Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ok. bakgrunn

vi har hatt litt trøbbel tidligere. i begynnelsen av forholdet løy jeg om et par ting som jeg ikke tenkte var viktige (om min sexuelle fortid) blant annet at jeg ikke hadde datet min beste kompis, noe jeg gjorde da i en med før vi fant ut at vi ville være venner. når jeg ble sammen med min kjæreste var vi bare venner, så på han som en bror. Han er forøvrig også forlovet med sin samboer. 

Men min kjæreste ble veldig sint fordi jeg da løy om at jeg hadde hatt sex med denne vennen for noen år tilbake. det endte med at jeg måtte kutte kontakten men vennen min. Noe som var veldig tungt for meg. på et tidspunkt ønsket jeg å forklare situasjonen til vennen min og si at jeg var lei meg for situasjonen. Men kjæresten ville ikke at jeg skulle ha noe kontakt med han, så møtte vennen min på kaffe en gang bak kjæresten min sin rygg. kjæresten min så meldingene jeg hadde skrevet med vennen og ble forbannet over at jeg løy. burde jo ikke ha møtt han på den måten og løyet om det. men jeg orket ikke flere krangler med kjæresten om denne vennen. 

det var også noen andre ting jeg løy om som at jeg ikke hadde ligget med en fyr som sendte meg random melding på natten ( jeg svarte selvfølgelig ikke) da løy jeg fordi jeg var redd han skulle bli sinna og jeg ikke tenkte at hva som skjedde for 5 + år siden betyr noe. han fant ut av dette også. 

slike ting har skjedd. disse løynene har gjort at kjæresten min nå ikke har tillit til meg sier han. Jeg må gjør det klart at jeg aldri har tekstet eller vært interessert i noen andre så lenge vi har vært sammen. og definitivt ikke vært utro. det vet han godt. 

nå er han på ferie og jeg er alene hjemme. Noen veninner fra jobb inviterte meg ut på middag og drinker i går og jeg dro. vi hadde det veldig koselig med mat og dansing på bar etterpå (snakket ikke med noen andre enn dem) men jeg ble litt full. Kl 12 drar jeg hjem. det er langt å ta buss så må bytte buss på en terminal. Jeg mister her mobilen min på terminalen. mobilen min hadde også veldig lite strøm og døde på baren. fikk ladet den noen minutter i baren men det var det. Jeg skrev til kjæresten min rundt kl 9 og sendte noen bilder. men etterhvert som jeg ble litt full og mobilen døde kontaktet jeg han ikke mer. og etter at jeg mistet mobilen fikk jeg ikke ringt han når jeg kom hjem. 

nå er han rasende fordi han var våken hele natten og bekymret seg. han sier at jeg ikke bryr meg om han siden jeg ikke lånte en venninnes mobil eller skrev til han fra Pcn når jeg kom hjem. helt ærlig så tenkte jeg ikke på å låne tlf og når jeg kom hjem var jeg så trøtt og sliten at jeg sovnet med en gang. Han sier at jeg nå har bevist at han ikke kan stole på meg og masse andre sårende ting jeg ikke vil gjenta her. blant annet at han ikke vil være med meg lengre. og at jeg aldri kan drikke igjen. 

Jeg vet han er en sjalu type. men jeg elsker han fortsatt. når vi har det fint er det helt fantastisk. 

Har han rett i å bli så sint?

Noen som har noen gode råd eller opplevd noe liknende?

Anonymkode: 10df4...f90

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du ikke skjønner at hvis du skal bli tilgitt etter løgner må du ikke oppføre deg som en rumpe i etterkant. Det tegner seg jo et bilde her av at du turer rundt og ikke er til å stole på. 

Anonymkode: 42117...74f

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes virkelig du kunne meldt han fra pc når du kom hjem. Han må jo ha vært kjemperedd!! En ungdom kunne vært tankeløs og gått og lagt seg. Men en voksen person tenker lenger og vet at det er andre folk enn seg selv i verden.

Anonymkode: e7a1c...b36

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes virkelig du kunne meldt han fra pc når du kom hjem. Han må jo ha vært kjemperedd!! En ungdom kunne vært tankeløs og gått og lagt seg. Men en voksen person tenker lenger og vet at det er andre folk enn seg selv i verden.

Anonymkode: e7a1c...b36

Enig med dette. Høres ut som du ikke er klar for noe forhold. 

Anonymkode: 507fb...813

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har dere bestandig kontakt hver kveld kan jeg forstå at han ble sint. Har dere ikke det kan han ta seg en bolle, for det er helt greit å ikke være tilgjengelig 24/7. 

Anonymkode: f7385...670

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

ok. bakgrunn

vi har hatt litt trøbbel tidligere. i begynnelsen av forholdet løy jeg om et par ting som jeg ikke tenkte var viktige (om min sexuelle fortid) blant annet at jeg ikke hadde datet min beste kompis, noe jeg gjorde da i en med før vi fant ut at vi ville være venner. når jeg ble sammen med min kjæreste var vi bare venner, så på han som en bror. Han er forøvrig også forlovet med sin samboer. 

Men min kjæreste ble veldig sint fordi jeg da løy om at jeg hadde hatt sex med denne vennen for noen år tilbake. det endte med at jeg måtte kutte kontakten men vennen min. Noe som var veldig tungt for meg. på et tidspunkt ønsket jeg å forklare situasjonen til vennen min og si at jeg var lei meg for situasjonen. Men kjæresten ville ikke at jeg skulle ha noe kontakt med han, så møtte vennen min på kaffe en gang bak kjæresten min sin rygg. kjæresten min så meldingene jeg hadde skrevet med vennen og ble forbannet over at jeg løy. burde jo ikke ha møtt han på den måten og løyet om det. men jeg orket ikke flere krangler med kjæresten om denne vennen. 

det var også noen andre ting jeg løy om som at jeg ikke hadde ligget med en fyr som sendte meg random melding på natten ( jeg svarte selvfølgelig ikke) da løy jeg fordi jeg var redd han skulle bli sinna og jeg ikke tenkte at hva som skjedde for 5 + år siden betyr noe. han fant ut av dette også. 

slike ting har skjedd. disse løynene har gjort at kjæresten min nå ikke har tillit til meg sier han. Jeg må gjør det klart at jeg aldri har tekstet eller vært interessert i noen andre så lenge vi har vært sammen. og definitivt ikke vært utro. det vet han godt. 

nå er han på ferie og jeg er alene hjemme. Noen veninner fra jobb inviterte meg ut på middag og drinker i går og jeg dro. vi hadde det veldig koselig med mat og dansing på bar etterpå (snakket ikke med noen andre enn dem) men jeg ble litt full. Kl 12 drar jeg hjem. det er langt å ta buss så må bytte buss på en terminal. Jeg mister her mobilen min på terminalen. mobilen min hadde også veldig lite strøm og døde på baren. fikk ladet den noen minutter i baren men det var det. Jeg skrev til kjæresten min rundt kl 9 og sendte noen bilder. men etterhvert som jeg ble litt full og mobilen døde kontaktet jeg han ikke mer. og etter at jeg mistet mobilen fikk jeg ikke ringt han når jeg kom hjem. 

nå er han rasende fordi han var våken hele natten og bekymret seg. han sier at jeg ikke bryr meg om han siden jeg ikke lånte en venninnes mobil eller skrev til han fra Pcn når jeg kom hjem. helt ærlig så tenkte jeg ikke på å låne tlf og når jeg kom hjem var jeg så trøtt og sliten at jeg sovnet med en gang. Han sier at jeg nå har bevist at han ikke kan stole på meg og masse andre sårende ting jeg ikke vil gjenta her. blant annet at han ikke vil være med meg lengre. og at jeg aldri kan drikke igjen. 

Jeg vet han er en sjalu type. men jeg elsker han fortsatt. når vi har det fint er det helt fantastisk. 

Sorry at jeg må si dette her men, du høres ikke ut som en god kandidat til et langvarig og seriøst forhold. Her må du virkelig gå i deg selv og vudere om det er slik du ønsker å være, jeg hadde gjort det slutt ganske fort om jeg var typen din.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit å lyve, men forstår at det er noe du har gjort fordi du er konfliktsky og redd for hans reaksjon.

Han burde også forstå at når han skal være såpass kontrollerende og sjalu så blir du usikker på hva du kan gjøre og ikke gjøre. Si og ikke si. Du mister jo vennskap pga hans kontrollerende væremåte.

Begge dere to trenger å modnes. Dere høres unge ut. 

Forøvrig syntes jeg episoden med mobilen som gikk tom for strøm er en stor bagatell. Greit at man kan bli bekymra men det var da måte på hvordan han skulle reagere. Han var nok mest sjalu tenker jeg og redd for at du skulle ligge med noen andre den natta. 

Jeg har også opplevd å være bekymra for min kjæreste da jeg ikke fikk kontakt med han etter en natt på byen. Samme opplevelsen. Han ble tom for strøm og dritfull. Jeg ble jo sur men jeg truet ikke med å gjøre det slutt. Shit happens. Man er ikke perfekt og det må være rom til å gjøre en feil en gang i blandt.

Anonymkode: 224e1...4ce

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde skjedd hvis du hadde vært helt åpen om din fortid? Hadde han blitt rasende da? Jeg synes han høres voldsomt kontrollerende og sjalu ut. Er du sikker på at det er løgnene dine som er problemet her og ikke hans sjalusi, raseri og eiesyke?

Anonymkode: 88720...753

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes han virker som en kontrollerende dott som liker å ha det moralske overtaket. Da kan han straffe deg når du gjør "noe feil", og fortsette å styre deg. Det du forteller om den første episoden virker for meg som et problem han konstruerte ut av tynn luft. Han burde aldri krevd at du kutta ut vennen din (dette er et digert rødt flagg), og du burde aldri gått med på det.

Jeg tror dessverre at denne relasjonen ikke er sunn for deg. Du må gå rundt og passe deg, og ting du gjør som er menneskelig blir vridd til å bli en gigafeil. Det er helt tullete å skulle slå opp med noen fordi de glemte mobil og kommunikasjon én gang de var fulle.

Jeg synes du skal akseptere at han ønsker å slå opp, og gå videre. Innse at det finnes gode menn der ute som ikke setter sine egne psykelige følelser over ditt velbehag.

Anonymkode: 16ba6...36d

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ok. bakgrunn

Du har ikke vist deg tilliten verdig og historien din høres helt tullete ut. Så jeg ville også vært skeptisk. 

Anonymkode: 933ac...e7b

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Åja… men hvis du sier det, da må det jo være sant…

Skjønner du hvorfor man ikke juger til en man vil være sammen med?

Nå er det ikke han som skriver inn her, men for ordens skyld: Han reagerer også helt feil her.

Hvis en dame driver og juger til deg, da er hun ikke kjærestemateriale. Og da må du være voksen nok til å begrense henne til evt fuckfriend – ikke drive å bli "sinna" som en liten drittunge.

Folk er som de er. Det må man klare å forholde seg til.

Endret av ClausSaus
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt han der gå videre. Han er kontrollerende og sjalu, det kommer ikke til å bli enklere med tiden. Menn som krever å ha full oversikt på hvem du har hatt sex med? Fysj! 

At du må kutte ut en god venn fordi typen er sjalu? Helt uakseptabelt. 

Få deg litt ryggrad. Ekstremt sjalu mennesker fremkaller løgner hos andre. Han ser ikke sin rolle i dette. La han gå. Finn noen som ikke bryr seg om hvem du hadde sex med i 2016 liksom. 

Anonymkode: e3b9b...ebf

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart han ikke stoler på deg. Du er full av løgner. Små eller store, spiller ingen rolle. Løgner er løgner. Forstår han ønsker å dumpe deg med din oppførsel og holdning og løgner.. 

Anonymkode: 9794b...99e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Selfølgelig er han sjalu når han har tatt deg i løgn flere ganger.

Anonymkode: 4fd75...05a

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er at er sjalu, men du har da ikke gjort en døyt for det heller. Gått bak ryggen hans og løyet. Så jeg kan godt forstå at han ble både urolig og sint. Du er ikke noe godt kjærestemateriale for å si det sånn.

Så at han vil slå opp skjønner jeg godt.

Anonymkode: 211a1...d80

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo to grunner til å ikke lyve tidlig i forholdet. For det første når du pynter på sannheten sånn, fratar du din partner info som er viktig for han igt hvem han vil være sammen med. Så han sitter nok igjen med at han er sammen med deg på falske premisser. 

Hadde du sagt sannheten med en gang, hadde du også funnet en som tålte kompisen din. 

Tja ut sent osv uten å gi beskjed ol om du blir senere. Kan jo være ekstra kjipt fra en partner som har lyvet om viktige ting før. I mitt forhold er ikke sånt problem. Vi er inneforstått med å være to voksne som klarer å komme hjem selv, begge vet at det også kan ende opp i brudd om man ikke kommer hjem, så et valg for begge to. Men vi har tilitt da, for vi pleier ikke å lyve til hverandre. 

Anonymkode: 10f99...aac

• Liker 5
Skrevet

Et forhold bør baseres på tillit. Hvor er tilliten her? Svaret ligger der. 

Forøvrig som nevnt før her så er også hans reaksjon ikke helt etter boka. 

• Liker 4
Skrevet

Som man reder, så ligger man!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at det er noe galt med å være venn med en du har hatt sex med, men jeg ville ikke vært komfortabel med at kjæresten min hadde en slik nær venn heller. Folk er forskjellige.

Men jeg reagerer litt på at han har sett meldingene dine. Var det at han tilfeldigvis tittet innom skjermen din eller har han lest de uten tillatelse? 

Anonymkode: 14556...892

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg ikke burde løyet om vennen min. Men det var helt i starten av forholdet vårt. 1 mnd inn i dating og før vi var et par. Jeg fortalte det også før vi ble et par. Og han var i noen mnd ok med vennen før det ble vanskeligere og vanskeligere. 

AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 9.21):

Var det at han tilfeldigvis tittet innom skjermen din eller har han lest de uten tillatelse? 

han har også hatt en tendens til å jevnlig lese meldingene mine. Vet ikke om han har passord eller hvor han fjør det. Men Slik han har funnet ut av ting. Han nektet for det lenge, men han har ofte bedre visst hva jeg har skrevet og sendt til folk enn jeg selv husker.. Derfor unngikk jeg å skrive til vennen etter en stund fordi jeg visste han ville tilslutt lese det og ta det ille opp selvom alt selvfølgelig vennskapelig. Derfor løy jeg om å møte vennen den ene gangen jeg møtte han for å forklare. Jeg kunne jo ikke forklare det på meldinger. Og ville forklare det til han da han var en god venn og fortjente mer enn bare å bli ghostet.. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...