AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Mitt barn fyller 5 år i februar, en måned der været vanligvis er for kaldt for utebursdag og vi har for liten plass til innebursdag med jentene fra barnehagen her hjemme. Vi har heller ikke muligheter for å feire bursdag i barnehagens lokaler eller hos andre, og vil helst unngå å måtte leie lokale siden det blir dyrt. Utebursdag i hagen fremstår som det beste alternativet da vi har stor hage. Men ville gjerne flyttet feiringen med barnehagevennene til en måned med varmere vær. Tenkte å flytte dagen til mai kanskje. Eller vil det bli rart? Anonymkode: af3ec...a23 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Ja, det blir bare rart. Anonymkode: 6a7e1...87e 15
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Ja, med barnebursdag blir det rart. Og hva gjør du om det høljer ned den dagen du skal ha hagebursdag? Anonymkode: a85d4...551 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 Ja, det blir veldig rart. Dere kan ikke flytte en bursdag flere måneder med mindre situasjonen er helt ekstraordinær (f.eks. nedstengning av samfunnet i to måneder). Dere får i stedet invitere færre f.eks. kun samme årskull, kun jentene/guttene e.l. Og dere kan invitere foreldre i tillegg. Ofte kommer ikke alle barna uansett. Vi har hatt innebursdager med vår eldste, og det har gått veldig fint. Det har også de fleste andre i vår barnehage, selv de som bor i en leilighet på 60 kvm. Kommer til å ha inneburdager med februarbarnet når den tida kommer. Vi rydder bort litt leker, setter en tidsramme på to timer. Barna starter med å leke, deretter er det mat og kake, igjen er det leking, og til slutt (den siste halvtimen) går vi ut og har skattejakt etter godteposene i hagen/nærområdet. Det tar litt tid før alle har fått på seg uteklærne, så man trenger den halvtimen. Når de har fått godteposene har de to timene gått, og barna blir henta. Det er lurt å være to voksne slik at man kan spre seg i ulike rom dersom det trengs. Anonymkode: 93603...d40 2
Daria Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Man kan vel ha utebursdag i februar også? Bålpanne, pølsegrilling, uteleker - bare vær tydelige i invitasjonen så alle kommer i uteklær. 11 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Ja, det går ikke an med mindre det er f. eks pga Lockdown. Anonymkode: 5c3dd...bf9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 Herlighet, for noen svar! 🙄🤦♀️ Her fikk ikke barnet feiret bursdagen sin i fjor pga. coronarestriksjoner, og vi feiret 6 måneder senere (var ikke mulig for oss før da) I år var barnet sykt den dagen bursdagen skulle feires, og vi feiret 5 måneder senere (igjen; Var ikke mulig for oss før da, pga. sykdom hos hele familien og studier/eksamen i tillegg til full jobb for far) Anonymkode: e9290...e23 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Javisst går det an. Det er dere og barnets fest. Det er da en helt god grunn til å utsette festen. Det som betyr noe er å samle barna og ha en god dag Anonymkode: c37cc...8e1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 Ja, det er rart. Inviter heller bare noen få barn og feir hjemme når ungen har bursdag. Anonymkode: 74760...bd2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 Husker utebursdager på vinteren da jeg var barn. De var alltid så mye morsommere enn innebursdagene. Det var pølser, varmt drikke og boller. Det ble arrangert skirenn eller aking. Og sikkert andre ting som jeg ikke husker nå. Anonymkode: 6a520...9ca
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 Bor du et sted det vanligvis er snø i februar så ville jeg absolutt kjørt på med utebursdag. Aking, kakao, en bålpanne så er dere der! Bor dere i Bergen kan man ikke gamble på det.. Ville holdt bursdagsfeiringen til +- en mnd fra bursdagen. Om dere feirer det sammen med en annen så blir ikke kostnaden så høy. Hvis ikke ville jeg begrenset feiringen til bare jentene eller bare guttene på samme alder i barnehagen. Man trenger ikke stor plass for å gjennomføre en slik bursdag. Man kan f.eks ha piknik på stuegulvet dersom dere ikke har stort nok bord. Noen av lekene kan dere ta ute (informer om klær) - også serveres kakao når dere kommer inn igjen. Anonymkode: 3169f...260 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mitt barn fyller 5 år i februar, en måned der været vanligvis er for kaldt for utebursdag og vi har for liten plass til innebursdag med jentene fra barnehagen her hjemme. Vi har heller ikke muligheter for å feire bursdag i barnehagens lokaler eller hos andre, og vil helst unngå å måtte leie lokale siden det blir dyrt. Utebursdag i hagen fremstår som det beste alternativet da vi har stor hage. Men ville gjerne flyttet feiringen med barnehagevennene til en måned med varmere vær. Tenkte å flytte dagen til mai kanskje. Eller vil det bli rart? Anonymkode: af3ec...a23 helt greit, feiret i juni sist i 2021 siden det var mye korona i februar, ingen reagerte på det Anonymkode: 8bbea...b1d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Nei det blir for dumt. Hvorfor ikke bare vente til neste år eller er dere så desperate etter å samle inn gaver? Anonymkode: b2928...848 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Herlighet, for noen svar! 🙄🤦♀️ Her fikk ikke barnet feiret bursdagen sin i fjor pga. coronarestriksjoner, og vi feiret 6 måneder senere (var ikke mulig for oss før da) I år var barnet sykt den dagen bursdagen skulle feires, og vi feiret 5 måneder senere (igjen; Var ikke mulig for oss før da, pga. sykdom hos hele familien og studier/eksamen i tillegg til full jobb for far) Anonymkode: e9290...e23 Selv om dere gjorde det, så er det jo ikke innafor fordi... Bare rart hele opplegget, og regner med de fleste som kom også syntes dette Anonymkode: d3a6b...bf1 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Vi feiret vårt julibarn i oktober en gang, det var først da det passet for farslekta. Det ble ikke utpreget bursdagsstemning, mer som en vanlig familiesammenkomst. Anbefaler det i grunn ikke 😛 Anonymkode: 8718d...aca
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 Her er det mange som har utebursdag på vinteren. De er veldig populære. Anonymkode: 9a3d8...b6b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 Jeg sjekker ALDRI når bursdagsbarnet egentlig har bursdag når mine barn blir bedt i bursdag. Så for min del kan man feire når man vil, jeg aner ikke om det er på dagen eller 6 mnd etter. Anonymkode: 4f93f...822 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 Vi har hatt vennebursdag evigheter på overtid flere ganger. Vennene er baåre glade for å gå gå i bursdag, og foreldrene som sender i bursdag har ingen anelse om når barnet egentlig er født. Så her har vi feiret når det har basset best selv om det en gang faktisk var 3 mnd for sent. Anonymkode: 61d95...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #19 Skrevet 5. juni 2022 Utebursdag om vinteren er null problem! Aking, skøyter eller bare lek! Barna er jo vant til å være mye ute i barnehagen om vinteren, så det er ingen problem for dem! Lag bål til å grille pølser eller bestill Pizza. Kake og varm saft. Pinjata eller fisking av godteposer. Super stas og 1,5-2 timer går unna på et blunk😊👍🏻 Anonymkode: 37f17...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #20 Skrevet 5. juni 2022 Jeg har november og februarbarn og vil så absolutt ha utebursdager! Vi vil benytte oss av offentlige grillhytter/plasser. Så deilig å la ungene herje i fra seg ute og å komme hjem til ryddig hus. Vi utsetter bursdagen om været er for jævlig, med typ 1 uke eller 2, men ikke 3 mnd 😅 Anonymkode: 3d7e1...a84 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå