Gå til innhold

Gebrokken robot i heisen på NAV, mangfold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle levere et brev hos NAV for et familiemedlem, hadde med barnevogn så jeg måtte ta heisen. Da lød det plutselig en innspilt stemme i høyttaleren:"Dårene lokkas" og da vi var oppe: "Dåren åpner sai". 

Jeg syntes dette var en veldig spesiell måte å inkludere mangfoldet på. For meg hørtes det helt jalla ut, som en parodi.

Hva synes dere? Ingenting som vanlig?

Anonymkode: cc086...b04

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle levere et brev hos NAV for et familiemedlem, hadde med barnevogn så jeg måtte ta heisen. Da lød det plutselig en innspilt stemme i høyttaleren:"Dårene lokkas" og da vi var oppe: "Dåren åpner sai". 

Jeg syntes dette var en veldig spesiell måte å inkludere mangfoldet på. For meg hørtes det helt jalla ut, som en parodi.

Jeg synes det ikke passer seg. Det er noe som går ut til alle, og burde være så klart og tydelig som mulig.

På samme måte mener jeg at en med talefeil ikke burde begynne i radio, men det ble nå veldig populært det også. Alle skal kunne alt, alltid. Skikkethet har ikke så mye å si lenger.

Anonymkode: c7b70...642

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du, bare fordi folk mener det motsatte av deg, så kan du ikke påstå de ikke mener noe.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig rart ut, burde ikke vært mulig.

Anonymkode: ed39b...5ce

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den må da ha vært ødelagt eller hacka. 

Anonymkode: a45f5...470

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo bare for dumt. Enten et perfekt norsk, siden dette er i Norge, eller på perfekt engelsk. Svensker, dansker, kronglete dialekter, what ever, er jo bare tull i en slik sammenheng.

Anonymkode: b357e...e7d

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du noen gang er innom NAV igjen må du ta opp den lyden, tror jeg hadde daua av latter 😅

Anonymkode: 41ada...19c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Hva synes dere? Ingenting som vanlig?

For en ålreit måte å sette i gang en diskusjon på. :) Hvorfor spør du her da, om du mener at folk her ikke mener noe? 

Min personlige mening (dersom du vil ha den?) Er at i alle slike type meldinger i det offentlige, så bør stemmen være så klar og tydelig som mulig. Gebrokkent eller talefeil går ikke inn under 'så tydelig som mulig' i mine ører. 

Anonymkode: 23280...852

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Kutta jo ut det på tbanen. 

Anonymkode: 5407d...e3d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kutta jo ut det på tbanen. 

Har det vært på tbanen?

Anonymkode: bd4a1...eda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har det vært på tbanen?

Anonymkode: bd4a1...eda

Ja, når de snakka selv. Neste er tooooyen og Groonland

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du noen gang er innom NAV igjen må du ta opp den lyden, tror jeg hadde daua av latter 😅

Anonymkode: 41ada...19c

Jeg har ikke så mange ærend der, men hvis jeg er ute og triller og kjeder meg kan jeg jo gå innom og gjøre det! 😄

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

For en ålreit måte å sette i gang en diskusjon på. :) Hvorfor spør du her da, om du mener at folk her ikke mener noe? 

Min personlige mening (dersom du vil ha den?) Er at i alle slike type meldinger i det offentlige, så bør stemmen være så klar og tydelig som mulig. Gebrokkent eller talefeil går ikke inn under 'så tydelig som mulig' i mine ører. 

Anonymkode: 23280...852

Hehe jeg skulle bare komme PK i forkjøpet! :) Det er mange som blir sint for slike innlegg har jeg forstått, og passivt aggressivt svarer "Nei skulle jeg mene noe om dette? Det er helt normalt, og du er en rasist!"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilket NAV-kontor har heis?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tragisk.. Men typisk det diktaturet nordmenn utsettes for nå til dags. PRIDE! WOKE! Anti norsk, anti kristendom, anti sunn fornuft.

Anonymkode: fad22...cee

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Guppy88 skrev (6 minutter siden):

Ehmm... mange? 🤨 For et merkelig spørsmål.

Anonymkode: ba625...234

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ehmm... mange? 🤨 For et merkelig spørsmål.

Anonymkode: ba625...234

Kan du nevne ett eneste ett hvis det er mange?

AnonymBruker
Skrevet
Guppy88 skrev (14 minutter siden):

Det er det mest offtopic jeg har sett her inne til nå tror jeg...

1. Trodde du jeg fant det på for å skape blest om gebrokken aksent?

2. NAV Kleppe ligger i andre etasje.

Så uføre osv i rullestol skal ikke få komme inn på møte i 2 etg? De får bare ta seg sammen og slepe seg opp alle trinnene som et barn som nettopp har lært å åle seg?

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

ikke vet jeg, med sånne rare vage spørsmål,

Å spørre hvilket kontor det gjelder, er jo stikk motsatt av å stille et vagt spørsmål. Det er svært konkret, faktisk. Og er det egentlig så rart å spørre om?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tragisk.. Men typisk det diktaturet nordmenn utsettes for nå til dags. PRIDE! WOKE! Anti norsk, anti kristendom, anti sunn fornuft.

Anonymkode: fad22...cee

Anti-intelligens…

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...