Gå til innhold

Hjemmelaget Tunfisk salat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere gode oppskrifter? Bruker dere den i vann eller olje? Hvor lenge holder tunfisksalaten seg i kjøleskapet?

Anonymkode: b3cda...77e

AnonymBruker
Skrevet

Tunfisk salat som i påleggsalat.

Anonymkode: b3cda...77e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager: tunfisk (i vann, aldri olje), finkuttet selleristang, rødløk, persille. Majones+sitronsaft+dijonsennep. Salt og pepper.

Holder seg fint i kjøleskapet ca 4 dager.

Anonymkode: 0b5f4...c9e

Skrevet

Tunfisk uten vann,majones,rødløk,mais, og sitronpepper. 

AnonymBruker
Skrevet

Tunfisk (i vann), majones og rømme (50/50), masse hakkede kapers, sitronsaft, salt og pepper. 

kapers og tunfisk er fantastisk sammen!

Anonymkode: ddb1f...365

• Liker 3
Skrevet

Blander inn tunfisken med majones og rømme. Blander i finhakket rødløk, vårløk, kapers, salt, pepper, sitronsaft

AnonymBruker
Skrevet
Urwa skrev (5 timer siden):

Jeg gjør samme som denne + en skvis sitron og salt. 

Anonymkode: 40b49...312

• Liker 1
Skrevet

Min er gull! Tunfisk i vann, finkuttet sylteagurk, finkuttet løk, mais. Blander i litt vann fra tunfiskboksen, rømme, litt sterk sennep og majones. Krydres med salt og pepper. Bland inn i kuttet isbergsalat. Jeg bruker det i wrap.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Urwa skrev (På 6.6.2022 den 14.30):

Denne, bare uten mais og med sitronsaft

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tunfisk (uten vannet), yoghurt (liker ikke majones), litt hakket (rød)løk, sweet chili-saus, og litt ferskpresset sitron om jeg har. Har ev. i litt gressløk fra balkongen. Og kanskje pepper. 

Anonymkode: 8a137...d5c

Skrevet (endret)

Noen ss olivenolje, sitron/lime, svart oliven, rødløk, masse majones + sriracha/chilisaus (evt. fersk chili), grovt pepper, + litt rucola...  👌

Edit... Vet ikke hvor lenge den "holder seg", men mer enn ett døgn - så smaker det ikke gØdt lengre, imo. 

Endret av Beeblebrox
AnonymBruker
Skrevet

Tunnfisk uten vann,  majo, litt eddik eller sitron, sriracha, svett av sukker, jalapeno relish, rødløk og vanlig agurk relish. Nsm! Blander med pasta og ruccola, samt uttinbet selskaps grønn erter. 

Anonymkode: ea0d2...93f

AnonymBruker
Skrevet

Mange skrivefeil! 

Anonymkode: ea0d2...93f

Skrevet

Tunfisk tåler mye av tilbehør. Jeg har dog litt problemer med mais i. Basic tunfisksalat for meg er 1 boks tunfisk i vann (vannet presses ut), en halv løk finhakket og en halv pose ekte majones. Pepre etter smak. Løken kan byttes med eplebiter eller stangselleri (finhakket). For mere trøkk finhakket chili. Friskere, litt sitronsaft eller revet skall. Salat og annet hører for meg med under eller oppå tunfisksalaten på smørbrødet. Baconskive på toppen er en vinner, men ikke finn på å bakke den og blande den inn i tunfiskrøra.

AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (7 minutter siden):

Tunfisk tåler mye av tilbehør. Jeg har dog litt problemer med mais i. Basic tunfisksalat for meg er 1 boks tunfisk i vann (vannet presses ut), en halv løk finhakket og en halv pose ekte majones. Pepre etter smak. Løken kan byttes med eplebiter eller stangselleri (finhakket). For mere trøkk finhakket chili. Friskere, litt sitronsaft eller revet skall. Salat og annet hører for meg med under eller oppå tunfisksalaten på smørbrødet. Baconskive på toppen er en vinner, men ikke finn på å bakke den og blande den inn i tunfiskrøra.

Er ikke det vanvittig mye? Blir jo nesten tunfisk-majo. Jeg bruker 1ss majones på en boks tunfisk

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke det vanvittig mye? Blir jo nesten tunfisk-majo. Jeg bruker 1ss majones på en boks tunfisk

Neida, men bli kvitt vannet fra boksen (aldri olje eller gele til tunfiskrøre). Jeg snakker om hørbart pålegg i genren italiensk salat, rekesalat ikke salat til salatskål.

AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (1 minutt siden):

Neida, men bli kvitt vannet fra boksen (aldri olje eller gele til tunfiskrøre). Jeg snakker om hørbart pålegg i genren italiensk salat, rekesalat ikke salat til salatskål.

Jeg bruker tunfisk på vann der jeg klemmer bort alt vannet selv. Men tilfører så sitron igjen for fukt, samt 1ss majones. Som pålegg på knekkebrød er det supert. 

En halv pose, over 150g, må da bli helt vanvittig usunt pålegg med mindre man smører tynt. Hele porsjonen inneholder jo nesten like mye kalorier som en middag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

1ss?? Det er jo ikkeno! Jeg bruker en hel pose. 

Anonymkode: 40b49...312

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...