Gå til innhold

Når månedene er altfor lange

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes månedene er altfor lange. Pengene strekker ikke til. Går bare å teller ned dagene til trygda kommer om to uker.

Hva gjør dere andre for å få tiden til å gå fortere? hvorfor er en måned så lang som 30 dager? Hvorfor kan den ikke kun vare 7 dager. Trenger ikke å leve alle de dagene som jeg ikke har penger. Hva gjør dere?

Anonymkode: f5828...ea9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du penger hver dag? Må jo ikke det for å ha det fint.

Tar ofte med meg vann/kaffe og stikker innom aviskroken på biblioteket. Heller enn å gå på kafé.

Spiller pokemon og stolpejakt for å komme meg ut, og ha noe å gjøre sammen med nivøer/nieser.

Er engasjert i forening/politikk/frivillighet.

Låner både filmer, dataspill og blader/magasiner på biblioteket.

Anonymkode: 771de...f58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

hvorfor er en måned så lang som 30 dager?

Fordi det er ca så lang tid månen bruker på å gå rundt jordkloden en gang - derav navnet.

Denne og flere spennende funfacts på en grunnskole nær deg!

Anonymkode: 34654...3e1

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes månedene er altfor lange. Pengene strekker ikke til. Går bare å teller ned dagene til trygda kommer om to uker.

Hva gjør dere andre for å få tiden til å gå fortere? hvorfor er en måned så lang som 30 dager? Hvorfor kan den ikke kun vare 7 dager. Trenger ikke å leve alle de dagene som jeg ikke har penger. Hva gjør dere?

Anonymkode: f5828...ea9

Finner på ting som gir meg noe, da går tiden fortere. Klart det føles seigt når du kun går rundt å kjeder deg og tenker på at du mangler penger.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mye måned igjen på slutten av pengene?! 🤷‍♀️

Anonymkode: 762b8...bef

AnonymBruker
Skrevet

Vel, betalt faste regninger først, så deler du resten på 4 og gir deg beløpet i ukeslønn hver mandag. Problem solved.  Det at du ikke trenger og leve de dagene du ikke har penger skjønner jeg ikke helt, men i tillegg til og bli mer økonomisk bør du kanskje lete etter en hobby eller noe som fyller dagene og livet ditt litt? 

Anonymkode: 4dde8...a38

AnonymBruker
Skrevet

Bak en kake og by venner/familie på kaffe? Enkel formkake holder, trenger ikke være dyrt.

Dra på fisketur - lån evt utstyr på Bua.

Spikk seljefløyte sammen med unger du kjenner.

Her arrangerer lokalavisa rebusløp/tur hver helg på sommeren. Gratis.

Anonymkode: 771de...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...