Gå til innhold

Ull eller bomull til barnehage i august?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!Barnet mitt skal begynne i barnehage i midten av august. Han er da litt over året. Bør jeg kjøpe klær i bomull eller ull? Vi bor i Trøndelag.

Anonymkode: 3fa48...ce2

Videoannonse
Annonse
Gjest Skogen4
Skrevet

Bomull i august 😊 vi bor også i Trøndelag og begynner med ull i oktober ish, kommer an på været 😊 kan jo være nydelig vær enda i august og september 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!Barnet mitt skal begynne i barnehage i midten av august. Han er da litt over året. Bør jeg kjøpe klær i bomull eller ull? Vi bor i Trøndelag.

Et sett med tynn ull er veldig greitt på veldig sure dager, under regnklær:) Blir ikke så kalde dersom de blir våte gjennom (og det blir de!😂

Ellers er det greit med bomull! Inne er det for varmt med ull på sommeren.

Anonymkode: daf5b...079

AnonymBruker
Skrevet

Mange barn som ikke tåler ull da, bruker ikke ull på barn som ikke kan si ifra om det klør

Anonymkode: c803a...87c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sååå forskjellig hva de trenger av klær i barnehagen vs hjemme?

Vi har brukt ull (på overkroppen spesielt) omtrent hele året, bare eventuelt kortermet om sommeren og ei mer solid bukse. Min finner alle spor av vann som er, så hun blir våt uansett hva hun finner på. Da er det greit med ull. 

Været kan jo svinge fra en dag til en annen, så du kan jo ha litt begge deler og se hva du bruker mest.

Anonymkode: 025f1...8ed

• Liker 1
Skrevet

Bomull i august. Det er jo høysommer og varmt.

Men det skader jo ikke å ha et ullsett som passer, som kan ligge i skiftehylla.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Garantert ull etter 3 uker I Trøndelag.. bommul holder fra midten av mai til muligens ut august her 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ute Bhg eller vanlig Bhg? 

AnonymBruker
Skrevet

Litt av begge deler😁

Anonymkode: d8879...718

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville brukt det man har av bomullsklær ved start, men ikke kjøpt inn spesifikt for barnehagestart. Noen uker inn i barnehageåret er det plutselig best med ull igjen. 

Anonymkode: 0d00f...298

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen😊Da kjøper jeg litt av begge deler😊

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde fint brukt ull. Tynne lette ullbodyer feks. Ikke noe forskjell i varmen det gir vs bomull. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bambus er gull👌

Anonymkode: 26b14...4dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bambus er gull👌

Anonymkode: 26b14...4dd

Hvilke fordeler har bambus i forhold til bomull?

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger virkelig ikke ull i august. Spar det til høsten, er nok annet å bruke penger på til barnet.

Anonymkode: f5b63...c21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nå godt uti juni, og har vært surt, kaldt ‘ullvær’ stort sett hele siste uka.

Litt av begge deler er greia, været er omskiftelig og usikkert i overgangene mellom årstidene.

August kan være både tropesommer og tidlig høststorm liksom.

Anonymkode: 71763...6e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men holder nok med ett sett ullundertøy, og ellers fleece eller bomull som mellomlag om det skulle være litt ekstra gufne dager :) 

Anonymkode: 71763...6e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mange barn som ikke tåler ull da, bruker ikke ull på barn som ikke kan si ifra om det klør

Anonymkode: c803a...87c

Selv om barna ikke kan snakke, merker man lett om de klør eller ikke av ull, eller har andre ubehag for den del. De ligger jo ikke bare apatiske på gulvet liksom.

Anonymkode: f72d3...3b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ull hele året...det puster mye bedre enn bomull :) 

Anonymkode: 1288b...cb4

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...