AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Skal bygge nytt, og må velge gulv. Jeg har forelsket meg i et gulv med fiskebensmønster, men er så usikker på om fiskeben er trygt og tidløst eller om det er en motegreie og jeg heller bør velge klassisk enstavs? Noen tanker rundt det? Anonymkode: 1894a...383
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Fiskeben er tidløst, masse gamle hus som har hatt dette. Men betyr ikke at alle typer er fint. Anonymkode: a52ba...3b0 5
Gjest Hippokrates Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 Sikkert tidløst, men jeg synes ikke det er pent. Det "overdriver" gulvet, og lager en rotete og stressende struktur. Mulig hva du legger fiskebeinmønsteret med har mye og si for opplevelsen av det, og at jeg har møtt på feil type materiale og da altfor mye struktur.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Cylon skrev (9 minutter siden): Sikkert tidløst, men jeg synes ikke det er pent. Det "overdriver" gulvet, og lager en rotete og stressende struktur. Mulig hva du legger fiskebeinmønsteret med har mye og si for opplevelsen av det, og at jeg har møtt på feil type materiale og da altfor mye struktur. Jeg elsker det, så vil selvfølgelig folk ha forskjellig smak 😊 Vi har lite kontraster ellers, og alt vil gå ton-i-ton. Kommer heller til å velge kontraster i materialer fremfor farge, så jeg tror ikke det gjør noe at gulvet gjør litt ut av seg. Det er dette jeg vil ha: Anonymkode: 1894a...383 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Jeg føler at «alle» har det på IG og jeg syns det er så stygt. Skjønner ikke hypen. Tregulv syns jeg er bedre, med rette linjer. Anonymkode: 4d6e3...32c 2 1
Gjest Hippokrates Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg elsker det, så vil selvfølgelig folk ha forskjellig smak 😊 Vi har lite kontraster ellers, og alt vil gå ton-i-ton. Kommer heller til å velge kontraster i materialer fremfor farge, så jeg tror ikke det gjør noe at gulvet gjør litt ut av seg. Det er dette jeg vil ha: Anonymkode: 1894a...383 Nettopp et slikt gulv jeg misliker. Det er så dominerende på et kaotisk vis. Rotete og stressete gulv. Jeg ville ikke hatt det slik, og hadde nok revet opp gulvet om jeg hadde kjøpt en bolig med et slikt gulv i stuen. Men smak og behag. Tidløst er det nok
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Cylon skrev (5 minutter siden): Nettopp et slikt gulv jeg misliker. Det er så dominerende på et kaotisk vis. Rotete og stressete gulv. Jeg ville ikke hatt det slik, og hadde nok revet opp gulvet om jeg hadde kjøpt en bolig med et slikt gulv i stuen. Men smak og behag. Tidløst er det nok Hadde du revet det opp også om det var det originale gulvet i en 100 år gammel bygårdsleilighet? 😳 Anonymkode: c30b7...978 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 Det er tidløst. Og jeg synes det er fint. Anonymkode: 66b09...3b0 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde du revet det opp også om det var det originale gulvet i en 100 år gammel bygårdsleilighet? 😳 Anonymkode: c30b7...978 Ikke alle bryr seg om det Anonymkode: 5bde7...be7 3 1
Gjest Hippokrates Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde du revet det opp også om det var det originale gulvet i en 100 år gammel bygårdsleilighet? 😳 Anonymkode: c30b7...978 Slike gamle gulv har en tendens til å være mindre rotete og dominerende slik nymotens fiskebeingulv er. Så det hadde jeg nok sett an hvis gulvet faktisk var originalt, 100 år og pent. Men hadde det vært et forholdsvis nytt gulv så hadde jeg revet opp uten å tenke meg om.
kokkos Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Jeg syns det er nydelig. Klassisk og tidløst. Endret 5. juni 2022 av kokkos skrivefeil 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Det er tidløst, men kan fort gi et rotete inntrykk. Anonymkode: bb64b...a49
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke alle bryr seg om det Anonymkode: 5bde7...be7 Jeg vet. Mange nydelige gamle leiligheter ender opp etter oppussing med å se ut som en hvilken som helst leilighet i et nybygg. Anonymkode: c30b7...978 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Cylon skrev (12 minutter siden): Nettopp et slikt gulv jeg misliker. Det er så dominerende på et kaotisk vis. Rotete og stressete gulv. Jeg ville ikke hatt det slik, og hadde nok revet opp gulvet om jeg hadde kjøpt en bolig med et slikt gulv i stuen. Men smak og behag. Tidløst er det nok Det er veldig rolig i virkeligheten. Jeg er allergisk mot kaotisk mønster og farger, og har hele leiligheten malt i samme fargeskala. Men det er klart det er smak og behag. Var mest interessert i om det var tidløst eller veldig moderne. Tipper vi kommer til å bo i en 15-20 år, så vil helst unngå noe som er veldig umoderne når det skal selges. Er redd disse brede enstavsplankene også vil være umoderne om noen år. Anonymkode: 1894a...383
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde du revet det opp også om det var det originale gulvet i en 100 år gammel bygårdsleilighet? 😳 Anonymkode: c30b7...978 Jeg la laminat over. Så kan nestemann som tar over bestemme selv. Men jeg blir også stressa av sånt type gulv. Anonymkode: 17d9a...fca 1
Lønnesirup01 Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Det har vært vanlig i mer klassiske boliger og det pleide å være dyrt, før man også fikk dette som vanlig klikkparkett. Ettersom kostnaden ved å legge fiskebensparkett har gått kraftig ned, er det også blitt veldig vanlig. Jeg tror nok de fleste fortsatt vil kategorisere det som ganske klassisk, men det er blitt såpass mye av det at jeg valgte det bort i min forrige bolig. Endret 5. juni 2022 av Lønnesirup01
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 Pent, klassisk og tidløst, men personlig liker jeg bedre lakkert med treets naturlige farge, og ikke alt dette lyse og beige/ grått som dessverre aldri går av moten. Anonymkode: 6773a...146 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #19 Skrevet 5. juni 2022 Uff, jeg synes det er grusomt stygt Anonymkode: c1385...86a 2
AprilLudgate Skrevet 5. juni 2022 #20 Skrevet 5. juni 2022 Elsket det før, men nå har så mange puttet det inn i allslags boliger uansett stilepoke. Så jeg er gått lei. Særlig når det er i ALLE rom og kombineres med gull/sort/tepper/velour osv i interiøret. Grøss. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå