Flintis Skrevet 9. juni 2022 #61 Del Skrevet 9. juni 2022 Helene1982 skrev (1 time siden): For å få svar, må du invitere meg på date 😅 hehe. He he, du får foreslå tid og sted, får vi se om det passer. 😅 (Blir det fryktelig avsides må jeg nok høre med en varamann) 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 9. juni 2022 #62 Del Skrevet 9. juni 2022 Flintis skrev (22 minutter siden): He he, du får foreslå tid og sted, får vi se om det passer. 😅 (Blir det fryktelig avsides må jeg nok høre med en varamann) 🤔 Hadde det ikke vært utrolig kult om vi hadde dratt på date, fordelt forslagene mellom oss og rapportert til tråden hva som skapte god og dårlig stemning? Vært fasit liksom … Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #63 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 3.29): Når en kvinner går med lite klær, fortjener hun å bli voldtatt? Når en kvinne sier nei under akten, fortjener hun å bli voldtatt? Hva syntes du minoriteter? Syntes du at det er riktig at de tar likeverdig plass i samfunnet? Muslimer, homofile, svarte etc. i Norge. Er likestilling viktig? Dette er viktige spørsmål for meg og mye annnet, men jeg får fort nyss i om personen er til å satse på eller ikke. Anonymkode: 0885b...9b6 Å stille spørsmål for å få svar på framtiden er en ting men dette kommer til å skremme vekk alle! Anonymkode: 76710...28b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 10. juni 2022 #64 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 9.31): Da hadde hun også droppet deg. Vinn-vinn. Å mene at ingen kvinner fortjener å bli voldtatt har ingenting med venstresiden å gjøre. Det er normalt menneskesyn. Anonymkode: b3479...409 Det er bare forskrudde kjerringer (av begge kjønn) ute i venstre grøftekant som tror at noen mener kvinner fortjener å bli voldtatt. Du avslører at du ikke er noe å samle på med et slikt spørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 10. juni 2022 #65 Del Skrevet 10. juni 2022 (endret) Blåttvann skrev (På 5.6.2022 den 11.45): Jeg vil si at det ikke hjelper å spørre. Man må heller komme inn på temaer "tilfeldig" og snakke sammen. Nå er det juni og man kan snakke om pride. I mediene er det mye masseskytinger i USA, det er krig i Ukraina og Trump kan bli gjenvalgt. Det er sommer og kvinner går lettkledd, mange tar dop i parkene, mange drar hjem til familien en gang i ferien. Alle de viktige temaene kan du få vite noe om ved å dreie samtalene over på akkurat det du ønsker å vite noe om. Men vær litt lur ved å ikke avsløre for mye om det du mener når du åpner opp temaet. En oppegående mann vil skjønne hva du mener om saken og tilpasser svarene sine til det han vet at du vil høre. La oss ta pride: man kan si noe sånt som at det er rart man har en hel måned for å feire skeivhet. Da legger man ballen hos mannen, han kan enten si "Ja, fy faen, jævla homser tar over verden". Eller "det er jo flott, jeg skal delta i toget selv. Synes du ikke?" Hvis han sier det siste så kan man si at man ikke mente det som rart-rart, men at det er rart at folk ikke godtar homofili i 2022. At du mente det på den måten. Akkurat den måten å gjøre det på er slu som faen, så anbefaler ikke å spille spillet så høyt på alle temaer, men det er veldig enkelt å få noe ut av noen hvis man åpner opp for begge siden av en sak når man åpner opp temaet. Det aller beste er å snakke sammen uten å spille spill selvfølgelig. 🤗 Legg merke til hvordan han behandler folk rundt seg. Lar han folk gå av tbanen før han går på? Sier han takk når baristaen gir han kaffen dere har bestilt? Snakker han høflig til de butikkansatte der dere handler grillmat? Ding-ding! 👆 Riktig svar. Å stille spørsmål om "kvinner som gjør X fortjener å bli voldtatt" avslører utelukkende at du selv ikke er normal. Gjør som @Blåttvann her skriver: Kom med en litt tvetydig kontroversiell uttalelse som kan misforstås i begge retninger, og se hvilken retning han velger å tolke deg i. Du kan helt fint ro deg inn igjen med at han eventuelt misforstod. Og velg gjerne noe som isolert sett er riktig, men som kan erte ut avslørende reaksjoner. Pride i en hel måned er unektelig litt spesielt – en uke var ikke nok, liksom, må ha en hel måned? – og er derfor også et godt eksempel. Men en helt annen retning å gå er å tenke på at det er mye lettere å lyve ved hva du sier enn ved hva du ikke sier. Du kan f.eks spørre ham om hvordan han ser for seg drømmetilværelsen (som jo egentlig er et litt "koselig" spørsmål). Og så biter du deg først og fremst merke i hva han ikke svarer. Hvis han f.eks utelater alt som har med nære relasjoner å gjøre, da forteller dette en hel del om hvor fokuset hans ligger. Tilsvarende, hvis han bare lister opp en klissen liste av myke verdier mangler han enten ambisjoner eller så prøver han å snakke deg etter munnen. Hva folk ikke sier og ikke gjør avslører ofte mer enn hva de sier og gjør – hvis du er oppmerksom på det. Endret 10. juni 2022 av ClausSaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #66 Del Skrevet 10. juni 2022 ClausSaus skrev (40 minutter siden): Det er bare forskrudde kjerringer (av begge kjønn) ute i venstre grøftekant som tror at noen mener kvinner fortjener å bli voldtatt. Du avslører at du ikke er noe å samle på med et slikt spørsmål. Tro meg, det finnes faktisk oppsiktsvekkende mange menn som har dette synet. Anonymkode: b3479...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 10. juni 2022 #67 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tro meg, det finnes faktisk oppsiktsvekkende mange menn som har dette synet. Anonymkode: b3479...409 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #68 Del Skrevet 10. juni 2022 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Nei. Joda. Ikke i din boble, kanskje. Anonymkode: b3479...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #69 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tro meg, det finnes faktisk oppsiktsvekkende mange menn som har dette synet. Anonymkode: b3479...409 Etter som jeg best vet er det mest kvinnfolk som driver med "slut shaming". Anonymkode: 30d61...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #70 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 3.29): Når en kvinner går med lite klær, fortjener hun å bli voldtatt? Når en kvinne sier nei under akten, fortjener hun å bli voldtatt? Hva syntes du minoriteter? Syntes du at det er riktig at de tar likeverdig plass i samfunnet? Muslimer, homofile, svarte etc. i Norge. Er likestilling viktig? Dette er viktige spørsmål for meg og mye annnet, men jeg får fort nyss i om personen er til å satse på eller ikke. Anonymkode: 0885b...9b6 Gode spørsmål dette, men som regel er det ikke noe poeng å spørre direkte, men heller fiske etter dette indirekte. 1. Når jeg prøver å unngå en høyreorientert eller høyreradikal kakkerlakk til "date" eller et potensielt forhold, så pleier jeg å google fyren først og fremst. Se om han har plapret ut noe på Facebook eller andre steder på en eller annen måte. Nå for tiden kan det være alt fra abort saken i USA, Polen og andre steder, i tillegg til holdninger ovenfor innvandrere, verdisyn, om han støtter velferdsstaten eller om han synes at det er skikkelig kos at de rike bare blir rikere. Det samme gjelder holdningen til homofile, Pride m.m. 2. Hvis han ikke har plapret noe rundt disse temaene på nettet, så må man se på hans profiler på sosiale medier. Om han har trykket like på kontroversielle uttalelser, eller om han selv har erklært sitt politiske syn, noe en del gjør på forhånd, og det er jo ganske greit å vite på forhånd. 3. Ellers er den beste testen å se om fyren i det hele tatt har venner med enten minoritetsbakgrunn eller venner som er homofile. I år 2022, bør det faktisk ikke være lenger så uvanlig å ha en av disse som gode venner. Homofile utgjør kanskje bortimot 10% av befolkningen og minoriteter utgjør et sted mellom 19 - 20%. Hvis fyren har ingen av delene, og ellers jobber bare en plass med kun hvite kollegaer, så vil jeg begynne å stusse. Selv bor jeg i en by, så det er mulig at det er mer vanlig å mangle både homofile venner, minoritetsvenner og kollegaer på bygda, men sjansen er dessverre større for at en slik mann fra bygda er en Trumpistisk amøbe. 4. Du kan komme med noen uttalelser selv, gjerne klare og sterke uttalelser om disse temaene. Da får du overveldet han og hvis han er så veldig uenig med deg, så vil kroppen hans reagere uansett, og du kommer til å se det på kommunikasjonen hans, for det er tross alt overraskelsesmomentet som gir deg fordelen her. Så det er ikke noe poeng å stille spørsmål da det gir dem tid til å finne på svar som de potensielt ikke mener. Anonymkode: 1d78f...d94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå