Gå til innhold

Det settes opp stillas i dag også - er det lov da??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

-i bakgården her jeg bor drev et firma  i går og satte opp et stillas. Ser ut som det bygget skal bytte vinduer.  Tenkte at jaja, det får gå.

Men i dag våkner jeg kl 0630  at noe smell og rare lyder, og jammen meg holder de på i dag og! Kan det være innafor??  Vil da ikke ha sånne smellelyder og spetakkel på pinsedagen jeg, har fri og vil ha ro her.  innafor å ringe politiet dersom de ikke gir seg?

Anonymkode: afafc...e10

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt kan du ringe politiet. Det er ikke lov. 

Anonymkode: b6403...f7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det bryter klart med loven. I dag er det jo "dobbel helligdag" (eller noe), men det hadde ikke vært greit på en vanlig søndag heller.

Og ja, det er innafor å ringe politiet. Du kan like greit gjøre det først som sist.

Anonymkode: 24e02...790

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å bråke sånn i dag. Prøv å snakke med dem først. Hjelper ikke det, kan du ringe politiet. 

Anonymkode: bb587...51d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv å snakke med dem først.

Nei, det er virkelig ikke nødvendig når det er et firma som holder på. Den som har bestemt at de skal gjøre det er sannsynligvis ikke der, uansett, og kan vedde ganske mye på at arbeiderne er utlendinger uten tariff. 

Anonymkode: b6403...f7f

• Liker 4
Skrevet

Jeg har et ganske liberalt forhold til "arbeid på helligdager", og er ofte veldig frustrert over at jeg f eks ikke kan ta noe hagearbeid på søndager og helligdager. 

Men dette hadde jeg reagert på. Min første tanke er at dette er innleid, utenlandsk arbeidskraft uten kjennskap til Norsk lov. Så her må nok både politiet og arbeidstilsynet inn i bildet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet, de er meget interessert i å undersøke saken. Det er mye mafiavirksomhet innen bransjen (bygg og anlegg) og varsler fra oss er med på å få slutt på det. Samme med utnyttelse av utenlandske arbeidere.

Anonymkode: 0d1b8...c86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at man bør kunne være litt tolerant ovenfor lyder på en helligdag i 2022. Men ikke fra et firma/en byggeplass.

Det er forskjell på at naboen vasker bilen, og på et stillas som blir satt opp av et firma. Så jeg mener at her er det ikke noe vits å snakke med noen andre enn politiet. De tar sannsynlig saken med en eneste gang, stille og rolig nå på formiddagen uansett.

Anonymkode: 24e02...790

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker disse arbeiderne har sjekket værmeldingen og vil utnytte dagen med oppholdsvær. 
Skjønner mange reagerer på dette, jeg personlig hadde ikke brydd meg. 

Anonymkode: cc6a4...294

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ring politiet, de er meget interessert i å undersøke saken. Det er mye mafiavirksomhet innen bransjen (bygg og anlegg) og varsler fra oss er med på å få slutt på det. Samme med utnyttelse av utenlandske arbeidere.

Anonymkode: 0d1b8...c86

At de jobber på en helligdag er da virkelig ikke ensbetydende med mafiavirksomhet og sosial dumping. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At de jobber på en helligdag er da virkelig ikke ensbetydende med mafiavirksomhet og sosial dumping. 

Ihvertfall sosial dumping og lovbrudd. 

Anonymkode: d63c5...10b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke melder fra i dag er det stor sjans for at du våkner til det samme i morgen..

Anonymkode: 839b1...ec5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...