AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #21 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og det handler i så fall om verdisynet på venstresiden - man snakker mer om ting man syns betyr mer - som mennesker, minoriteters rettigheter, kvinnesak, solidaritet, likhet, fred, miljø osv. foran pengemakt, økonomisk vekst, markedsliberalisme, "fremskritt" osv. Jeg kunne aldri levd sammen med en høyreperson, eller en som var negativ til venstresiden, hadde blitt ekstremt krasj. Der var det knallhard siling den gangen jeg nettdatet, og det handler om verdisyn, som er viktig for meg. Er mann, forøvrig. Anonymkode: aaf14...747 Nei, det handler om hva man anser som kampsaker og ikke. Jeg stemmer ganske til venstre selv, og er tom engasjert i spørsmålet om voldtekt, men hvis noen vil snakke om seksuelle overgrep på date, er de for raddis for meg. Anonymkode: 453ba...1ac 6
Havspeil Skrevet 5. juni 2022 #22 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Talk is cheap uansett.... mange ringrever som VET hva de BØR svare 😅 Ta han med utenfor en Kiwibutikk og gi penger til noen som sitter med kopp der. Se hvordan han responderer og takler situasjonen. Uavhengig om han er for/ imot tigging og eventuelle bakmenn. Se om han er hyggelig mot mennesket som sitter der. Det forteller mye. ( ifht grunnleggende respekt for medmennesker) De gode verdiene bør da komme frem uansett hva eller om man gir. Dersom man har en date på restaurant, se hvordan han oppfører seg mot servitøren. 🙂 Og selvsagt betaler en gentleman regningen av seg selv , innledningvis . Endret 5. juni 2022 av Havspeil 2
Vaffelhunden Skrevet 5. juni 2022 #23 Skrevet 5. juni 2022 Ta han med på butikken og se om han stjeler jordbær eller ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #24 Skrevet 5. juni 2022 Hva med å høre om hva som opptar ham i nyhetsbildet? Anonymkode: 32cc6...cc9 1
Havspeil Skrevet 5. juni 2022 #25 Skrevet 5. juni 2022 Vaffelhunden skrev (1 minutt siden): Ta han med på butikken og se om han stjeler jordbær eller ikke. 😆🤣
Flintis Skrevet 5. juni 2022 #26 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Helene1982 skrev (6 timer siden): Jeg tror ikke du er tjent med å gå inn i en date med et utgangspunkt i at han er et rasshøl. Jeg pleier å spørre om de tre viktigste øyeblikkene i personens liv, da det ofte forteller meg noe om hvor reflektert en person er, og jeg er oppmerksom på hvordan han snakker om andre mennesker. Dette er jo et spørsmål som krever litt tankevirksomhet merker jeg, hvilke svar får du og hvordan forløper daten? Endret 5. juni 2022 av Flintis
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #27 Skrevet 5. juni 2022 Spør hva han tenker om Depp/Heard-rettssaken. Hvilke ord han bruker om Heard kan avsløre mye om hans kvinnesyn. Man kan mene at utfallet av rettssaken var riktig uten å gå bananas med hets og nedsettende uttrykk. Kan også spørre hva han tenker om legalisering av sexarbeid. Anonymkode: 4e0c0...dce
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #28 Skrevet 5. juni 2022 Flere av de spørsmålene her i tråden hadde gjort at jeg hadde løpt, i alle fall. Av spørsmål som er helt normale innenfor verdier, så tenker jeg det er helt ok å komme inn på temaet om man ønsker barn/ekteskap feks. Eller feks det med homofile og slikt, så er det jo en perfekt anledning å benytte at nå er det pride, og da hører du jo fort ved å snakke om det, hva han syns om temaet. Ellers mener jeg holdninger og verdier stort sett vil komme naturlig frem i samtaler etterhvert. Aldri hatt noen utspørringsrunder på de jeg har datet, de som ikke passet meg allikevel har jeg gjerne plukket opp tegna på etterhvert i naturlige samtaler. Anonymkode: e4891...228 2 3
Helene1982 Skrevet 5. juni 2022 #29 Skrevet 5. juni 2022 Flintis skrev (2 minutter siden): Dette er jo et spørsmål som krever litt tankevirksomhet merker jeg, hvilke svar får du og hvordan forløper daten? De fleste sier noe de er stolt av: Hvis daten har barn, sier de selvsagt: det å bli far, eller de sier noe de har oppnådd på jobb eller i utdannelsen sin. Også sier de fleste noe trist eller vanskelig: som en skilsmisse eller at de har mistet noen som sto dem nær. Også pleier de fleste å avslutte med en morsom historie: En gang de gjorde noe uventet, modig eller en gang de lærte livets lekse. jeg er fortsatt singel, så vet ikke om det er fasit, men det er en fin måte å bli kjent på. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #30 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du er faen meg gal. Anonymkode: 359a7...017 Rødt flagg Anonymkode: 01889...8d8
Havspeil Skrevet 5. juni 2022 #31 Skrevet 5. juni 2022 Uansett forskjeller man har,så hjelper det veldig at grunnverdiene er så og si de samme. Ellers vil noen gå på kompromiss med seg selv etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #32 Skrevet 5. juni 2022 Vaffelhunden skrev (13 minutter siden): Ta han med på butikken og se om han stjeler jordbær eller ikke. Se hvordan han behandler de som er i serviceyrket. Om det er de som jobber på butikken eller de som jobber på restauranter eller kafeer. Det kan si mye om en person, det og hva de tenker/synes om dyr. Anonymkode: 01889...8d8 4 1
proghodet Skrevet 5. juni 2022 #33 Skrevet 5. juni 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: fortjener hun å bli voldtatt? Kall meg gjerne konservativ, men jeg synes ikke noen fortjener å bli voldtatt, uavhengig av kjønn eller situasjon. 2 1 1
Flintis Skrevet 5. juni 2022 #34 Skrevet 5. juni 2022 Helene1982 skrev (7 minutter siden): De fleste sier noe de er stolt av: Hvis daten har barn, sier de selvsagt: det å bli far, eller de sier noe de har oppnådd på jobb eller i utdannelsen sin. Også sier de fleste noe trist eller vanskelig: som en skilsmisse eller at de har mistet noen som sto dem nær. Også pleier de fleste å avslutte med en morsom historie: En gang de gjorde noe uventet, modig eller en gang de lærte livets lekse. jeg er fortsatt singel, så vet ikke om det er fasit, men det er en fin måte å bli kjent på. Får du spørsmålet i retur? 1
Helene1982 Skrevet 5. juni 2022 #35 Skrevet 5. juni 2022 Flintis skrev (2 minutter siden): Får du spørsmålet i retur? Av og til, men ikke alltid. Man skal ikke undervurdere menneskers behov for å snakke om seg selv 😅 1
Scorpio Skrevet 5. juni 2022 #36 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når en kvinner går med lite klær, fortjener hun å bli voldtatt? Når en kvinne sier nei under akten, fortjener hun å bli voldtatt? Hva syntes du minoriteter? Syntes du at det er riktig at de tar likeverdig plass i samfunnet? Muslimer, homofile, svarte etc. i Norge. Er likestilling viktig? Dette er viktige spørsmål for meg og mye annnet, men jeg får fort nyss i om personen er til å satse på eller ikke. Anonymkode: 0885b...9b6 Hadde du spurt om dette i fullt alvor hadde jeg reist meg og gått. Du høres ikke særlig stabil ut hvis du tror så ille om folk. Du er i alle fall IKKE til å satse på hvis du har så dårlige sosiale evner som dette. 7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. juni 2022 #37 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Å spørre direkte spørsmål om hva han synes om likestilling eller voldtekt tror jeg har lite for seg. De fleste vet hva som er "riktig" svar der, men det betyr ikke at det praktiseres av den grunn. Husker en eks av meg sa helt i starten av vårt forhold - uten at jeg spurte, altså! - at det viktigste for ham under sex var at dama fikk orgasme. Likevel var han den mest ego sexpartneren jeg noen sinne har hatt! Fikk ikke en eneste orgasme av den fyren Så å spørre spørsmål det er et "riktig" svar på, er bortkasta tid. Spør heller hva slags forhold han har til familien sin, hvilke hendelser som i størst grad har forma ham som person, hva han har lært noe av, hvilke personer som har vært viktige for ham, hvilke ting han anser for å være essensielle i et godt liv. Det er av sånne spørsmål man får vite noe om et menneske. Endret 5. juni 2022 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #38 Skrevet 5. juni 2022 Lite vits i å stille masse planlagte spørsmål. Heller observere underveis hvordan folk er, eller spontant spørre når et tema kommer opp. Anonymkode: 453ba...1ac
Scorpio Skrevet 5. juni 2022 #39 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da hadde hun også droppet deg. Vinn-vinn. Å mene at ingen kvinner fortjener å bli voldtatt har ingenting med venstresiden å gjøre. Det er normalt menneskesyn. Anonymkode: b3479...409 Nettopp fordi det er normalt menneskesyn er det en idiotisk ting å spørre om. Det eneste du oppnår er å sabotere for deg selv og fornærme anstendige mennesker. En voldtektsmann ville aldri svart ærlig uansett, så du oppnår ingenting annet enn å vise hvor sosialt tilbakestående du er. 5
Blåttvann Skrevet 5. juni 2022 #40 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Jeg vil si at det ikke hjelper å spørre. Man må heller komme inn på temaer "tilfeldig" og snakke sammen. Nå er det juni og man kan snakke om pride. I mediene er det mye masseskytinger i USA, det er krig i Ukraina og Trump kan bli gjenvalgt. Det er sommer og kvinner går lettkledd, mange tar dop i parkene, mange drar hjem til familien en gang i ferien. Alle de viktige temaene kan du få vite noe om ved å dreie samtalene over på akkurat det du ønsker å vite noe om. Men vær litt lur ved å ikke avsløre for mye om det du mener når du åpner opp temaet. En oppegående mann vil skjønne hva du mener om saken og tilpasser svarene sine til det han vet at du vil høre. La oss ta pride: man kan si noe sånt som at det er rart man har en hel måned for å feire skeivhet. Da legger man ballen hos mannen, han kan enten si "Ja, fy faen, jævla homser tar over verden". Eller "det er jo flott, jeg skal delta i toget selv. Synes du ikke?" Hvis han sier det siste så kan man si at man ikke mente det som rart-rart, men at det er rart at folk ikke godtar homofili i 2022. At du mente det på den måten. Akkurat den måten å gjøre det på er slu som faen, så anbefaler ikke å spille spillet så høyt på alle temaer, men det er veldig enkelt å få noe ut av noen hvis man åpner opp for begge siden av en sak når man åpner opp temaet. Det aller beste er å snakke sammen uten å spille spill selvfølgelig. 🤗 Legg merke til hvordan han behandler folk rundt seg. Lar han folk gå av tbanen før han går på? Sier han takk når baristaen gir han kaffen dere har bestilt? Snakker han høflig til de butikkansatte der dere handler grillmat? Endret 5. juni 2022 av Blåttvann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå