AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Noen spørsmål man kan stille for å sjekke om han har gode verdier? Tenker i tidlig dating fase. Ikke såpass seriøst at det høres ut som et jobb intervju. Forslag? Anonymkode: 7d154...b10 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Når en kvinner går med lite klær, fortjener hun å bli voldtatt? Når en kvinne sier nei under akten, fortjener hun å bli voldtatt? Hva syntes du minoriteter? Syntes du at det er riktig at de tar likeverdig plass i samfunnet? Muslimer, homofile, svarte etc. i Norge. Er likestilling viktig? Dette er viktige spørsmål for meg og mye annnet, men jeg får fort nyss i om personen er til å satse på eller ikke. Anonymkode: 0885b...9b6 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Ja, mine var veldig konkrete og direkte, men det er det vi damer må bli flinkere til å være. Drit i å pakke inn ting. Spør så får du svar. Ingen grunn til å kaste tid bort på idiotmenn. Anonymkode: 0885b...9b6 1
Helene1982 Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 hvordan er forholdet ditt til familien din og hva ville dine exer sagt om deg? 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Helene1982 skrev (39 minutter siden): hvordan er forholdet ditt til familien din og hva ville dine exer sagt om deg? Forholdet til familie og venner kunne jeg spurt om, men er det så lurt å trekke inn ekser? Hvis det er en smart fyr, skjønner han hvor man vil hen med slike spørsmål, og han kan snakke deg etter munnen og gi svar kanskje ikke er helt ærlige. Det går lang tid før man kjenner et menneske, så se først og fremst på handling, er mitt råd. Anonymkode: 37ef1...dc9 5 1
Diskusjon69 Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 50 minutter siden, AnonymBruker said: Når en kvinner går med lite klær, fortjener hun å bli voldtatt? Når en kvinne sier nei under akten, fortjener hun å bli voldtatt? Hva syntes du minoriteter? Syntes du at det er riktig at de tar likeverdig plass i samfunnet? Muslimer, homofile, svarte etc. i Norge. Er likestilling viktig? Dette er viktige spørsmål for meg og mye annnet, men jeg får fort nyss i om personen er til å satse på eller ikke. Anonymkode: 0885b...9b6 Ganske bra spørsmål egentlig, hadde jeg fått de spørsmålene hadde jeg visst du er langt ute på venstre siden, da kunne jeg bare droppa daten med en gang selv også. 3 1
Helene1982 Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 Jeg tror ikke du er tjent med å gå inn i en date med et utgangspunkt i at han er et rasshøl. Jeg pleier å spørre om de tre viktigste øyeblikkene i personens liv, da det ofte forteller meg noe om hvor reflektert en person er, og jeg er oppmerksom på hvordan han snakker om andre mennesker. 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Når en kvinner går med lite klær, fortjener hun å bli voldtatt? Når en kvinne sier nei under akten, fortjener hun å bli voldtatt? Hva syntes du minoriteter? Syntes du at det er riktig at de tar likeverdig plass i samfunnet? Muslimer, homofile, svarte etc. i Norge. Er likestilling viktig? Dette er viktige spørsmål for meg og mye annnet, men jeg får fort nyss i om personen er til å satse på eller ikke. Anonymkode: 0885b...9b6 Du er faen meg gal. Anonymkode: 359a7...017 11
Maestro Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du er faen meg gal. Anonymkode: 359a7...017 😂😂😂😂 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 Hvordan er ditt forhold til din mor? (Bra menn pleier å snakke om sin mor med respekt, men likevel ikke være mammas lille gutt.) Tror du på ekte kjærlighet? At noen kan elske hverandre et helt liv? Hva synes du om likestilling? Synes du mange kvinner er løse? (Jeg ville kanskje prøve å veve det diskret inn i passende sammenheng, for å ikke virker regid og fordømmende selv, men likevel er det et spørsmål jeg ville klart å få svar på. Mange dater som falt gjennom på sin dobbeltmoral som mann her.) Er status og fasade viktig for deg? Hva er det verste du har opplevd i livet? (Muligens et merkelig spørsmål angående verdier, men mange fallgruver her.) Er du fornøyd med den du er? Hva drømmer du om? Hvilke typer mennesker misliker du? Anonymkode: 519d8...ca7 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når en kvinner går med lite klær, fortjener hun å bli voldtatt? Når en kvinne sier nei under akten, fortjener hun å bli voldtatt? Hva syntes du minoriteter? Syntes du at det er riktig at de tar likeverdig plass i samfunnet? Muslimer, homofile, svarte etc. i Norge. Er likestilling viktig? Dette er viktige spørsmål for meg og mye annnet, men jeg får fort nyss i om personen er til å satse på eller ikke. Anonymkode: 0885b...9b6 Jeg skal LOVE deg at mannen vet fullstendig godt hva som er politisk korrekt å svare på slike spørsmål. Og han svarer det han vet hun vil høre i starten. Det betyr ikke at han nødvendigvis mener det. Og han kan velge å svare korrekt på spørsmålene og likevel vise seg å være en voldtektsmann selv. Uansett hvor mange viktige spørsmål man tror man vil munne få svar på i starten er det uansett lurt å se an mannen over tid. Først etter ett år og to er det mulig å gjøre seg en endelig mening om en person. Anonymkode: 6568b...2fb 14 1
K.B. Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Så jeg antar at du selv mener du har "gode verdier" TS? Hva tenker du på som gode verdier da? Noen av forslagene er jo håpløse, de er jo fullt mulig å si noe til deg, som garantert vil falle i god jord, da det er et så ladet spørsmål. Jeg tror jeg ville startet med noe sånt som hva stemte du ved forrige stortingsvalg? Hva ser du på tv, hva ser du ikke på og spørsmål som åpner for dialog. Det er jo ikke lange samtalen man skal ha med folk for å ha en ide om deres verdier, forståelse av verden og deres plass i den. Endret 5. juni 2022 av K.B. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (5 timer siden): Ganske bra spørsmål egentlig, hadde jeg fått de spørsmålene hadde jeg visst du er langt ute på venstre siden, da kunne jeg bare droppa daten med en gang selv også. Da hadde hun også droppet deg. Vinn-vinn. Å mene at ingen kvinner fortjener å bli voldtatt har ingenting med venstresiden å gjøre. Det er normalt menneskesyn. Anonymkode: b3479...409 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Da hadde hun også droppet deg. Vinn-vinn. Å mene at ingen kvinner fortjener å bli voldtatt har ingenting med venstresiden å gjøre. Det er normalt menneskesyn. Anonymkode: b3479...409 Men å SNAKKE om det, handler om venstresiden. Anonymkode: 453ba...1ac 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Herregud hadde noen kommet med alle disse spørsmålene til meg hadde jeg sagt takk for meg 😂 apropos jobbintervju liksom. Anonymkode: 7a35e...05a 9
exictence Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forholdet til familie og venner kunne jeg spurt om, men er det så lurt å trekke inn ekser? Hvis det er en smart fyr, skjønner han hvor man vil hen med slike spørsmål, og han kan snakke deg etter munnen og gi svar kanskje ikke er helt ærlige. Det går lang tid før man kjenner et menneske, så se først og fremst på handling, er mitt råd. Anonymkode: 37ef1...dc9 Ja, og det kan han med alle slags spørsmål. Du må heller finne på noe med ham, og være med ham noen ganger, så merker du det. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 Hvis noen hadde begynt å spørre om slikt hadde vedkommende i det minste vist at hun mangler sosial intelligens og et par andre ting... Anonymkode: 8e7eb...2a8 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 Helene1982 skrev (5 timer siden): Jeg tror ikke du er tjent med å gå inn i en date med et utgangspunkt i at han er et rasshøl. Jeg pleier å spørre om de tre viktigste øyeblikkene i personens liv, da det ofte forteller meg noe om hvor reflektert en person er, og jeg er oppmerksom på hvordan han snakker om andre mennesker. De tre viktigste øyeblikkene i livet.. hm, måtte tenke lenge over den selv og hvem det innebærer og sånn. Perfekt spørsmål, den tar jeg ☺ Anonymkode: 0bdda...b9f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #19 Skrevet 5. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men å SNAKKE om det, handler om venstresiden. Anonymkode: 453ba...1ac Og det handler i så fall om verdisynet på venstresiden - man snakker mer om ting man syns betyr mer - som mennesker, minoriteters rettigheter, kvinnesak, solidaritet, likhet, fred, miljø osv. foran pengemakt, økonomisk vekst, markedsliberalisme, "fremskritt" osv. Jeg kunne aldri levd sammen med en høyreperson, eller en som var negativ til venstresiden, hadde blitt ekstremt krasj. Der var det knallhard siling den gangen jeg nettdatet, og det handler om verdisyn, som er viktig for meg. Er mann, forøvrig. Anonymkode: aaf14...747 5
Gjest Hippokrates Skrevet 5. juni 2022 #20 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen spørsmål man kan stille for å sjekke om han har gode verdier? Tenker i tidlig dating fase. Ikke såpass seriøst at det høres ut som et jobb intervju. Forslag? Anonymkode: 7d154...b10 Du har fått en drøss av forslag i tråden som omhandler voldtekt, minoriteter, likestilling osv, og andre spørsmål som ligner jobbintervju, og det må du får all del bare droppe på første dater! Dårlige mennesker er uansett god på å skjule sine holdninger, og kan lett manipulere deg. Gode verdier kan handler om små spørsmål om familie, jobb, hobbyer og fremtid. Tror du kan finne og luke ut ganske mye med små subtile spørsmål i en ordentlig samtale. Det viktigste du kan gjøre er å lytte til din egen magefølelse og kjenne på kjemien underveis. Når hodet ditt digger det du ser, mens magefølelsen sier noe annet, så lytt til magefølelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå