AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Har dere gode oppskrifter? Bruker dere den i vann eller olje? Hvor lenge holder tunfisksalaten seg i kjøleskapet? Anonymkode: b3cda...77e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Tunfisk salat som i påleggsalat. Anonymkode: b3cda...77e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Jeg lager: tunfisk (i vann, aldri olje), finkuttet selleristang, rødløk, persille. Majones+sitronsaft+dijonsennep. Salt og pepper. Holder seg fint i kjøleskapet ca 4 dager. Anonymkode: 0b5f4...c9e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 https://meny.no/varer/palegg-frokost/paleggsalat/tunfisksalat-7055330023376 Anonymkode: 00bcf...6cc
Urwa Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Tunfisk uten vann,majones,rødløk,mais, og sitronpepper.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 Tunfisk (i vann), majones og rømme (50/50), masse hakkede kapers, sitronsaft, salt og pepper. kapers og tunfisk er fantastisk sammen! Anonymkode: ddb1f...365 3
Wenda Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Blander inn tunfisken med majones og rømme. Blander i finhakket rødløk, vårløk, kapers, salt, pepper, sitronsaft
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Urwa skrev (5 timer siden): Tunfisk uten vann,majones,rødløk,mais, og sitronpepper. Jeg gjør samme som denne + en skvis sitron og salt. Anonymkode: 40b49...312 1
got2go Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Min er gull! Tunfisk i vann, finkuttet sylteagurk, finkuttet løk, mais. Blander i litt vann fra tunfiskboksen, rømme, litt sterk sennep og majones. Krydres med salt og pepper. Bland inn i kuttet isbergsalat. Jeg bruker det i wrap. 1 1
Piffi Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 Urwa skrev (På 6.6.2022 den 14.30): Tunfisk uten vann,majones,rødløk,mais, og sitronpepper. Denne, bare uten mais og med sitronsaft 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Tunfisk (uten vannet), yoghurt (liker ikke majones), litt hakket (rød)løk, sweet chili-saus, og litt ferskpresset sitron om jeg har. Har ev. i litt gressløk fra balkongen. Og kanskje pepper. Anonymkode: 8a137...d5c
AnonymBruker 42 Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 (endret) Noen ss olivenolje, sitron/lime, svart oliven, rødløk, masse majones + sriracha/chilisaus (evt. fersk chili), grovt pepper, + litt rucola... 👌 Edit... Vet ikke hvor lenge den "holder seg", men mer enn ett døgn - så smaker det ikke gØdt lengre, imo. Endret 7. juni 2022 av Beeblebrox
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #13 Skrevet 7. juni 2022 Tunnfisk uten vann, majo, litt eddik eller sitron, sriracha, svett av sukker, jalapeno relish, rødløk og vanlig agurk relish. Nsm! Blander med pasta og ruccola, samt uttinbet selskaps grønn erter. Anonymkode: ea0d2...93f
spinner Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 Tunfisk tåler mye av tilbehør. Jeg har dog litt problemer med mais i. Basic tunfisksalat for meg er 1 boks tunfisk i vann (vannet presses ut), en halv løk finhakket og en halv pose ekte majones. Pepre etter smak. Løken kan byttes med eplebiter eller stangselleri (finhakket). For mere trøkk finhakket chili. Friskere, litt sitronsaft eller revet skall. Salat og annet hører for meg med under eller oppå tunfisksalaten på smørbrødet. Baconskive på toppen er en vinner, men ikke finn på å bakke den og blande den inn i tunfiskrøra.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 spinner skrev (7 minutter siden): Tunfisk tåler mye av tilbehør. Jeg har dog litt problemer med mais i. Basic tunfisksalat for meg er 1 boks tunfisk i vann (vannet presses ut), en halv løk finhakket og en halv pose ekte majones. Pepre etter smak. Løken kan byttes med eplebiter eller stangselleri (finhakket). For mere trøkk finhakket chili. Friskere, litt sitronsaft eller revet skall. Salat og annet hører for meg med under eller oppå tunfisksalaten på smørbrødet. Baconskive på toppen er en vinner, men ikke finn på å bakke den og blande den inn i tunfiskrøra. Er ikke det vanvittig mye? Blir jo nesten tunfisk-majo. Jeg bruker 1ss majones på en boks tunfisk Anonymkode: 0b5f4...c9e
spinner Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke det vanvittig mye? Blir jo nesten tunfisk-majo. Jeg bruker 1ss majones på en boks tunfisk Anonymkode: 0b5f4...c9e Neida, men bli kvitt vannet fra boksen (aldri olje eller gele til tunfiskrøre). Jeg snakker om hørbart pålegg i genren italiensk salat, rekesalat ikke salat til salatskål.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #18 Skrevet 8. juni 2022 spinner skrev (1 minutt siden): Neida, men bli kvitt vannet fra boksen (aldri olje eller gele til tunfiskrøre). Jeg snakker om hørbart pålegg i genren italiensk salat, rekesalat ikke salat til salatskål. Jeg bruker tunfisk på vann der jeg klemmer bort alt vannet selv. Men tilfører så sitron igjen for fukt, samt 1ss majones. Som pålegg på knekkebrød er det supert. En halv pose, over 150g, må da bli helt vanvittig usunt pålegg med mindre man smører tynt. Hele porsjonen inneholder jo nesten like mye kalorier som en middag. Anonymkode: 0b5f4...c9e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #19 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er ikke det vanvittig mye? Blir jo nesten tunfisk-majo. Jeg bruker 1ss majones på en boks tunfisk Anonymkode: 0b5f4...c9e 1ss?? Det er jo ikkeno! Jeg bruker en hel pose. Anonymkode: 40b49...312 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå