Gå til innhold

Røyket i går. Vondt i hjertet?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden hadde jeg noen mentale kriser som førte til flere overdoser av legemidler, kall det SM forsøk om du vil - spiller ikke noen rolle for problemstillingen nå. Etterpå sa man at dette kunne få konsekvenser for meg senere og at det jeg hadde gjort var skadelig for hjerte. 

I går kveld kjøpte jeg en pakke røyk og tok noen øl. Og i dag er jeg sliten selvfølgelig, men jeg har også vondt i brystet/hjerteområdet og tenker at jeg nå kjenner konsekvensene av de feilene jeg gjorde. Har nå en fiks idé om at jeg kan få plutselig hjertestans og dø fra barna mine som er hos pappaen sin denne helgen. Bør nesten få ryddet unna diverse ting de ikke burde lese osv., i tilfelle det virkelig skjer. Men så synes jeg det blir for skrullete å handle etter denne engstelige fantasien også. 

Pleier noen andre å få vondt i hjertet etter en kveld ute? Pga røyk? 

Anonymkode: 1f65b...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke av røyk, men alkohol og mye inntrykk. Danner seg noe angst dagen etter

• Liker 3
Skrevet

Nikotin gir økt hjertefrekvens, og hvis du ikke røyker/snuser til vanlig så er det naturlig at du merker det ekstra godt etter at du har inntatt nikotin. Det er nok det du merker nå, at hjertet ditt jobbet ekstra i går. Ikke sikker du merket det i går pga promillen. 

Alkoholinntak er kjent for å gi dagen-derpå-angst, så en kombinasjon av dette vil jeg tro gjør at du overtenker slitenheten du føler på i dag. Også det med hjertet. 

Jeg sluttet å røyke for 18 år siden, men de første årene etter at jeg sluttet så hendte det at jeg festrøyket. Husker godt at jeg fikk hjertebank av røyken, veldig ubehagelig. Så sluttet helt tilslutt. 

Prøv å pust med magen, dette går nok helt bra🥰 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vondt i brystet er gjerne muskulært eller syre fra magesekken. Ikke uvanlig å være litt sur i magen etter å ha drukket øl.

Få deg en time hos fastlegen din og ta en ordentlig prat om hjertehelsen din. Kanskje kan du henvises til kardiolog (hjertespesialist) så du kan få fakta på bordet angående eventuell skade på hjertet. Så du slipper å gå og lure på om det feiler deg noe. 

Anonymkode: b56ec...060

AnonymBruker
Skrevet

Veldig sannsynlig at det du kjenner på nå er angst - men å gå til lege med det og faktisk undersøke hjertet når det passer fremover er sikkert lurt, mest fordi det vil berolige om de ikke finner noe

Anonymkode: 249b5...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...