AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Jeg er en mann som er interessert i fantasy bøker. Jeg kjenner ingen andre som leser de samme bokseriene så jeg har ikke hatt noen å snakke med om de. Dama hører på meg hvis jeg forteller, men hun skjønner jo ikke hva jeg snakker om. For et par måneder siden diskuterte jeg litt med en annen person på et forum for disse bøkene så fant ut at vi begge var norske og nå har vi begynt å snakke sammen via meldinger på forumet. Vi har chattet en del om bøkene og historiene og det er ganske gøy å endelig ha noen å snakke med. Greia er at det er ei jente og hun bor bare noen få mil unna. Jeg har ingen planer om å møte henne eller noe sånt, men bør jeg fortelle det til dama? Hvis hun jeg snakker med hadde bodd i Narvik så kunne jeg sagt det for da er hun 200 mil unna, men jeg er redd for at dama ikke skal like at jeg chatter med ei jente på internett som bor en times biltur unna. All fornuft sier at jeg skal fortelle det til dama, for jeg hadde sikkert ikke blitt glad for at dama chatta med en fyr, men da har jeg kanskje ikke noen å snakke med om de bøkene lenger. Hjelp. Anonymkode: e51a4...cb9
Hinsk Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Ville sagt det. Bare casual lagt det inn i en samtale hvor det passet inn. Trenger jo ikke å si noe om hvor hun bor med mindre hun spørr. Uansett, ville vært mer 'mistenklig' om du ikke har sagt noe. 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Burde selvsagt si det. Viss du 100% sikkert og ærliig kun snakker med henne om bøkene, og det kun handler om det, og at hun like gjerne kunne vert en gutt, så kan det vere greit å pynte litt på sannheten dereom du tror at dama kan nekte deg å snakke med henne. Er hun dama singel? Du bør iallefall si noe om det og trygge dama Anonymkode: adc2b...3e8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 Ikke lag noen stor sak ut av det i alle fall. Da kan hun bli usikker. Du kan jo bare nevne det litt tilfeldig en gang du prater om bøkene eller du skal til å lese. «fant et forum om disse bøkene, så kjekt å kunne chatte med andre om dem. Var til og med ei som var norsk der». Du kunne vært mannen min, bare at han ikke ville beskrevet meg som «dama», og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Skriv med hvem du vil så lenge jeg slipper å diskutere de gørrkjedelige bøkene😂 Anonymkode: 70bce...066 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Jeg har kun snakket med henne om bøkene og historie relatert til bøkene. Min dame må gjerne lese hele meldingshistorikken. Jeg har ingenting å skjule. Min dame vet at jeg chatter med noen fra forumet så jeg kan jo pynte litt på det og si at "nå fikk jeg akkurat vite at det er en dame". Jeg tror hun jeg snakker med er singel, men jeg vet ikke. Jeg nevnte et min dame ikke leste bøkene så jeg kunne ikke snakke med henne om det og da nevnte hun andre ikke noe om kjæreste. Jeg nevnte det bare for å påpeke at jeg var i et forhold. Men det er en stor greie for meg. Jeg har lest disse bøkene i årevis og endelig funnet en jeg kan snakke med om de. Så jeg har mest lyst til å ikke si noe og heller kanskje måtte forklare meg senere i stedet for å risikere og miste den personen jeg kan snakke med. Er det skikkelig dårlig gjort av meg? Kan jeg være litt egoistisk i det tilfellet her? Anonymkode: e51a4...cb9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har kun snakket med henne om bøkene og historie relatert til bøkene. Min dame må gjerne lese hele meldingshistorikken. Jeg har ingenting å skjule. Min dame vet at jeg chatter med noen fra forumet så jeg kan jo pynte litt på det og si at "nå fikk jeg akkurat vite at det er en dame". Jeg tror hun jeg snakker med er singel, men jeg vet ikke. Jeg nevnte et min dame ikke leste bøkene så jeg kunne ikke snakke med henne om det og da nevnte hun andre ikke noe om kjæreste. Jeg nevnte det bare for å påpeke at jeg var i et forhold. Men det er en stor greie for meg. Jeg har lest disse bøkene i årevis og endelig funnet en jeg kan snakke med om de. Så jeg har mest lyst til å ikke si noe og heller kanskje måtte forklare meg senere i stedet for å risikere og miste den personen jeg kan snakke med. Er det skikkelig dårlig gjort av meg? Kan jeg være litt egoistisk i det tilfellet her? Anonymkode: e51a4...cb9 Da vet hun allerede at du snakker med noen. Du trenger ikke si mer. Dersom du skal snakke om det så omtaler du henne som «hun». Hvis kjæresten din sier «han» om chattevennen, så retter du henne. Ellers lar du det bare ligge. Vi bryr oss egentlig ikke så mye, hvis det er riktig at du skriver om bøker og ikke livet generelt. Anonymkode: 70bce...066 9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Da vet hun allerede at du snakker med noen. Du trenger ikke si mer. Dersom du skal snakke om det så omtaler du henne som «hun». Hvis kjæresten din sier «han» om chattevennen, så retter du henne. Ellers lar du det bare ligge. Vi bryr oss egentlig ikke så mye, hvis det er riktig at du skriver om bøker og ikke livet generelt. Anonymkode: 70bce...066 Ingenting om livet generelt nei. Vi vet hvilket område vi bor i fordi vi snakket om butikker hvor man kanskje kunne finne noen av bøkene i fysiske eksemplarer og om vi fant noen. Veldig få av bøkene kom til Norge så begge har nesten alle som e-bøker. Det er vel det mest "personlige" vi har snakket om. Anonymkode: e51a4...cb9 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingenting om livet generelt nei. Vi vet hvilket område vi bor i fordi vi snakket om butikker hvor man kanskje kunne finne noen av bøkene i fysiske eksemplarer og om vi fant noen. Veldig få av bøkene kom til Norge så begge har nesten alle som e-bøker. Det er vel det mest "personlige" vi har snakket om. Anonymkode: e51a4...cb9 Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for. Kos deg med «bokklubben» din, men ikke forsøkt å dekke over sannheten dersom det blir naturlig at det kommer frem at bokvenner din er en «hun». Anonymkode: 70bce...066 3 1
Luckiness Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 Jeg synes du skal fortelle det. For å unngå å ha noe uavklart. Men nå virker det jo som du egentlig allerede har sagt at du chatter/skriver med noen? Blir litt rart å gjerne si «fant nettopp ut det er en dame». For slikt ville jeg mulig opplevd som at du var noe fornøyd e.l med at det var en dame eller lurt på hvorfor du egentlig tok det opp, om du brydde deg eller hva. Hva med å heller bare ved en passende anledning gjenfortelle noe hun har skrevet til deg? «I går fortalte hun at hun hadde lest….». Da blir jo partneren din opplyst både litt om hva dere har chattet om og at det er en dame, men uten at det er laget noen big deal av det og hun blir jo på en måtte tatt med litt inn i din verden fortsatt framfor at du feks skulle sluttet å snakket om interessen din fordi du nå har funnet noen andre å dele den med. 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 Si hun er lesbisk. Anonymkode: 28f0f...a6f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en mann som er interessert i fantasy bøker. Jeg kjenner ingen andre som leser de samme bokseriene så jeg har ikke hatt noen å snakke med om de. Dama hører på meg hvis jeg forteller, men hun skjønner jo ikke hva jeg snakker om. For et par måneder siden diskuterte jeg litt med en annen person på et forum for disse bøkene så fant ut at vi begge var norske og nå har vi begynt å snakke sammen via meldinger på forumet. Vi har chattet en del om bøkene og historiene og det er ganske gøy å endelig ha noen å snakke med. Greia er at det er ei jente og hun bor bare noen få mil unna. Jeg har ingen planer om å møte henne eller noe sånt, men bør jeg fortelle det til dama? Hvis hun jeg snakker med hadde bodd i Narvik så kunne jeg sagt det for da er hun 200 mil unna, men jeg er redd for at dama ikke skal like at jeg chatter med ei jente på internett som bor en times biltur unna. All fornuft sier at jeg skal fortelle det til dama, for jeg hadde sikkert ikke blitt glad for at dama chatta med en fyr, men da har jeg kanskje ikke noen å snakke med om de bøkene lenger. Hjelp. Anonymkode: e51a4...cb9 Bare det at du ikke vet om du skal fortelle det gjør deg uærlig og du vet det er feil. Vær ærlig og fortell det. Og vær forsiktig så det ikke oppstår noe mer .Noe som er fort gjort! Anonymkode: 9efdd...1de 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 Tror jeg må påpeke at "bokserie" kanskje blir litt feil. Det er for det meste bøker om verdenen hvor D&D ofte blir satt - Forgotten Realms. Det er 292 utgitte bøker fra mange forskjellige forfattere bare der. Jeg har spilt spill og lest bøker fra det universet så lenge jeg kan huske. I tillegg fins det bl.a. Dragonrealms, noen av forfatterne har laget sine egne univers osv. Det er mye. Å prøve og få min dame til å henge med på det her er er umulig med mindre hun vil lese en håndfull bøker først. Og hun er ikke veldig interessert i fantasy. Det er ikke som om jeg kan be henne se filmen først. Derfor er det så godt å ha en jeg endelig kan snakke med. Jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre, men jeg har i mange år ikke hatt noen å snakke med om noe jeg er kjempeglad i. Lenge før jeg møtte dama også. Nå som jeg endelig har det så er jeg litt fra meg siden jeg vet at jeg burde si at jeg snakker med en dame, men samtidig, hvis jeg gjør det, så er det en liten sjanse for at jeg ikke har noen å snakke med om dette lenger. Anonymkode: e51a4...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Du har sagt du chatter med folk da er det egnetlig greit. Jeg skulle ønske jeg hadde noen å snakke med om det jeg er opptatt av som mannen ikke bryr seg om, så kan forstå deg Anonymkode: adc2b...3e8
Perelandra Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 Tråden er ryddet for tulleinnlegg og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 Ville du ha visst om dama do chattet med en mann på nettet? Anonymkode: ce441...935
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #16 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 9.08): Tror jeg må påpeke at "bokserie" kanskje blir litt feil. Det er for det meste bøker om verdenen hvor D&D ofte blir satt - Forgotten Realms. Det er 292 utgitte bøker fra mange forskjellige forfattere bare der. Jeg har spilt spill og lest bøker fra det universet så lenge jeg kan huske. I tillegg fins det bl.a. Dragonrealms, noen av forfatterne har laget sine egne univers osv. Det er mye. Å prøve og få min dame til å henge med på det her er er umulig med mindre hun vil lese en håndfull bøker først. Og hun er ikke veldig interessert i fantasy. Det er ikke som om jeg kan be henne se filmen først. Derfor er det så godt å ha en jeg endelig kan snakke med. Jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre, men jeg har i mange år ikke hatt noen å snakke med om noe jeg er kjempeglad i. Lenge før jeg møtte dama også. Nå som jeg endelig har det så er jeg litt fra meg siden jeg vet at jeg burde si at jeg snakker med en dame, men samtidig, hvis jeg gjør det, så er det en liten sjanse for at jeg ikke har noen å snakke med om dette lenger. Anonymkode: e51a4...cb9 Urk. Du høres så sjukt geekete ut. Anonymkode: 4b096...a07
Gjest Ghostface Skrevet 14. juni 2022 #17 Skrevet 14. juni 2022 Selvfølgelig, så slipper hun å bli mistenksom når hun finner det ut ved en tilfeldighet senere.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #18 Skrevet 14. juni 2022 Haha, du er så interessert. Det skinner igjennom, selv om du ikke vil innrømme det for deg selv. Nei, ikke si noe. Du trenger ikke fortelle alt til dama. Anonymkode: df2b9...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #19 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, du er så interessert. Det skinner igjennom, selv om du ikke vil innrømme det for deg selv. Nei, ikke si noe. Du trenger ikke fortelle alt til dama. Anonymkode: df2b9...ea2 Vedder på at det kommer en ny tråd snart. " hjelp, jeg har vært utro" Anonymkode: 4b096...a07
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #20 Skrevet 14. juni 2022 Siden du spør om dette, så vet du innerst inne at du bør si noe til kjæresten din! Anonymkode: 52d95...b44 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå