Gå til innhold

Hvordan vasker man bort størknet sæd på veggen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Litt ekkelt, men jeg har noen flekker med sæd som har størknet på den ene veggen i huset mitt, og som ikke går bort ved bruk av vanlige vaskemidler. Har prøvd gulvvask, baderomsvask, universalvask og å fjerne det med fingrene

Det er skikkelig gelé-aktig og går bare ikke bort! Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre...

Er det noen her som har tips? 

Anonymkode: be673...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forsøkt slik magic svamp? Selges på enkelte matbutikker, normal, sikkert på europris og slike steder. De tar det meste.

Om ikke prøve vanlig matolje for å få bort det seige? Og deretter vaske med en blanding av vann og zalo kanskje. 

Og fra nå av ikke sprute på veggene😅

Endret av Luckiness
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går ikke vekk. Må nymales. 

Anonymkode: dc09a...6bf

AnonymBruker
Skrevet

Spytt og tunge. 

Anonymkode: 1cca5...a0d

• Liker 1
Gjest Vitele
Skrevet
Luckiness skrev (5 minutter siden):

Forsøkt slik magic svamp? Selges på enkelte matbutikker, normal, sikkert på europris og slike steder. De tar det meste.

Om ikke prøve vanlig matolje for å få bort det seige? Og deretter vaske med en blanding av vann og zalo kanskje. 

Og fra nå av ikke sprute på veggene😅

Takk for svar! Jeg prøvde med olje etterfulgt av zalovann, men oljen løste det ikke opp det seige.

Får prøve magic svamp også!

Haha, skal definitivt ikke skje igjen

Gjest Vitele
Skrevet

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Spytt og tunge. 

Anonymkode: 1cca5...a0d

Hahah...

Skrevet
Vitele skrev (10 minutter siden):

Takk for svar! Jeg prøvde med olje etterfulgt av zalovann, men oljen løste det ikke opp det seige.

Får prøve magic svamp også!

Haha, skal definitivt ikke skje igjen

Men altså…om det er noe seigt, uavhengig av om det er sæd eller annet søl, går det ikke an å dra/skrape forsiktig bort? Væte litt først, la virke 10min og bruke en kniv/skje og skrape forsiktig. Mulig oljen allerede har fuktet det litt mer nå. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

🤢 Nå ble jeg skikkelig kvalm...

Anonymkode: 65e88...6bd

AnonymBruker
Skrevet

Prøv noe enzymbasert.

Anonymkode: 264ab...204

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

🤢 Nå ble jeg skikkelig kvalm...

Anonymkode: 65e88...6bd

Godt, da vet vi det.

Tar noen ansvar og noterer ned at en annonym bruker ble skikkelig kvalm, så kvalm at vedkommende måtte opplyse oss om det? Minner alle på at dette er viktig og må føres rapport på for HMS-hensyn.

Til TS, prøv nylonvask. Du kan forsiktig prøve autoglym sin interiørrrens for bil, men vær obs på at den kan ta farge på malte flater 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fjernet sæd fra veggene, men mye annet rart. Jeg synes tipset over her om å skrape det bort er bra. Jeg bruker platetoppskrape med et skarpt og rett blad (kniv uten tagger) og opplever at det fjerner det meste uten å ripe. Et skarpt knivblad vil gjøre samme nytten, sidelengs. 

Det er litt avhengig av hva slags type vegg du har, men jeg bruker metoden med hell på de fleste underlag. Gjør det gjerne vårt først. 

Anonymkode: e55b1...32f

AnonymBruker
Skrevet

* vått 🙂

Anonymkode: e55b1...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...