noen å ha rettigheter. Og nå lages det jammenmeg lover som dikterer hvordan jeg skal få lov til å snakke. For å være helt ærlig driter jeg langt i hva folk føler seg som. Men når deres følelser skal diktere mitt dagligliv så kommer jeg til å nekte å innrette mitt dagligliv etter deres følelser. Lev deres eget liv. Slutt å bland dere opp i mitt. 11 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #104 Skrevet 6. juni 2022 Guppy88 skrev (1 minutt siden): Da må jeg igjen spørre deg: tror du virkelig, VIRKELIG at kvinner i kvinnegarderoben har en større risiko for uanstendig atferd enn gutter i herregarderoben? For hvis svaret fortsatt er ja, kan jeg ikke bruke mer tid på deg. Det er en helt latterlig påstand uten sidestykke. Løsning: båser i garderobe, som kan låses. Har allerede sagt det tidligere. Evt. alarmknapper. Du vil kun snakke om kvinners rettigheter, som du mener brutt, f**n ta meg da, som påpeker at gutter er enda mer utsatt. Jeg er kvinne. Jeg føler ikke at noen av mine rettigheter er innskrenket av at transpersoner får noen. Jeg heier på det. Vi er flere kvinner av samme oppfatning. Synes du burde respektere oss også, jeg. Jeg har ingen statistikk på overgrep av mindreårige i en herregarderobe. Hvorfor skal jeg da ta stilling til det? Vi er i en tråd om kvinner og transkvinner, ikke om pedofile og små gutter. At du vil styre samtalen inn på det fordi du nekter å ta stilling til problemet som diskuteres i denne tråden er ditt problem. Hvis du ønsker å diskutere forskjellen mellom pedofili overgrep vs kvinneovergrep så foreslår jeg at du lager en tråd om det. Jeg har ikke sagt at jeg ikke respekterer ditt valg, jeg sa at det at DU ikke plages av dette i garderoben gjelder KUN deg. Du snakker ikke for andre kvinner, og du har åpenbart ikke opplevd seksuelle overgrep som har gitt deg traumer. Dermed kan ikke DU invitere folk med peniser inn i garderobene som tilhører biologiske kvinner. Jeg bryr meg ikke engang selv på et individuelt nivå da jeg har gym hjemme og er dermed aldri i garderober. Jeg sier dette av prinsipp og på vegne av kvinner jeg kjenner. men jeg er ferdig med å svare deg nå, siden du ikke klarer å holde deg til saken. Anonymkode: fb5b6...9f2 12 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #105 Skrevet 6. juni 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Pust med magen, her er det mye som skrives. Hva er en kvinne? Det er et godt spørsmål. De aller fleste mennesker vet ikke hva kromosomer man har, om man er XX eller XY eller noe annet. Det er ikke noe som testes når man er født, man blir gitt et kjønn basert på hvordan de fysiske kjønnsorganene ser ut. Jente eller gutt. Men det er ikke alltid at det kjønnet man blir tilegnet er det man faktisk er. Det finnes forøvrig en kvinne; vokste opp, gikk gjennom puberteten, fikk mensen, har vært gravid 2 ganger og brakt den til verden via fødsel. Hun er en kvinne, men har XY kromosomer, så man kan faktisk ikke si at kromosomer bestemmer om man er en kvinne. At man produserer egg. Altså ingen kvinner med eggstokker produserer egg. Man er født med alle eggene man noen gang kommer til å ha, og de slippes fri med jevne mellomrom. Men er det de indre organene som bestemmer? For det er kvinner som er født uten livmor, kanskje også uten eggstokker. Hva er hun da, en mann med vagina, vulva og bryst? Det er et utrolig vanskelig spørsmål å svare på, hva en kvinne er. Kan man ikke få lov å være kvinne om man føler seg som det? Jeg forstår ikke at det skal være så mange som blir krenka av at det finnes kvinner som er født med en penis, som ble kalt gutt som barn. Hvorfor skal det være så fælt at transkvinner også er kvinner? Er det ikke mulig at vi alle kan leve side om side uten å irritere seg over naboen som sier hun er kvinne. Hvorfor må man bry seg så sinnsykt mye om kjønnsorganene og kromosomene til hverandre?! Anonymkode: 72290...4ed Vrøvl. Det er veldig enkelt. Det finnes to kjønn i naturen. Hankjønn og hunkjønn. Kjønnet bestemmes ut fra hva slags type kjønnsceller anatomien til individet er innrettet for å lage. Hunkjønn lager store og relativt få kjønnsceller, mens hankjønn lager mange og små kjønnsceller. Dette gjelder alle pattedyr, og nesten alle andre dyrearter. En transkvinne er en mann fordi kjønnsorganene er innrettet for å lage sædceller. Verre er det ikke. Anonymkode: 26cd0...2ba 11 3
matsats Skrevet 6. juni 2022 #106 Skrevet 6. juni 2022 Sjokkerende hvor lite elementær biologi mange forstår. En kvinne har kjønnsorganer som kan (i teorien eller i praksis) lage egg. En mann har kjønnsorganer som kan (i teorien eller i praksis) lage sædceller. Ingen kvinner kan lage sædceller, og ingen menn kan lage egg. Ettersom det finnes kun to typer kjønnsceller, finnes det også kun to typer kjønn. Er folk virkelig så kunnskapsløse at man ikke vet hva seksuell seleksjon er? Man vet ikke hva kjønnet formering er? Burde ha sendt hele gjengen tilbake på skolebenken. 15 2
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #107 Skrevet 6. juni 2022 16 hours ago, Stenlagt said: Gode eksempler på sirkelargumentasjon her. Prøv å forklare hva kvinne er uten å bruke ordet kvinne/dame. Riktig. En definisjon skal aldri inneholde et ord for konseptet det søker å beskrive. For eksempel skal en definisjon av hva en bil er være fri for ordet bil. "En kvinne er en kvinne" for å si det litt enkelt. Du kan putte så mange ekstra ord inn der du vil og definisjonen vil alltid være sirkulær. 11
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #108 Skrevet 6. juni 2022 16 hours ago, lurven said: Tror kanskje hun mente normen Tvilsomt. Det å hakke på bruken av ordet "normal" er sidestilt med å påpeke diskriminering. Hvis det eksisterer er det ansett som normalt når man kommer til disse tema. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #109 Skrevet 6. juni 2022 Andre vil kanskje beskrive meg som en voksen mann, men jeg føler meg som et barn. Jeg deltar i barnekonkurranser og dater barn. Anonymkode: 35323...f11 6
Gjest lurven Skrevet 6. juni 2022 #110 Skrevet 6. juni 2022 nisselue skrev (3 minutter siden): Tvilsomt. Det å hakke på bruken av ordet "normal" er sidestilt med å påpeke diskriminering. Hvis det eksisterer er det ansett som normalt når man kommer til disse tema. Ja spekteret for hva som er normalt er vel ganske stort egentlig, men likevel er der jo noe som vil falle utenfor normalen
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #111 Skrevet 6. juni 2022 Jeg synes trans-gjengen smalner inn kjønnsrollene. Hvorfor kan ikke jeg være mann og gå i kjole? MÅ jeg "være kvinne"? Anonymkode: 35323...f11 21
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #112 Skrevet 6. juni 2022 2 minutter siden, lurven said: Ja spekteret for hva som er normalt er vel ganske stort egentlig, men likevel er der jo noe som vil falle utenfor normalen For ordet rette betydning så er vi enige. Men her i tråden finner vi altså folk som mener XXY kromosomer er normalt, så... Konseptet "normal" har blitt strukket mer enn hva sunt er. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #113 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker det er mye riktig i denne oversikten: Anonymkode: 1ea0e...34f Neida. Legning er noe annet enn kjønnsforvirring. De homofile jeg kjenner er helt vanlige folk. Mange av dem vil ikke sammenlignes med noe av det andre. Anonymkode: 1d956...1e1 4
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #114 Skrevet 6. juni 2022 1 hour ago, Guppy88 said: Toaletter: Jeg har i mange år lurt på hvorfor vi fortsetter å tviholde på herre- og dametoaletter. Det finnes unisextoaletter, og det funker som bare det. Man går inn, man velger en bås, man gjør det man trenger. Kvinner bruker ofte herretoaletter når det er lang kø på det andre. Det er ikke farlig å blande kjønnene. Det går fint! Enig. 1 hour ago, Guppy88 said: Garderober: 1. Jeg har aldri sett en penis i en garderobe. Det vil si, en voksen manns penis. Men newsflash: jeg har aldri egentlig sett en vagina i en garderobe heller. Vet dere, jeg skifter, jeg dusjer, UTEN(!!!) å stirre på kjønnsorganene til de jeg deler garderobe med. Hadde ikke lagt merke til en herretiss om den var der engang! Det tror jeg først når det har skjedd. Det er nok av folk som med stor selvsikkerthet forteller hvordan de kommer til å reagere på noe som aldri har skjedd dem før og de tar stort sett alltid feil. 1 hour ago, Guppy88 said: 2. Dere som er veldig bekymret for oss sarte, svake kvinner som kan bli "utsatt" for synet av en tiss i garderoben; hvordan er frykten deres for pedofile menns tilgang på små, nakne guttekropper? Dette vet dere jo at skjer hver eneste dag, pedofile som får sine visuelle behov tilfredsstilt i garderober. Hvor er deres engasjement og problemidentifisering her? Det lurer jeg oppriktig på. En merkelig problemstilling. Hva med homofile som får sine visuelle behov tilfredsstilt? Eller er det barna du tenker på her? Og, blir barn i en garderobe strengt tatt brydd i noen grad som helst av at det finnes noen der som syntes de ser bra ut? Er vel ingen forskjell der på når en homofil er i garderoben..? Problemet man peker på er altså at andre har problemer med det, og når det kommer til problemer om nakenhet kan det være ganske traumatiske ting som gjør at endel nok vil slite med å gå i garderober. Skal man tro voldtekstsforkjemperene er det vel en cirka 3 av 10 kvinner som da vil få problemer med å gå i en offentlig garderobe. Ikke et ubetydelig problem altså. 1 hour ago, Guppy88 said: 3. Jeg digger ikke å vise meg naken. Hadde flere garderober blitt bygget med flere båsløsninger, hadde ethvert menneske kunnet velge seg litt mer personlig space i garderober. Det synes jeg man burde satse mer på uansett. Kropp er naturlig, men mange ønsker likevel å holde kroppen sin privat. Fordi det går på kost/nytte i et firma. Garderobeavlukker reduserer antall mulige besøkende per kvadratmeter ganske drastisk. 6
Thanos Skrevet 6. juni 2022 #115 Skrevet 6. juni 2022 DundreMilfin skrev (16 timer siden): Om du har lyst til å føle deg som en smurf og sminke deg blå så driter jeg i det også. Skader ikke meg 🤷♀️ Men straks smurfene endrer lovverket, som går ut over nettopp deg og meg, da er det et problem. Ikke at de føler seg som smurfer, men at det kreves at vi skal anerkjenne dem som smurfer. Er dette så fryktelig hardt å forstå? 15
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #116 Skrevet 6. juni 2022 Hva er en mann? Anonymkode: 27c69...178 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #117 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha rett til å bestemme hva andre skal definere seg som. Dersom du føler deg som en kvinne og opptrer som en kvinne, er du en kvinne. Selv om du er født med penis. Anonymkode: f142d...e94 Sier hvem? Anonymkode: 71435...e62 2
Gjest lurven Skrevet 6. juni 2022 #118 Skrevet 6. juni 2022 nisselue skrev (14 minutter siden): For ordet rette betydning så er vi enige. Men her i tråden finner vi altså folk som mener XXY kromosomer er normalt, så... Konseptet "normal" har blitt strukket mer enn hva sunt er. Nja det er vel kanskje ikke helt normalt. Men vanligere enn man skulle tro.
nisselue Skrevet 6. juni 2022 #119 Skrevet 6. juni 2022 (endret) 1 hour ago, Guppy88 said: Du kan si at jeg snakker om noe helt annet, men vi snakker om frykt og risiko i garderober. Du skriver som at kvinner har større risiko for å bli voldtatt av transkvinner i garderoben, enn barn har av en pedofil. Det skjønner du selv at er å snu alt på hodet? Strengt tatt har vel barn med seg en voksen, så... Quote Barn i herregarderobe er mye mer utsatt enn kvinner i kvinnegarderobe, og at du trenger løsninger for de som har minst (helt minimal) risiko av disse to, er intet annet enn merkelig. Man har jo kvinnedrosjer selv om menn er mer utsatt for overfall om natten, så hvorfor ikke her også. Man aner jo en viss rød tråd i hvor ekstratiltak kreves selv der det ikke er det mest prekære. Endret 6. juni 2022 av nisselue 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #120 Skrevet 6. juni 2022 Om man barberer en katt, er den nå en nakenkatt, eller en barbert katt? Er ikke verre enn det... Anonymkode: a966d...90b 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå