AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Nå blir det sett på feil å unngå noen fordi de har en fortid med mange sexpartnere eller andre ting. Om femti år kommer man til å bli sett på som kontrollerende og usikker eller religiøs om man er i lukket forhold. Det er heller ikke noe lovverk i dag mot utroskap så er det egentlig galt? Kjønnssykdommer kan selvfølgelig skade kjæresten, men gitt at man bruker beskyttelse og møter noen som tester seg før man ligger Anonymkode: b9011...571
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Man kan egentlig ikke kreve noe som helst av et annet voksent menneske. Men man kan sette grenser for hva man selv er ok med. Så man kan egentlig ikke si: "Du får ikke lov å kysse en annen kvinne". Men man kan si: "Hvis du kysser en annen kvinne så er det noe jeg ikke kan akseptere og jeg vil da gjøre det slutt". Når det er sagt, i sunne og voksne forhold så sier man ingenting av det over. Man prater sammen og respekterer hverandres grenser. Anonymkode: 7e98c...020 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Klart man kan kreve det. Konsekvensen vil jo være at man ikke vil være sammen med den personen hvis hen driver på sånn. Man har lov til å gjøre det slutt over hva som helst om man vil. Anonymkode: 675a4...1e6 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når det er sagt, i sunne og voksne forhold så sier man ingenting av det over. Man prater sammen og respekterer hverandres grenser. Anonymkode: 7e98c...020 Helt riktig, og derfor så er det så synd at vi som menneskerase har mistet evnen til åpen, ærlig og saklig kommunikasjon. Anonymkode: e5368...3a7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Helt riktig, og derfor så er det så synd at vi som menneskerase har mistet evnen til åpen, ærlig og saklig kommunikasjon. Anonymkode: e5368...3a7 Nei, det har vi ikke. Enkelte individer mangler den evnen, ikke menneskerasen generelt. Anonymkode: 7e98c...020 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Man kan "kreve" at kjæresten implanterer bavianrumpe hvis man vil. Ikke prøv å vri deg unna din moralske plikt til å informere kjæresten før du ligger med andre. Anonymkode: 6d4dd...8bc 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kan "kreve" at kjæresten implanterer bavianrumpe hvis man vil. Ikke prøv å vri deg unna din moralske plikt til å informere kjæresten før du ligger med andre. Anonymkode: 6d4dd...8bc Før var det en moralsk plikt å informere kjæresten om tidligere sexpartnere Anonymkode: b9011...571
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Jeg svarer på overskriften. Det kommer an på hvilken avtale dere har. Har dere en avtale om ekslusivitet kan man forvente (og kreve) at avtalen blir overholdt. Har dere en avtale om åpent forhold kan man ikke kreve at kjæresten skal holde seg til en partner. Anonymkode: dee51...02d 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 I monogame forhold er ikke kjæresten med andre. Vedkommende gir heller ikke seksuell oppmerksomhet/ flørter med kvinner på nett. Det er forbeholdt single. Anonymkode: 8a4d6...2c3 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 Foreslår at du da heller finner en som er interessert i et åpent forhold eller andre typer forhold hvor det er greit for begge parter at man er med andre. Du kan ikke kreve at den du er med skal akseptere at du gjør som du vil som i å ha sex eller andre intime ting med andre hvis den du er med ikke ønsker dette. Anonymkode: eb884...4ab 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 Du kan ikke tvinge noen til å være monogam, men det å i det hele tatt være i et forhold med noen er frivillig. Et forhold synes jeg bør innebære at man er såpass ærlige med hverandre at man forteller om sine grenser innad i forholdet, eller hva som gjør at man blir såret. Og at man enten holder seg til disse spillereglene for ikke å såre den andre, eller avstår fra forholdet/slår opp hvis man mener at et slikt forhold ikke er noe man ønsker. Folk har ulike grenser i forhold til hva som sårer en og hvor mye man takler for at forholdet skal være sunt og godt for en. Det å ignorere den andres følelser og samtidig insistere på å være i forholdet, er ikke noe greit gjort. Anonymkode: 0514d...9a9 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 Alle kan sette betingelser for forhold de vil være i. Du ønsker åpenbart å være i et åpenbart forhold, så da må du finne en likesinnet partner. Du må selvsagt være ærlig om hva du gjør. Du kan ikke skjule for partneren at du holder på med andre. Anonymkode: 50a3c...2e3 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Man kan si at jeg er kun i monogame forhold og om en ikke er monogam så anser jeg det som brudd. Den som ønsker et åpnet forhold får finne seg en annen som ønsker det samme. Ingen skal føle seg presset til et forhold de ikke ønsker. Anonymkode: 883aa...cb7 4
Hedda-78 Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Ja, det kan man kreve. Eller rettere sagt: sette som betingelse for å fortsette forholdet. "Dersom du er med andre, vil ikke jeg være med deg samtidig" Det samme kan man gjøre med alle mulige andre krav eller betingelser, uansett hvor merkelige de er. Det kalles 0 sette grenser for seg selv og hva man vil ha i et forhold. "Dersom du tar fillers i leppene, vil ikke jeg være sammen med deg" eller " Dersom du begynner med klatring vil ikke jeg være sammen med deg" eller "Dersom ikke du blir med på gangbang, vil ikke jeg være sammen med deg" Utroskap er galt fordi det alltid er galt å lyve til den man er sammen med. Dersom du er utro, lyver du jo om din monogami. Dersom du er i et åpent forhold, er det jo ikke utroskap, ergo helt ok. 4
Nymerïa Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 Men TS, hva er problemet? Når du føler det slik du gjør så er du faktisk nødt til å finne noen som mener det samme. Og så lenge du og partneren er enige på dette området, hvorfor spiller det noen rolle for deg hvordan andre lever livene sine? 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 Kan man virkelig kreve at kjæresten ikke skal være med andre? Sånn "teknisk sett" kan man jo stille et slikt krav. MEN: man kan ikke tvinge gjennom sitt krav ved å f.eks. låse kjæresten inne i hjemmet, følge vedkommende absolutt overalt, nekte kjæresten å ha jobb, venner eller familiekontakt, bruke trusler eller vold for at kjæresten skal adlyde kravet. De som ikke har ønske om å holde seg til én partner, må finne seg partner som vil det samme; og holde seg unna forhold der den andre ønsker monogami. Anonymkode: a7473...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 Ønsker noen å være min kjæreste, så kan de ikke være sammen med andre. Så ønsker de å være med andre, så er ikke de kjæreste med meg. Så enkelt er det. Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om. Men man må jo holde de avtalene man har i sitt forhold. Ellers må man informere om at man ikke ønsker å ha de avtalene lenger, og ta konsekvensene av det. Anonymkode: bd2ba...142 1
Ulla Ullsokk Skrevet 5. juni 2022 #19 Skrevet 5. juni 2022 Man kan selvfølgelig sette de kriteriene man vil for at man skal ønske å være i et forhold. Ett av mine kriterier er at han ikke skal være sammen med andre intimt. Jeg nekter han det ikke, men hvis han er det, så flytter jeg ut. Hans valg. Enkelt og greit. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #20 Skrevet 5. juni 2022 Du kan jo stille all slags krav du vil til en kjæreste. Du krever jo et åpent forhold, for eksempel. Da kan du ha det på listen din over ting dere må være enige om før du går inn i et forhold med noen. Anonymkode: 7c7f9...1f3 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå