AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #21 Skrevet 5. juni 2022 Stakkars deg da.. du burde jo ta deg en tur til gynekolog asap. Men: Jeg har hatt det samme, og det lukter fisk ja. Noe som er totalt ufarlig å prøve, og har kurert med de 2 gangene jeg har hatt det (og også mine venninner) er Vivag kapsler. Kjøp på apoteket, putt en dypt inn i skjeden om kvelden, 3 netter på rad. Anonymkode: 194ca...5c5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #22 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har ikke lært meg noe særlig ja, fordi det er ekstremt tabu. Nettopp dette er sammenhengen mellom religion og hygiene for veldig mange med religiøs bakgrunn. Skjønner ikke hvor vanskelig dette kan være å fatte. Ikke alt er trolletråd. Anonymkode: 4171b...4ae Har en venninne som har vokst opp i en pinsemenighet, jeg og hennes andre venninner var de som lærte henne alt om underliv og hvordan syklus fungerer, hvordan vaske seg eller bruke tamponger, ingen hadde gått nærmere inn på det hjemme. Anonymkode: f1078...13d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #23 Skrevet 5. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg kommer fra en religiøs familie, men likevel har jeg ikke blitt ordentlig lært hvordan jeg skal vaske meg eller generell hygiene Denne setning motstrider den forskning du henviser til. Du har heller ikke kommunikasjonsstil matchende ei 20 år gammel usikker jente. Sist men ikke minst, iom du har vært gyn, så hadde infeksjonen blitt oppdaget. Anonymkode: 23b25...453 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #24 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne setning motstrider den forskning du henviser til. Du har heller ikke kommunikasjonsstil matchende ei 20 år gammel usikker jente. Sist men ikke minst, iom du har vært gyn, så hadde infeksjonen blitt oppdaget. Anonymkode: 23b25...453 hvorfor ble den DA ikke oppdaget? Om jeg har en såpass sterk lukt som er unormal? Du virker altfor sikker på noe som ikke omhandler deg i det hele tatt. Spar denne energien til noe annet. Det finnes religiøse jenter som ikke har lært noe som helst om hygiene, svært lite, har blitt fortalt noe helt annet som de senere oppdager ikke er sant osv. Det er ikke bare én måte. Hva har kommunikasjonsstilen min og gjøre med alderen min? På tide å legge ned telefonen tenker jeg. Anonymkode: 4171b...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #25 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De har ikke lært meg noe særlig ja, fordi det er ekstremt tabu. Nettopp dette er sammenhengen mellom religion og hygiene for veldig mange med religiøs bakgrunn. Skjønner ikke hvor vanskelig dette kan være å fatte. Ikke alt er trolletråd. Anonymkode: 4171b...4ae Du vet at jo mer du skriver, jo mindre troverdig blir du? Det er tydelig du er (muligens) ute etter å dra ned religion og få til en diskusjon rundt det. Det er ikke religion som er problemet, det er foreldrene i dette scenarioet du har funnet opp. Det er et problem hvor kultur og religion som gjør kropp tabu, og da menstruasjon, kropp, sex og som konsekvens også hygiene. Vil tro de fleste vet at i noen kulturer så er dette et stort problem. Det er mange ungjenter som lider på grunn av kultur og religion. Du kunne bare ha laget en tråd på samfunn/debatt eller noe sånt, i stede for å komme hit å late som du er ei stakkars 20 år gammel jente som opplever omsorgssvikt hjemme under Guds navn. Jeg får ikke helt tak i målet ditt her da, enten så er det for å snakke dritt om religion eller så er det fordi du har lest en artikkel om muslimske jenter i andre land som ikke får gå på skolen under menstruasjon. Vet ikke helt hvor du har tenkt å dra med denne diskusjonen, men det finner vi jo ut for du er tydeligvis ganske opptatt av religion. For det er jo litt rart da at eneste ubetydelige spørsmålet du klarer og hive inn på slutten, er om du burde gå til gynekolog. så i forglemmelse så klarer du å skrive at du har jo vært til gynekolog for mange år siden. Ærlig talt. Tror du vi kom til KG i går? En gynekolog hadde diagnostisert deg med BV før du hadde rukket å spredd beina. Rådene du hadde fått er; Rent undertøy. Ingen såpe i skjeden. Vask lysken og området rundt underlivet med vann og mildsåpe/intimsåpe. Klær som puster. Unngå svette og klamhet i lysken/underlivet. Sov naken og luft høna. Antibiotikakur som eneste medisinsk behandling. Elementær kunnskap for alle som har opplevd BV og det du hadde fått beskjed om. Ikke en eller annen gelkur uten navn og beskrivelse. Anonymkode: 5dc23...74f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #26 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge hadde du det? Altså da i flere år? Er ekstremt lei av det selv, så det forstår jeg 100%. Veldig bra at du tok hånd om det selv. Anonymkode: 4171b...4ae Hadde det siden barneskolen....vokste opp i et hjem hvor alt var ulovlig. Jeg turte aldri å si det til mamma og måtte kamuflere det hver eneste dag. Mamma hadde klikket fullstendig og trodd jeg hadde hatt sex og gått til angrep på meg. Pappa snakket jeg heller aldri med noe om...ekle foreldre som gjorde meg usikker på alt ved meg selv. Anonymkode: 6a303...a98
Lorieen Skrevet 5. juni 2022 #27 Skrevet 5. juni 2022 Gå til en privat gynekolog og få en antibiotikakur. Ellers: Bruk kun bomullstruser og unngå stramme bukser. Sov naken. Vask underlivet med kun vann, unngå alt av såpe (også intimsåpe). Kjøp Vivag kapsler. Ikke bruk tamponger eller plastbind, bytt til menskopp og tøybind.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #28 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde det siden barneskolen....vokste opp i et hjem hvor alt var ulovlig. Jeg turte aldri å si det til mamma og måtte kamuflere det hver eneste dag. Mamma hadde klikket fullstendig og trodd jeg hadde hatt sex og gått til angrep på meg. Pappa snakket jeg heller aldri med noe om...ekle foreldre som gjorde meg usikker på alt ved meg selv. Anonymkode: 6a303...a98 Da jeg bestilte time hos fastlegen sa jeg bare enkelt og greit at jeg hadde bakteriell vaginose og ubehagelig lukt. Fikk antibiotika uten å måtte kle av meg og sånt først. Anonymkode: 6a303...a98
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #29 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har en venninne som har vokst opp i en pinsemenighet, jeg og hennes andre venninner var de som lærte henne alt om underliv og hvordan syklus fungerer, hvordan vaske seg eller bruke tamponger, ingen hadde gått nærmere inn på det hjemme. Anonymkode: f1078...13d Lærte du slikt hjemme? Jeg ble ikke fortalt om mensen engang. Begynner å innse at jeg muligens kommer fra et dysfunksjonelt hjem. Anonymkode: f1de3...325
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #30 Skrevet 5. juni 2022 Bakteriell vaginose forekommer kun hos kvinner i fruktbar alder og går som regel over av seg selv (nhi.no), så det er nok ikke det som forårsaker lukten. Anonymkode: f1de3...325
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #31 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gå til legen og få den gigantiske antibiotika pilla en dytter opp i skjeden over natta, den fungerer! Anonymkode: f1078...13d Det finnes ikke antibiotika som skal plasseres i skjeden. Anonymkode: 259ca...aba
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #32 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bakteriell vaginose forekommer kun hos kvinner i fruktbar alder og går som regel over av seg selv (nhi.no), så det er nok ikke det som forårsaker lukten. Anonymkode: f1de3...325 .......Hun er 20 år -Hun har vært fruktbar i mange år allerede. Hva er det du snakker om? Bakteriell vaginose går ofte ikke over av seg selv og bør behandles. Anonymkode: 63ac8...f54
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #33 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes ikke antibiotika som skal plasseres i skjeden. Anonymkode: 259ca...aba Du sprer feilinformasjon : https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-flagyl-sanofi-aventis-559144 Anonymkode: 63ac8...f54 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #34 Skrevet 5. juni 2022 Jeg kjenner meg igjen! I slutten av 30-årene fant jeg ut at problemet løste seg med vaginal fuktighetskrem. Nå smører jeg med gel rundt labia etter dusj. Det lukter ikke av meg lenger med mindre jeg ikke smører. Anonymkode: e4f51...0fb
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #35 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): .......Hun er 20 år -Hun har vært fruktbar i mange år allerede. Hva er det du snakker om? Bakteriell vaginose går ofte ikke over av seg selv og bør behandles. Anonymkode: 63ac8...f54 Unnskyld, leste for fort. Trodde hun hadde hatt det siden hun var 7. Anonymkode: f1de3...325
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #36 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes ikke antibiotika som skal plasseres i skjeden. Anonymkode: 259ca...aba Jo, det gjør det, det fikk jeg på resept og den forsvant fort. Anonymkode: f1078...13d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå