Gå til innhold

Spørsmål man kan stille for å sjekke om han har gode verdier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymus Notarius skrev (19 minutter siden):

Å spørre direkte spørsmål om hva han synes om likestilling eller voldtekt tror jeg har lite for seg. De fleste vet hva som er "riktig" svar der, men det betyr ikke at det praktiseres av den grunn. Husker en eks av meg sa helt i starten av vårt forhold - uten at jeg spurte, altså! - at det viktigste for ham under sex var at dama fikk orgasme. Likevel var han den mest ego sexpartneren jeg noen sinne har hatt! Fikk ikke en eneste orgasme av den fyren :ler: Så å spørre spørsmål det er et "riktig" svar på, er bortkasta tid. 

Spør heller hva slags forhold han har til familien sin, hvilke hendelser som i størst grad har forma ham som person, hva han har lært noe av, hvilke personer som har vært viktige for ham, hvilke ting han anser for å være essensielle i et godt liv. Det er av sånne spørsmål man får vite noe om et menneske.

Har også fått høre hvor fantastisk noen er i sengen før vi lå sammen. Det var liksom ikke måte på hvor opptatt han var av min nytelse. #Bleskuffaja 🤣

En annen ting jeg anser for å være det største røde flagget: "jeg er en snill mann". Det har seriøst ALDRI vært sannheten på de som sier det om seg selv. Aldri!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius
Blåttvann skrev (4 minutter siden):

Har også fått høre hvor fantastisk noen er i sengen før vi lå sammen. Det var liksom ikke måte på hvor opptatt han var av min nytelse. #Bleskuffaja 🤣

En annen ting jeg anser for å være det største røde flagget: "jeg er en snill mann". Det har seriøst ALDRI vært sannheten på de som sier det om seg selv. Aldri!

Ja - det handler vel litt om at folk som er opptatt av at de er noe andre ser på som en selvfølge, sjelden er slik de påstår. De fleste tenker jo at det er en selvfølge at man er snill mot andre eller sørger for at dama også får nytelse av sex, så dermed har de ikke behov for å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 timer siden):

Av og til, men ikke alltid. Man skal ikke undervurdere menneskers behov for å snakke om seg selv 😅

Nei det er sant, jeg prøver også å få til det, men det er selvfølgelig fristende å dra på med et slik spørsmål, hva svarer du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres forferdelig slitsomt ut å date. Som et jobbintervju hver gang. Går du videre til neste runde liksom...

Anonymkode: 2c2cf...a7d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Høres forferdelig slitsomt ut å date. Som et jobbintervju hver gang. Går du videre til neste runde liksom...

Anonymkode: 2c2cf...a7d

Er visst sånn mange dater nå til dags da. Dater flere samtidig som i en ansettelsesprosess.

Anonymkode: 4e0c0...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når en kvinner går med lite klær, fortjener hun å bli voldtatt?

Når en kvinne sier nei under akten, fortjener hun å bli voldtatt? 

Hva syntes du minoriteter? Syntes du at det er riktig at de tar likeverdig plass i samfunnet?  Muslimer, homofile, svarte etc. i Norge.

Er likestilling viktig? 

Dette er viktige spørsmål for meg og mye annnet, men jeg får fort nyss i om personen er til å satse på eller ikke. 

Anonymkode: 0885b...9b6

Du er klar over at noen av de verste overgriperne, voldtektsforbrytere osv har vært sånne som er flinke til å fremstå politisk korrekte og fine og moralske og sånn?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Første spm; «Hvorfor stiller jeg meg dette spørsmålet?»

Anonymkode: 02560...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Da hadde hun også droppet deg. Vinn-vinn. Å mene at ingen kvinner fortjener å bli voldtatt har ingenting med venstresiden å gjøre. Det er normalt menneskesyn. 

Anonymkode: b3479...409

Sa jeg det? nei, det var mengde sørsmål og hva de handlet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke verdier folk har, ser man over tid på hva de sier i normale samtaler, hvordan de oppfører seg, hva de prioriterer, ikke på hva de svarer på konstruerte spørsmål. Hadde noen skullet forhøre meg om mine moralske og politiske verdier på en date, hadde det økt sjansen for at det ikke ble noe flere treff. Å gå inn for å diskutere sånne temaer i sosial sammenheng, tyder i min verden ofte på at de enten er i overkant slitsomt engasjerte, glade i å krangle eller mangler litt sosiale antenner. Jeg har meninger og engasjement i mange saker, men det er ikke nødvendigvis det jeg er interessert i å snakke om på en date, med mindre det naturlig er en del av samtalen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva som er viktig for meg i et forhold,trenger ikke være det for deg. Du bør jo ønske deg en partner som deler ditt verdisyn. I verdisyn ligger det mye... Så hva er viktig for deg? Et spørsmål du kan stille er: Hvor ser du for deg at du er om 10år? Ganske åpent,men kan si deg masse.

Anonymkode: 69911...412

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg datet en fyr som var veldig opptatt av at kvinner skulle behandles bra og bla bla bla. Fikk etter hvert en bang anelse i fht sjalusi og det hele ble en veldig ubehagelig kveld for meg så jeg avsluttet hele greia. Da klikket det for han, trollet kom ut av eska. Snakket senere med en nær venn av eksen hans og fikk en rystende historie, kort fortalt levde eksen med voldsalarm.

Anonymkode: 3a75d...1ac

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåttvann skrev (3 timer siden):

Samme her.. har hatt mange forhold, møtt mange menn, sett mange profiler og her er min konklusjon: 

Snill mann/gutt: verste manipulerende egoistiske faen i mils omkrets.

Hater drama: selve universets sentrum til ALL drama, lager krangler og bråk ut av løse lufta, anser deg som dramatisk om du bare har følelser eller setter en grense.

Anonymkode: 0bdda...b9f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er et tips generelt, styr unna mennesker som omtaler seg selv på måter som kun bør omtales av ANDRE:

Snill, hjelpsom, omgjengelig, morsom, empatisk, inkluderende osv.

Dette er ting som andre synes om en, basert på deres erfaring med deg, ikke noe du går rundt og sier om deg selv. 

Anonymkode: 0bdda...b9f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med å prøve og bli kjent gjennom naturlige samtaler i stedet for politiavhør? Ikke rart mange har dårlige erfaringer med dating hvis dette er utgangspunktet, altså se etter negative punkt hos den andre. Ikke særlig romantisk eller tillitsvekkende.

Anonymkode: 8c387...3d8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en dame begynt å spørre meg ut om "verdier" på første date så hadde jeg visst følgende: 

1. Dette er ei sprø feminist som jeg ikke er interessert i å ha noen relasjon med. 

2. Jeg hadde visst nøyaktig hva jeg skulle svart for å eventuelt få henne til sengs dersom jeg ville det (politisk korrekt woke-pisspreik). 

Anonymkode: 303b3...c95

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (13 timer siden):

hvordan er forholdet ditt til familien din og hva ville dine exer sagt om deg?

Mja.

Hva sier ens familiebakgrunn om egne verdier?

Man kan ha vært i 10 fosterhjem eller kuttet kontakten grunnet incest og voldtekter. Eller fordi mor er alkoholiker. 

Ikke still spørsmål om noe man aldri har valgt selv :) 

Jeg kunne personlig glatt peilet meg raskt inn på politikk. «Jaja, hva tenker du stemme til årets valg da/hvor vil du si du ligger i det politiske landskapet»?

Om de ikke liker å snakke om sånt er er uansett dårlig match - så da er jo det greit å få avklart :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
DundreMilfin skrev (58 minutter siden):

Mja.

Hva sier ens familiebakgrunn om egne verdier?

Man kan ha vært i 10 fosterhjem eller kuttet kontakten grunnet incest og voldtekter. Eller fordi mor er alkoholiker. 

Da handler det om hvorvidt man har et avklart forhold til fortida og det som har skjedd. Feks gått i terapi og skaffa seg venner som er som familie. Jeg har venner som har vært utsatt for incest og venner som har alkoholikermødre. De er gift og har unger. Felles for dem var at de hadde fått avstand til de vonde tingene, og hadde nettverk av venner rundt seg. 

Samme som når man spør om ekser. Det er ingen skam å ha blitt dumpa eller vært ute for en fæl eks, spørsmålet er hvordan en gikk videre fra der. Jeg snakker feks ikke dritt om min eks selv om han hadde fortjent det, og klandrer ham ikke for noe i mitt liv. Jeg må jo selv ta ansvar for å få et fint liv. 

Anonymkode: 453ba...1ac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Når en kvinner går med lite klær, fortjener hun å bli voldtatt?

Når en kvinne sier nei under akten, fortjener hun å bli voldtatt? 

Hva syntes du minoriteter? Syntes du at det er riktig at de tar likeverdig plass i samfunnet?  Muslimer, homofile, svarte etc. i Norge.

Er likestilling viktig? 

Dette er viktige spørsmål for meg og mye annnet, men jeg får fort nyss i om personen er til å satse på eller ikke. 

Anonymkode: 0885b...9b6

Spesielt å bli spurt om selvfølgeligheter (for de fleste). Med det sagt er det forskjell på å være en minoritet i form av hvordan man er skapt, og å bekjenne seg til en gjennomkontrollerende og voldsforherligende religion.

15 hours ago, Helene1982 said:

hvordan er forholdet ditt til familien din og hva ville dine exer sagt om deg?

Eksen min er ilagt besøksforbud, så det hadde jo vært litt av en samtaleåpner (eller -dreper) å gjette hva hun ville sagt. Det er nok best å la ekser være ekser, det er jo uansett så lett å lyve om. Forhold til familien blir noe annet synes jeg.

Anonymkode: c1b84...76c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 18.54):

Spesielt å bli spurt om selvfølgeligheter (for de fleste). Med det sagt er det forskjell på å være en minoritet i form av hvordan man er skapt, og å bekjenne seg til en gjennomkontrollerende og voldsforherligende religion.

Eksen min er ilagt besøksforbud, så det hadde jo vært litt av en samtaleåpner (eller -dreper) å gjette hva hun ville sagt. Det er nok best å la ekser være ekser, det er jo uansett så lett å lyve om. Forhold til familien blir noe annet synes jeg.

Anonymkode: c1b84...76c

Det er et godt poeng 😊 Det kunne nok ha blitt en god samtale, men kanskje ikke så romantisk på 1. date …

Poenget mitt med svaret var at: Hvis det virker som daten kommer dårlig overens med alle i sittt liv, være seg kolleger, venner, familie osv. Er det ofte ikke bare "alle andre"det er noe feil med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (På 5.6.2022 den 13.51):

Nei det er sant, jeg prøver også å få til det, men det er selvfølgelig fristende å dra på med et slik spørsmål, hva svarer du da?

For å få svar, må du invitere meg på date 😅 hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...