Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere alle med klorevotter på føden?

Hvor tidlig klippet/rev dere av neglene?

Anonymkode: d71ef...aae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Husker ikke helt, men klippet de når jeg følte det trengtes.

Anonymkode: 0cba9...a19

Skrevet

Hæ? Er det en greie?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det var helt bortkastet for de virker ikke. 

Anonymkode: 848fd...03f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med første hadde jeg det, men hun suttet bare på de og de ble våre og hun ble kald på hendene. 

Anonymkode: a0cc6...8c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man trenger ikke spesifikke votter for dette. Hvis behovet oppstår kan man bare bruke sokker. 

Anonymkode: fba70...8d9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jordmor sa til meg at jeg ikke burde bruke det. 

Anonymkode: 507a8...35e

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde ikke hørt om det, så hadde ikke med. Men han var en skikkelig «klorer» så tok på et par sokker på hendene i stedet 😊

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men hadde med en sånn baby- neglefil for å ta de skarpeste kantene. 

Anonymkode: 36aef...d66

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke. Hvem skal ha på votter?

Anonymkode: ab2cc...6de

AnonymBruker
Skrevet

Hadde men brukte dem ikke. Babyen suttet på hendene når hun ble sulten så det var greit å ikke bruke noe.

Anonymkode: ca78b...83d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke. Hvem skal ha på votter?

Anonymkode: ab2cc...6de

Den nyfødte, tanken er at de ikke skal klore seg i ansiktet. 

Anonymkode: ca78b...83d

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brukt. Kjøpte heller en liten neglesaks. Jo tidligere man venner de til å klippe negler, jo bedre. 

Anonymkode: b57b1...35c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnepleier tok på ham noen slags gasbindvotter (nesten 40 år siden, kan være annet opplegg nå).

Anonymkode: f96ac...688

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg letet i hele byen men ingen som solgte det her. Etter fødsel så var tipset fra de som jobbet der om å bite av neglene, fordi en saks er for risikabelt når de er så små.

Anonymkode: d2aa4...015

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte sokker på hendene på vår, han klorte seg i ansiktet hele tiden og vottene falt bare av. Vi klippet, beit og filte neglene, men han klarte å klore seg likevel.

Anonymkode: c4226...84f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt inn et par, men jeg tenkte ikke på at neglene allerede er skarpe nok til å klore seg med når de er helt nyfødt. Kanskje jeg pakker i bagen bare for å ha med da, de tar jo ikke noe plass. 

Anonymkode: 5e3a9...988

AnonymBruker
Skrevet

Vi endte med å file neglene med glassfil, han klorte seg veldig mye. Men han rakk jo å klore seg masse på sykehuset før  i kom hjem, så neste gang tar vi med neglfilen på sykehuset - nyfødtnegler er jo sylkvasse! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke og fikk aldri behov for det heller. Barnepleier klippet neglene på de hvis det var nødvendig.

Anonymkode: bc0ea...5e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi endte med å file neglene med glassfil, han klorte seg veldig mye. Men han rakk jo å klore seg masse på sykehuset før  i kom hjem, så neste gang tar vi med neglfilen på sykehuset - nyfødtnegler er jo sylkvasse! 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi brukte sokker på hendene på vår, han klorte seg i ansiktet hele tiden og vottene falt bare av. Vi klippet, beit og filte neglene, men han klarte å klore seg likevel.

Anonymkode: c4226...84f

Margeritt skrev (1 time siden):

Hadde ikke hørt om det, så hadde ikke med. Men han var en skikkelig «klorer» så tok på et par sokker på hendene i stedet 😊

Fikk de noe arr av det? Jeg fikk ikke til på min og ser arr/groper i huden, han er tre mnd nå😢

Anonymkode: d71ef...aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...