AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Får ikke svar på det noen sted. HVA er en kvinne? Om en transkvinne er like mye kvinne som de som er det, hva er det som gjør kvinner til kvinner? Er det en følelse? Anonymkode: 6100a...3aa 11 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 5. juni 2022 En ekte kvinne har XX-kromosomer. Anonymkode: 1abb8...8ef 68 30
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha rett til å bestemme hva andre skal definere seg som. Dersom du føler deg som en kvinne og opptrer som en kvinne, er du en kvinne. Selv om du er født med penis. Anonymkode: f142d...e94 19 5 5
Lille Olly Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En ekte kvinne har XX-kromosomer. Anonymkode: 1abb8...8ef Stakkars alle kvinner med XXX-, XY- og XXY-kromosomer som nå ikke får lov til å kalle seg "ekte kvinner" fordi du sa det 😢 14 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 5. juni 2022 Lille Olly skrev (2 minutter siden): Stakkars alle kvinner med XXX-, XY- og XXY-kromosomer som nå ikke får lov til å kalle seg "ekte kvinner" fordi du sa det 😢 Trisomi er et syndrom, altså en kromosomfeil og et avvik fra normalen. Anonymkode: 1abb8...8ef 43 11
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 Enig med e94. Jeg har aldri tenkt at det skal være så ekstremt viktig at jeg skal gå rundt å definere hva andre definerer seg som. Det er jo ikke så veldig vanskelig å respektere andre mennesker og deres definisjon av seg selv som kvinne eller mann! "Ekte kvinner" har jeg hørt i alt for mange tullete sammenhenger at det gir absolutt ingen mening på noe plan. Ekte kvinner har kurver, ekte kvinner har mensen, ekte kvinner får barn, ekte kvinner har omsorgsyrker, ekte kvinner.... Blir ikke folk drit lei av å definere alle hele tiden på den måten? Anonymkode: 2c04f...013 28 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Lille Olly skrev (4 minutter siden): Stakkars alle kvinner med XXX-, XY- og XXY-kromosomer som nå ikke får lov til å kalle seg "ekte kvinner" fordi du sa det 😢 Biologi, heter det. Anonymkode: 0b4e2...b14 28 8
Lille Olly Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trisomi er et syndrom, altså en kromosomfeil og et avvik fra normalen. Anonymkode: 1abb8...8ef "Normalen." 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 Lille Olly skrev (1 minutt siden): "Normalen." Hvor vanlig er Trisomi?, er det så vanlig at det er normalt?. Anonymkode: 1abb8...8ef 21 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 En biologisk født kvinne er en kvinne. En biologisk født kvinne kan få livmortransplantasjon og få menstruasjon og føde barn. En biologisk født mann som blir til en transkvinne vil kanskje kunne få en livmortransplantasjon men vil selvfølgelig ikke få menstruasjon, så må få donoregg. Hvor får man donoregg fra? Jo fra en biologisk kvinne. Biologiske menn og transkvinner har ikke egg. Anonymkode: 9694e...0fc 36 6
Gjest Luna Llena Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 En kvinne er ei som er biologisk født kvinne altså har xx -kromosomer. En mann kan føle seg som en kvinne, men han vil aldri bli en biologisk kvinne.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Som hovedregel xx kromosomer. Biologiske underfundigheter som ekstra kromosomer og denslags har skapt, og vil skape, problemer i idrettens verden. Svaret vil avhenge av hvem du spør, og i hvilken sammenheng. Anonymkode: d52ba...bec 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En biologisk født kvinne er en kvinne. En biologisk født kvinne kan få livmortransplantasjon og få menstruasjon og føde barn. En biologisk født mann som blir til en transkvinne vil kanskje kunne få en livmortransplantasjon men vil selvfølgelig ikke få menstruasjon, så må få donoregg. Hvor får man donoregg fra? Jo fra en biologisk kvinne. Biologiske menn og transkvinner har ikke egg. Anonymkode: 9694e...0fc Så definisjonen er i utgangspunktet at "kvinner er mennesker som produserer egg". Hva med en kvinne som er 68 år gammel. Produserer hun fortsatt egg? Hvis ikke er hun fortsatt kvinne? Nei, ifølge din definisjon. Anonymkode: 01db5...70b 12 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 Populært innlegg #15 Skrevet 5. juni 2022 Jeg synes at transkvinner ofte har en oppfatning av det å være kvinne som er veldig overfladisk. Et hyper-feminint bilde av hva det vil si å være kvinne som baserer seg mye på utseende, klær, sko og sminke. Trange kjønnsroller, som resten av samfunnet prøver å komme ut av. Anonymkode: 98db9...267 52 2 12
ops2 Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 24 minutter siden, Lille Olly said: Stakkars alle kvinner med XXX-, XY- og XXY-kromosomer som nå ikke får lov til å kalle seg "ekte kvinner" fordi du sa det 😢 'Alle' som i argumentet om at skjeldne genfeil beviser at transkvinner er kvinner, ja? Som Turners syndrom, ja? Men de har et skadet x kromosom. Mennesker har to armer. Er noen født med en arm, er de ikke et menneske? 17 2
Michaelhe Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes at transkvinner ofte har en oppfatning av det å være kvinne som er veldig overfladisk. Et hyper-feminint bilde av hva det vil si å være kvinne som baserer seg mye på utseende, klær, sko og sminke. Trange kjønnsroller, som resten av samfunnet prøver å komme ut av. Anonymkode: 98db9...267 Vel, de kan jo ikke vise like mye empati og omsorgeevner som feminister, dvs "ekte kvinner". De har jo ikke den slags gener? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): En ekte kvinne har XX-kromosomer. Anonymkode: 1abb8...8ef Så har de livmor, eggstokker osv. En mann kan ta så mye østrogen han vil, men han blir aldri en kvinne. Det sier seg jo selv. Anonymkode: 8e6e7...769 18 6
ops2 Skrevet 5. juni 2022 #19 Skrevet 5. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så definisjonen er i utgangspunktet at "kvinner er mennesker som produserer egg". Hva med en kvinne som er 68 år gammel. Produserer hun fortsatt egg? Hvis ikke er hun fortsatt kvinne? Nei, ifølge din definisjon. Anonymkode: 01db5...70b En jente som ikke er kommet i puberteten produserer ikke egg. Det gjør henne ikke til en gutt. Kvinners produksjon av egg går gjennom et kjent løp, som gjelder for en overveiende majoritet. 23 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #20 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha rett til å bestemme hva andre skal definere seg som. Dersom du føler deg som en kvinne og opptrer som en kvinne, er du en kvinne. Selv om du er født med penis. Anonymkode: f142d...e94 Nei Anonymkode: 8e6e7...769 20 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå