Gå til innhold

media ødelegger samfunnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Media er den forretningen som ødelegger mennesker og samfunn... Vi trenger virkelig ikke media og deres dekning av alle fantasi ting. 

Er noen enig med meg?

Hva gjør du for å unngå å lese ting du ikke bør vite om i ditt liv og din oase der du bor. 

Anonymkode: 75167...2d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et interessant tema som mange mener mye om. Rammstein illustrerer det ganske godt.

Når det gjelder det du spør om, jeg holder meg unna sosiale medier som Facebook ol, jeg blir bare irritert og overveldet av å få så mye informasjon om folks privatliv. Men det er kanskje ikke det du tenker på.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, media er kjempeviktig.

På en dårlig dag unngår jeg å lese om hvor mange ekle og onde menn som finnes i verden. For eksempel menn med kone og barn som kjøper sex, eller menneskesmuglere som utnytter kvinner og jenter. 

Anonymkode: 3de74...6e7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Media er veldig viktig, men de lager også mye dritt. Det er for mange saker som skrives kun for å genere klikk. Men, om ikke 'folk' hadde klikket seg inn, så hadde de ikke lagd disse totalt unødvendige sakene (type kjendisstoff, 'slik ser han ikke ut lenger' osv). De hauser også av og til enkeltsaker altfor mye opp, som igjen tar tid og plass for saker som er viktigere.

Så, media gir jo i grunn det som etterspørres. Vi som mennesker orker ikke lange og dype saker hele tider. Vi trenger også slike pusterom som slike unødvednige gir.

Anonymkode: afd23...0b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Media vil opptre som moralpoliti, og gir seg ikke før noen har gått, skambelakt noen, og har fått sin rett. 

Det slår aldri feil...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 30 åra og føler meg alltid utrolig gammeldags. Det som er synd er at man skal føle seg gammeldags pågrunn av mangel på Facebook/messenger,snap med mer. Når jeg som et eksempel skulle ta tatovering fikk jeg beskjed at jeg måtte skrive på messenger ønskene mine rundt tatoveringen. Det er greit at de som liker det kan gjøre det på den måten og jeg skjønner det er høy forespørsel i en stor populær by men HALoO? Skal ikke jeg bli behandla som en kunde jeg åsså? Spurte hva jeg skulle gjøre hvis jeg ikke hadde messenger og det kunne de ikke svare meg på, noe som gjør jeg kjenner det kan koke over til tider. Måtte låne messenger til veninna mi for å få en time booket å ikke minst prøve å forklare hvordan tatoveringa skulle se ut. Jeg som ikke er tatovør og ikke kan med noe av det der kjente jeg ble flau på dems vegne, når personen med 0 erfaring skal prøve å forklare i cm å diameter hvordan det skal være skriftlig på det jævla nettet.

Jeg fant kvinneforum og trives med dette fordi det er uten statuser og oppdateringer og bilder og kvalmende skryt. Slitsomt og skulle følge venner, bekjente, familie arbeidsgiver ,kollegaer og naboer kanskje åsså  m.m.

Jeg er nysgjerrig som menneske 🤭 da jeg hadde Facebook satt jeg bare å sneik på ‘’alle’’ hva de la ut, og da tenkte jeg bare så langt som at det er det alle gjør med mindre man ikke eier nysgjerrighet av natur?😅 å hva er da vitsen? Mye mer spennende å møte folk igjen etter mange år når man ikke har sett dem eller vet noen ting som helst. Hvem er ikke enig i at myye av spenningen ved å møte noen forsvinner når man allerede har sett det meste på nett. 

Jeg er mye ensom og har mistet kontakten med gamle venner fordi jeg flytter og IKKE har sosiale media. Apropos det med å miste venner så er det ikke sånn at jeg er en usosial person eller ikke har såkalte sosiale antenner, da jeg er veldig glad i å prate med mennesker og vil si jeg ligger over gjennomsnittet på sosial intelligens. Men jeg har opplevd utrolig mange sårende settinger hvor jeg har tatt kontakt med folk og der hvor de KUN refererer til Facebook og at jeg må komme meg inn der igjen og at det er det som er tingen. En gang sendte jeg melding til en kompis og endte opp med en potte sur dame som ikke skjønte hvorfor jeg sendte vanlig sms til han når jeg kunne nå han på Facebook.?? Noen som har vært borti det før forresten? Gir det virkelig så utrolige feile signaler om noen tar kontakt på ‘’gammel’’ måten via en vanlig sms eller et koselig brev til en venninne i posten. Utvikling av sosiale media er fint for mange men hvorfor kan vi ikke normalisere begge deler? Hvorfor skal de som ikke liker sosiale medi bli sett på som at de rett og slett er sære eller rare eller dumme/korte i hodet bare fordi de ikke har Facebook ? Alt skal være et mangfold og vi lever i et samfunn hvor alt ellers skal normaliseres, men ingen fokus på den gruppen i samfunnet som gir seg faen i dette media maset.

Handler åsså om at mange eldre mennesker sliter mer enn nok(!!?) i dagens samfunn med alle apper og koder og brukernavn for ALT man skal gjøre. De klarer seg ikke å må i mange tilfeller på sykehjem kun fordi de ikke klarer å bruke NETTET til fan ALT som er. 
Mange av dagens barn blir sittende med et nettbrett i fanget og ikke på telttur med pappa eller mamma eller en tur på teater eller besøke bestemor å bake kake. Hvordan blir verdiene våre i samfunnet ? Tenk så mange som meg selv der ute som har opplevd å være ensom ,og som desverreikke har 1000 bilder å velge mellom for å legge ut på fb sia si ? Da tenker jeg åsså på de stakkars 13-14-15 åringer der ute som ikke har venner og god familie å ser klasse venner legge ut koselige ferie bilder m.m

Den dag i dag har jeg 3 gode venner som liker å ha kontakt med meg på helt andre måter enn bare via en teit nettside. Glad er jeg for det 🥰 syntes det må bli tatt opp i samfunnet myyyye mer og at denne utviklingen ikke må stoppes men bli ‘’behandlet’’ på en helt annen måte før det går over stokk og stein.

Har åsså opplevd at noen har strenge foreldre som nekter ungdommen å være på enkelte sider og har opplevd at noen ikke får lov grunnet sin religion å være på sosiale media. Det er trist for disse overnevnte gruppene å vokse opp hvis ALT skal handle om dette ,både i friminuttet på skolen og hjemme. At voksne mennesker ikke kan legge telefonen bort og ha en samtale med verken barnet sitt, vennen sin eller samboer eller noen - er åsså et dårlig tegn👎 Selvfølgelig er det en mellomting så nå virker mitt innlegg faktisk veldig gammeldags her😅men vet at mange er kjempe sosiale og har et liv som er fylt med mye annen glede og at det ikke er alle som er like. 

Håper verden kan endres littegranne bare så det ikke bare(!) blir fokus på kropp,hår,bryster,fett,trening,skjønnhet osv!!! Dette vet vi jo alle at det florerer av på nett å det er like kvalmende og tragiskt og en oppskrift for unge til å bli pyskisk syk med spiseforstyrrelser,dårlig selvbilde,selvskading, og en evig kamp for å passe inn med filter bildene sine. 

Anonymkode: ec5c1...1e6

Gjest Drama Queen
Skrevet

Vi trenger media til å fortelle oss om alle "kjendisene" som er "kjent" for å være "kjendiser" og hvilket reality-whatever de skal dukke opp i for å vise oss hvem de egentlig er, etter å ha gått rundt og bydd på seg selv i alle år. Ja og at når enn puppe&rumpe-elise er litt drittsekk igjen, så må vi huske at hun er en stakkars liten jente baby som prøver å finne veien gjennom livet med litt risting av pupper og rumper.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, media er kjempeviktig.

På en dårlig dag unngår jeg å lese om hvor mange ekle og onde menn som finnes i verden. For eksempel menn med kone og barn som kjøper sex, eller menneskesmuglere som utnytter kvinner og jenter. 

Anonymkode: 3de74...6e7

Hva tenker du om at media beskytter enkelte av disse mennene (og kvinnene) som bedriver trafficking av barn? De blir beskyttet fordi de, enten har sterke forbindelser til media, eller er del av media selv.

Det er en grunn til at når vi hører saker om pedofile overgripere som blir tatt, så er det snakk om folk fra de lavere klasser opp til middelklassen. Det er meget sjeldent vi hører om noen fra eliten som blir tatt.

Epstein/Maxwell var et unntak. Men de var bare to av flere hundre som var involvert i overgrep på den øya. Og her var det snakk om ungdommer, ikke småbarn.

Når var sist en av eliten ble tatt for grove overgrep mot små barn? De er veldig flinke til å skjule sporene sine. Og dere vet vel hva det innebærer...

Anonymkode: 87ca9...09d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Media er den forretningen som ødelegger mennesker og samfunn... Vi trenger virkelig ikke media og deres dekning av alle fantasi ting. 

Er noen enig med meg?

Hva gjør du for å unngå å lese ting du ikke bør vite om i ditt liv og din oase der du bor. 

Jeg er enig med deg. Spesielt det jaget etter å ha største nyhet hvert eneste sekund gjør at media er helt desperat etter oppmerksomhet. Det er stort sett bare tull de formidler. Nettavisene burde vært låst i en uke, forsiden kan endres hver mandag feks. Da hadde de roet seg. Nå går verden under annen hver dag, på liksom. Ingen er tjent med det, bortsett fra sensasjournalister da.

Anonymkode: a3e07...bfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...