AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #21 Del Skrevet 5. juni 2022 Matt Walsh, faktisk 😅 Greit at ikke skal legge for mye vekt på etos, men han typen her er et profesjonelt troll. Han lever av å trolle, og man skal jo ikke ta trolling seriøst. 😆 Anonymkode: 2687a...144 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 6. juni 2022 #22 Del Skrevet 6. juni 2022 Tvillingsjel skrev (17 timer siden): Selvfølgelig er det galt å si til en transkvinne at de er "uekte" kvinner. Det er mobbing. Hvorfor er det mobbing? La oss sammenligne med anorektikerne. De også føler at objektive fakta ikke stemmer. De føler de er tjukke og at de trenger å slanke seg, men i virkeligheten er de slanke. Er det mobbing å påpeke at de er mentalt sjuke? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #23 Del Skrevet 6. juni 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Matt Walsh, faktisk 😅 Greit at ikke skal legge for mye vekt på etos, men han typen her er et profesjonelt troll. Han lever av å trolle, og man skal jo ikke ta trolling seriøst. 😆 Anonymkode: 2687a...144 Du trenger ikke høre på walsh, synes selv han virker litt vel full av seg selv til tider. MEN se intervjuene med disse ideologiske transaktivistene, ville du hatt disse i nærheten av dine barn? Anonymkode: d1b98...6b3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 6. juni 2022 #24 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Argumenterer du mot mitt argument? Jeg har Turners syndrom selv og er selvsagt en kvinne. Jeg spør ts - og andre som bruker slike idiotiske snevre definisjoner. Anonymkode: 258cd...d65 Har du XX er du kvinne. Slutt å kverulere. Og før du kommer med kromosomargumentasjon; avvik finnes. Akkurat som Downs, det heter Downs syndrom for en grunn. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 6. juni 2022 #25 Del Skrevet 6. juni 2022 Tvillingsjel skrev (19 timer siden): Selvfølgelig er det galt å si til en transkvinne at de er "uekte" kvinner. Det er mobbing. Så du mener at man MÅ være enig, selv i sitt stille sinn? Har man ikke lov å ha egne meninger om sånne ting lengre? Man skal rett og slett indoktrineres til å mene noe man egentlig ikke gjorde før? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 6. juni 2022 #26 Del Skrevet 6. juni 2022 Tvillingsjel jeg ser du går fra tråd til tråd og tvinger din mening på alle, som om du sitter på den rette sannheten, og alle andre tar feil. For det første er det ekstremt overkjørende. For det andre kunne du like greit løpt fra tråd til tråd og sagt himmelen er oransje med firkantede skyer, alle som ikke ser dette er ondskapsfulle idioter. Det kan godt hende du oppfatter dette som virkeligheten, men for oss som ser en blå himmel som i tillegg er skyfri, ser jo dette helt vilt ut. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #27 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Argumenterer du mot mitt argument? Jeg har Turners syndrom selv og er selvsagt en kvinne. Jeg spør ts - og andre som bruker slike idiotiske snevre definisjoner. Anonymkode: 258cd...d65 Du er en kvinne, men du er ikke hunkjønn om du mangler basiselementene på det biologiske planet til å produsere barn (egg, korosmoner, hormoner etc). Da er du intersex på det biologiske planet. På det sosiale planet kan du kalle deg hva som helst, slik som alle andre. For eksempel kvinne. Anonymkode: 86348...687 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 7. juni 2022 #28 Del Skrevet 7. juni 2022 (endret) En god, svensk dokumentar fra Uppdrag Gransking. Hvis man ikke liker eller mistror Matt Walsh, så kan man se denne. Den blir mer lik Matt Walsh's film mot slutten. Siden de som blir intervjuet sier: "nå er intervjuet over" og reiser seg for å gå, når de ikke har noen gode svar. Dette er med engelske undertekster. Del gjerne med engelskspråklige. Originalen fra SVT: https://www.svtplay.se/video/33313874/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-transbarnen?position=2463&id=KA2mmPM Endret 7. juni 2022 av ops2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 7. juni 2022 #29 Del Skrevet 7. juni 2022 Etter at Uppdrag Granskning begynte å sende disse dokumentarene har nye tilfeller av kjønnsdysmorfi stupt ned i Sverige. Ned 65% Kurven er som en U snudd på hodet. Viser det ikke at det var en 'trend' hele tiden? https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/trendbrottet-antalet-unga-som-soker-konskorrigerande-vard-minskar Dette burde være pensum i skolen, for å balansere "Noen gutter har klitoris og noen jenter har penis". Norske politikere, våkn opp! 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 7. juni 2022 #30 Del Skrevet 7. juni 2022 Her er en norsk dokumentar: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009321/avspiller Det er utrolig hva pro-transene sier. De er aktivister som vil endre loven så foreldrene ikke skal ha noe å si. At en 14-åring kan starte på pubertetsblokkere uten foreldrenes samtykke. Blokkerene endrer kroppen. Risikoen for benskjørhet er mye større ved å ha brukt pubertetsblokkere i noen år. Samt at man stopper i veksten. Denne Benestad som er med, får jeg frysninger av. Skryter av at hun/han har gitt hormoner til 1000 transpersoner. "Når de kommer til meg, spør jeg: 'Hva vil du kjøpe?' For de har allerede vært gjennom en prosess for å komme til meg." I himmelens navn! 😖 Denne Benestad har vært en stor pådriver for at man kan endre kjønn helt på egen hånd etter fylte 16 år. Hun/han/det ser ingen problem med å være både behandler og aktivist. Tenk at jeg mente Benestad var et godt menneske for noen år siden, da aktivisten kom ut som både kvinne og mann for første gang. Nå håper jeg av hele mitt hjerte at Benestad blir anmeldt hvis noen av hennes klienter endrer seg. Problemet er at det er så mye skyldfølelse ved detrans. Ungdom som har kjempet for hormoner, insistert på det, kanskje fått det smuglet inn av venner og tatt operasjoner straks de ble 18 år, vil ikke stå fram. Detransmiljøet er nådeløst. Som fortalt i dokumentarene fra Sverige i min forrige post. Så vil noen stå fram og dra Benestad gjennom en rettsak? Det er ikke sikkert noen er sterke nok psykisk. Hva med risikoen for selvmord, som alle aktivistene insisterer på at behandling med hormoner og kirurgi skal forhindre? En svensk undersøkelse viser at de med psykiske problemer fortsetter å ha disse. Hva har høy risiko for selvmord? Bipolar, Asperger, depresjon, ADHD, selvskading og spiseforstyrrelser. Alle disse diagnosene er det en overvekt av hos de som søker å skifte kjønn. Og svært få blir bedre. En finsk undersøkelse viste at de som var i god psykisk helse før de begynte behandlingen, levde gode lykkelige liv. De som var psykisk syke når de startet behandlingen gjorde ikke det. https://segm.org/Finland_deviates_from_WPATH_prioritizing_psychotherapy_no_surgery_for_minors Dette siste linken var ikke i programmet jeg linker til, bare den svensk studien. Quote .... noted that adolescents who were high functioning before cross-sex hormones continued to do well after, but those who had "psychiatric treatment needs or problems in school, peer relationships and managing everyday matters outside of home continued to have problems." The study concluded that "medical gender reassignment is not enough to improve functioning and relieve psychiatric comorbidities." Likevel slutter NRK - dokumentaren med å omtale transutviklingen i Norge som positiv. Det overrasket meg, men det er jo Nrk, så hva kunne man forvente? Det lønner seg å se den likevel. Se den og gjør opp deres egen mening. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #31 Del Skrevet 8. juni 2022 Hvor kan man se dokumentaren? Anonymkode: 31aee...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 8. juni 2022 #32 Del Skrevet 8. juni 2022 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor kan man se dokumentaren? Anonymkode: 31aee...acf Du må registrere deg på Daily Wire. En måned koster 14 dollar. https://www.dailywire.com/subscribe-v2#plans Det er så mye gjenfortalt av hva de som blir intervjuet sier, at jeg personlig ikke har betalt for å se dette. Det er intervjuene som jeg finner viktige, ikke hva Matt Welsh sier. Matt Welsh selv er stort sett blabla og det han sier er "stoff for å fylle ut". Men det er jo ikke dyrt, bevares. 140 kroner er ikke så mye. Som en kinobilett for vanlig voksen, eller litt under, avhengig av hvor du bor. Endret 8. juni 2022 av ops2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #33 Del Skrevet 8. juni 2022 ops2 skrev (33 minutter siden): Du må registrere deg på Daily Wire. En måned koster 14 dollar. https://www.dailywire.com/subscribe-v2#plans Det er så mye gjenfortalt av hva de som blir intervjuet sier, at jeg personlig ikke har betalt for å se dette. Det er intervjuene som jeg finner viktige, ikke hva Matt Welsh sier. Matt Welsh selv er stort sett blabla og det han sier er "stoff for å fylle ut". Men det er jo ikke dyrt, bevares. 140 kroner er ikke så mye. Som en kinobilett for vanlig voksen, eller litt under, avhengig av hvor du bor. takk Anonymkode: 31aee...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #34 Del Skrevet 25. desember 2023 Silva Pluvialis skrev (På 5.6.2022 den 17.29): Selvfølgelig er det galt å si til en transkvinne at de er "uekte" kvinner. Det er mobbing. Ehh nei. Facts don't care about your feelings. Anonymkode: 08256...153 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #35 Del Skrevet 25. desember 2023 Matt Walsh, var ikke det han som mente at kvinner var på sitt beste når de er rundt 16 år siden de var på sitt mest fruktbare? Uansett så er denne filmen et produkt av konservative og høyre radikale. Folk går selvsagt i baret og faller for denne hatefulle propagandaen. Når de er ferdig med transer er det terfs som kommer til å brennes på bålet , i overført betydning, så i det øyeblikket kan de tenke over at de ble brukt som nyttige idioter. Anonymkode: 8ba71...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 25. desember 2023 #36 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 16.02): Transkvinner og ciskvinner er begge kvinner. Det er jo bare transfobe som sier rare ting som ekte kvinner og biologisk kvinne. Resten av oss lever vanlige liv og bryr oss ikke så mye hvordan andre lever sine liv. Anonymkode: a558e...3fc Nei, transkvinner er ikke kvinner, og ciskvinne er et unødvendig ord. Alle bør kunne leve akkurat som de ønsker, men man er selvsagt det kjønnet man er født som. Kjønn kan ikke velges basert på følelser. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #37 Del Skrevet 25. desember 2023 On 6/7/2022 at 5:39 PM, ops2 said: Her er en norsk dokumentar: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009321/avspiller Det er utrolig hva pro-transene sier. De er aktivister som vil endre loven så foreldrene ikke skal ha noe å si. At en 14-åring kan starte på pubertetsblokkere uten foreldrenes samtykke. Blokkerene endrer kroppen. Risikoen for benskjørhet er mye større ved å ha brukt pubertetsblokkere i noen år. Samt at man stopper i veksten. Denne Benestad som er med, får jeg frysninger av. Skryter av at hun/han har gitt hormoner til 1000 transpersoner. "Når de kommer til meg, spør jeg: 'Hva vil du kjøpe?' For de har allerede vært gjennom en prosess for å komme til meg." I himmelens navn! 😖 Denne Benestad har vært en stor pådriver for at man kan endre kjønn helt på egen hånd etter fylte 16 år. Hun/han/det ser ingen problem med å være både behandler og aktivist. Tenk at jeg mente Benestad var et godt menneske for noen år siden, da aktivisten kom ut som både kvinne og mann for første gang. Nå håper jeg av hele mitt hjerte at Benestad blir anmeldt hvis noen av hennes klienter endrer seg. Problemet er at det er så mye skyldfølelse ved detrans. Ungdom som har kjempet for hormoner, insistert på det, kanskje fått det smuglet inn av venner og tatt operasjoner straks de ble 18 år, vil ikke stå fram. Detransmiljøet er nådeløst. Som fortalt i dokumentarene fra Sverige i min forrige post. Så vil noen stå fram og dra Benestad gjennom en rettsak? Det er ikke sikkert noen er sterke nok psykisk. Hva med risikoen for selvmord, som alle aktivistene insisterer på at behandling med hormoner og kirurgi skal forhindre? En svensk undersøkelse viser at de med psykiske problemer fortsetter å ha disse. Hva har høy risiko for selvmord? Bipolar, Asperger, depresjon, ADHD, selvskading og spiseforstyrrelser. Alle disse diagnosene er det en overvekt av hos de som søker å skifte kjønn. Og svært få blir bedre. En finsk undersøkelse viste at de som var i god psykisk helse før de begynte behandlingen, levde gode lykkelige liv. De som var psykisk syke når de startet behandlingen gjorde ikke det. https://segm.org/Finland_deviates_from_WPATH_prioritizing_psychotherapy_no_surgery_for_minors Dette siste linken var ikke i programmet jeg linker til, bare den svensk studien. Likevel slutter NRK - dokumentaren med å omtale transutviklingen i Norge som positiv. Det overrasket meg, men det er jo Nrk, så hva kunne man forvente? Det lønner seg å se den likevel. Se den og gjør opp deres egen mening. Fortell gjerne litt om detransmiljøet. Du virker jo å vite så mye om dette. Anonymkode: 8ba71...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #38 Del Skrevet 25. desember 2023 3 minutter siden, anonym111111 said: Nei, transkvinner er ikke kvinner, og ciskvinne er et unødvendig ord. Alle bør kunne leve akkurat som de ønsker, men man er selvsagt det kjønnet man er født som. Kjønn kan ikke velges basert på følelser. Fremstår som svært trangsynt og lite reflektert å ikke kunne være åpen for ulike innganger - som sosiale og kulturelle faktorer - til å forstå kjønn. Anonymkode: 8ba71...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #39 Del Skrevet 25. desember 2023 Mange transer argumenterer med at psykologer etc aksepterer at der finnes flere enn 2 kjønn Faktumet som folk ikke innser, er at fagfolk også er vanlige mennesker. Hvilket betyr at de kan gi etter sosialt press. Og det er nettopp det som har skjedd. De har bøyd seg etter politisk-korrektighet Vi lever i en tid der vi oppfordrer vrangforestillinger (enabling) Anonymkode: aed8d...b71 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #40 Del Skrevet 25. desember 2023 mingus skrev (På 6.6.2022 den 12.32): Har du XX er du kvinne. Slutt å kverulere. Og før du kommer med kromosomargumentasjon; avvik finnes. Akkurat som Downs, det heter Downs syndrom for en grunn. Jeg har ikke xx, jeg mangler deler av den ene x-en. Hva er jeg da? AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 12.53): Du er en kvinne, men du er ikke hunkjønn om du mangler basiselementene på det biologiske planet til å produsere barn (egg, korosmoner, hormoner etc). Da er du intersex på det biologiske planet. På det sosiale planet kan du kalle deg hva som helst, slik som alle andre. For eksempel kvinne. Anonymkode: 86348...687 Kromosomene mine er ikke xx, men jeg har likevel født egne barn uten donasjon eller hjelp. Hva er jeg da? Anonymkode: 258cd...d65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå