AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #21 Del Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 14.49): Fordi de kjører i sin egen verden, og ikke har omtanke for det som skjer rundt…. Forferdelig irriterende. Mange av de kjører i samme fart uansett fartsgrense. I 70-sonen forsvinner de langt bak, i 50-sonen ligger de klistret bak bilen foran…. Mange eldre også som ikke kjører særlig fort. Anonymkode: 852ca...711 Ja, de bør heller ha omtanke for deg! Makan, at de ikke forstår at du skal frem, og det helst 2 sekunder før tiden. Anonymkode: 892e6...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #22 Del Skrevet 7. juni 2022 Det er mange utenlandske bobilturister som ikke skjønner at veiene de kjører på, faktisk er hovedveiene i landet og at de fleste forventer at man kjører etter fartsgrensen der det er gode nok veier for dette. De er vant til at hovedveiene deres er flerfelts motorveier der det er gode forbikjøringsmuligheter, og lite å se annet enn endeløse kornåkre langs hovedveiene. Når de kommer hit, er de i deres verden sightseeing som i en fornøyelsespark, på en liten sidevei tilrettelagt for dem. Tyskerne er verst, med nederlendere på en god 2. plass. Jeg opplever også ved bykjøring når jeg kjører i helger eller på kvelder utenom den vanlige rushen, at trafikken da ikke flyter like godt som ellers. De som er vant til å kjøre i hverdagsrushet klarer å løse dette på en effektiv måte, mens utenom rushen er det mye mer nøling og sjåfører som kjører annerledes enn forventet. Flyten blir helt annerledes og mindre effektiv. Så det kommer vel an på hvilke sjåfører som er på veien til ulike tidspunkt og sesonger. Anonymkode: 6e19a...4af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #23 Del Skrevet 8. juni 2022 Speedometeret i mange biler viser for mye uten at sjåførene vet det i noen tilfeller. Og noe har ikke fartsholdere. Anonymkode: 9bef6...1e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 8. juni 2022 #24 Del Skrevet 8. juni 2022 (endret) Jeg kan saktens finne på å kjøre sakte hvis jeg er på tur og gjerne vil se meg litt rundt, men selvfølgelig kjører jeg alltid til side for å slippe andre forbi. På mine vanlige veier eller hovedveier holder jeg fartsgrensen og prøver å unngå å gli mye over. Det er en strekning med 3 felt, hvor en bil kjører normalt der det er dobbelt felt, men bremser ned og lusekjører på strekningen etter innsnevringen til enkelt felt med midtdeler. Det er litt irriterende. Endret 8. juni 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 8. juni 2022 #25 Del Skrevet 8. juni 2022 On 6/5/2022 at 2:50 PM, Mooza said: 'En ting er at de kjører sakte, men hvorfor i all verden kan ikke folk slippe andre forbi? Hvis du ser at det danner seg kø bak deg- hva med å kjøre til siden og slippe folk forbi? Jeg fatter det ikke! Fordi folk flest er egoister som tenker kun på seg selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #26 Del Skrevet 8. juni 2022 Fordi man titter på blomster og bier, nyter litt av utsikten og livet. Pust med magen og slutt irritere deg over ting du ikke får gjort noe med. Ba re du som får magesår eller hjerteattak Anonymkode: 2d0bf...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #27 Del Skrevet 8. juni 2022 Når jeg vil forbi er det ikke fordi jeg har dårlig tid, men fordi jeg HATER å ha noen foran meg som kjører sakte. Jeg blir så uoppmerksom! Jeg er klar over at dette er min feil, jeg bare syns det er dørgende kjedelig å ligge i 78 i 90-sonen bak en eller annen FJOTT som må bremse i hver sving. Anonymkode: f57b4...255 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #28 Del Skrevet 8. juni 2022 Fordi vi ikke har det travelt og gidder ikke stresse. Nyte kjøreturen med musikk eller radio i stedet. Anonymkode: acdc6...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #29 Del Skrevet 8. juni 2022 De som ofte lar seg hisse opp i trafikken er de farligste sjåførene. Start heller fem minutter før og finn noe på radioen eller en podcast som leder tankene inn på noe annet enn idiotene i de andre bilene. Anonymkode: 9bef6...1e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #30 Del Skrevet 8. juni 2022 tdm900 skrev (På 5.6.2022 den 16.19): Ikke alle som evner å forstå dèt🤓 Er ikke alltid man kan planlegge med god tid.... Anonymkode: 852ca...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #31 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi vi ikke har det travelt og gidder ikke stresse. Nyte kjøreturen med musikk eller radio i stedet. Anonymkode: acdc6...0a1 Du har ingenting på veien å gjøre, hvis du kjører i ditt eget tempo, fordi det er så "koselig".... Anonymkode: 852ca...711 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #32 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi man titter på blomster og bier, nyter litt av utsikten og livet. Pust med magen og slutt irritere deg over ting du ikke får gjort noe med. Ba re du som får magesår eller hjerteattak Anonymkode: 2d0bf...41d Disse sjåførene som koser seg på tur, har ingenting på veien å gjøre, hvis de ikke kan ta hensyn til regler! Anonymkode: 852ca...711 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #33 Del Skrevet 8. juni 2022 Folk får ha god tid, irriterende med de som skal ligge tett inn på rumpa til bilen. Hadde vært gøy å bare ha bråbremset 😅😅😅 Bryr meg ikke om veien er 80 km/t, blir jeg usikker på noen svinger eller litt på veien så kjører jeg 70 km/t 😅😅 Ja( pleier å slippe folk forbi om det er en busslomme der, tenker fartsgrensen er 80 km/t, så hvorfor slippe fram gærningene som kommer til å kjøre på 100 km/t Anonymkode: 85806...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #34 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, de bør heller ha omtanke for deg! Makan, at de ikke forstår at du skal frem, og det helst 2 sekunder før tiden. Anonymkode: 892e6...a2f Har ingenting med MEG å gjøre! Hjelpe meg! Folk som kjører i sin egen verden, har INGENTING på veien å gjøre - de skaper farlige situasjoner! De skal ha omtanke for REGLENE! Jeg bor på landet, og ligge bak en som kjører i 40-50 i 80-sonen i nesten 3 kvarter er ikke bare 2 sekunder! Mange ligger midt i veien også. Da begynner folk å prøve å kjøre forbi - ergo, farlige situasjoner! Mange har faktisk noe de skal rekke, og har faktisk ikke tid til å ligge bak idioter. Anonymkode: 852ca...711 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #35 Del Skrevet 8. juni 2022 Fordi vi har vondt i øynene og ikke burde vært på veien i det hele tatt. Og stadig kjører nesten av veien. Men nav mener vi må jobbe. Anonymkode: aaec2...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 8. juni 2022 #36 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når jeg vil forbi er det ikke fordi jeg har dårlig tid, men fordi jeg HATER å ha noen foran meg som kjører sakte. Jeg blir så uoppmerksom! Jeg er klar over at dette er min feil, jeg bare syns det er dørgende kjedelig å ligge i 78 i 90-sonen bak en eller annen FJOTT som må bremse i hver sving. Anonymkode: f57b4...255 Denne her skjønner jeg så godt! Jeg kjører stort sett med fartsholderen på, men det er umulig bak en gammel tante i en Suzuki eller en bobil eller hva det måtte være. Da blir jeg ukonsentrert av den lave farten, irritert fordi farten går opp og ned og jeg kan ikke la bilen kjøre seg selv, og helt til slutt lurer jeg på om jeg kommer frem til forventet tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #37 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 14.46): Diskuterte også med mannen min: Distriktsvei uten midtstripe med stipla kantlinje er vel fartsgrense 80? Ellers gir det ikke mening med skilt der 70 er strøket over når 70-sonen tar slutt. Mannen min mener det er 70 på slike veier. Anonymkode: 36daf...750 😲 Hvordan er det mulig å ha lappen og ikke vite at hovedregelen i Norge er 80 kmt på landevei og 50kmt på oppbygd område..?? Seriøst? Det er noe av det rareste jeg har hørt.. Er han fra utlandet? Det er forskjellige regler i forskjellige land, f.eks er det i Polen 90 som der hovedregel på landevei i stedet for 80 som her. At det kan være noen annen grunn enn det for å ikke kunne en av de mest grunnleggende veireglene er nesten for utrolig til å tro? Anonymkode: 283e5...213 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #38 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 😲 Hvordan er det mulig å ha lappen og ikke vite at hovedregelen i Norge er 80 kmt på landevei og 50kmt på oppbygd område..?? Seriøst? Det er noe av det rareste jeg har hørt.. Er han fra utlandet? Det er forskjellige regler i forskjellige land, f.eks er det i Polen 90 som der hovedregel på landevei i stedet for 80 som her. At det kan være noen annen grunn enn det for å ikke kunne en av de mest grunnleggende veireglene er nesten for utrolig til å tro? Anonymkode: 283e5...213 Ja, det er helt ufattelig, har aldri vært så sjokkert i mitt liv, kanskje han er fra Mars, eller har tre hoder? 🙄 Anonymkode: 36daf...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #39 Del Skrevet 11. juni 2022 Samme med alle di som tror opphøyd 50 (grå skilt med streker over 50) betyr 60... nei, det er 80!! Anonymkode: 3c35e...1b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #40 Del Skrevet 11. juni 2022 Hva er det med dere som er kronisk misfornøyde?? Dere er faktisk grunnen til at ting ‘aldri blir bedre’ fordi dere ALDRI blir fornøyd! Kan dere ikke bare sette dere tilbake da og heller være et bidrag for andre, fremfor å skulle kreve at andre tilpasser seg dere? Få litt perspektiver. Herregud. Dere er ikke så viktige. Tullinger. Anonymkode: 892e6...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå