Gjest fransine Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 (endret) ... Endret 10. juni 2022 av fransine
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Han velger mor framfor deg. Det bør si sitt. Du får spørre han om hvordan han ser på lojalitet i ett forhold. Anonymkode: 57e5d...379 5 1
Diskusjon69 Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 4 minutter siden, fransine said: Manipulerende svigermor som bruker krokedilletårer for å få viljen sin... Vært gift i 17 år, hatt pause på 5 år. Nylig blitt sammen igjen. Nå ville han ha meg med på ferie men hun ville ikke ha meg med. Han velger da henne fordi hun har betalt halve turen som han sier... Det har vært anstrengt mellom meg og henne egentlig fra dag 1. At hun ikke liker meg osv er greit, det jeg reagerer på er at han aldri tør stå opp mot henne. Da får hun jo bare fortsette å holde på med manipulasjonen sin. Han har nok opplevd denne oppførsel også da han vokste opp så for han er vel dette normal oppførsel fra henne. Er han bare konfliktsky? Noen som har noen gode råd, for dette gnager virkelig hos meg. En som har en mor som har slik kustus på han er det ofte lite håp for. Jeg ville tatt en lang prat med han, kanskje også anbefalt at han gikk for å snakke med noen, kanskje først alene til en par terapeut, men finn nå helst en annen mann som har god erfaring og ikke en kvinne til i livet hans. 4 1
Flintis Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 En ting er vilje til å gjøre noe med det fra hans side og en annen ting er om hun tar det til seg altså om han evner å bli hørt. Nå er det vel slik jeg forstår det bestemt at mor og sønn har kjøpt ferie i sammen i år før du kom inn igjen? Men han burde vel få til noe med deg også og kaskje legge planer for neste år uten mor? Om ting blir for ille så må dere antagelig flytte mer enn en dagsreise unna.
Gjest fransine Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Fridiskusjon.no skrev (På 5.6.2022 den 2.02): . ... Endret 10. juni 2022 av fransine
Diskusjon69 Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 5 minutter siden, fransine said: Om jeg bare antyder noe som kanskje kan tolkes negativt angående henne så har han alle piggene ute. Nå bor heldigvis hu 500 kilometer unna, og stygt å si det men alderen hennes (snart 80) taler til min fordel... altså, en lang prat med han om dette vil nok være nyttesløst. Ingen tvil om at han elsker meg, men så irriterende at han ikke kan si tydelig ifra. Kanskje håpe på at hu misliker meg så sterkt at hu kommer sjeldnere på besøk da 😝 Der tror jeg du er inne på noe, du kan passe på at ting hun liker å spise/drikke alltid er for søt/salt, tynn kaffe etc. Rett å slett gjøre det minst mulig kjekt å være der ;). 2
Gjest fransine Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Flintis skrev (På 5.6.2022 den 2.22): ... Endret 10. juni 2022 av fransine
AnonymBruker 42 Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 HÆrregud... Hva er det dere i denne tråden røyker (evt. skyter) Finnes vel ikke ett eneste rasjonelt menneske i hele verden som kan bebreide partneren til TS for å ikke ville ødelegge en allerede planlagt ferie for moren sin... "Tør ikke si imot moren sin", du lizzm 😄 "TS og resten - dere er enkelt og greit "spesielle" (for å si det pent) 🤪 6 1
Gjest fransine Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Fridiskusjon.no skrev (På 5.6.2022 den 2.31): . ... Endret 10. juni 2022 av fransine
Silva Pluvialis Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 Underkuet. Er han redd for moren? Har han gått på tåhev i oppveksten og vært redd for sinneutbrudd eller silent treatment hvis han sa imot? Vokst opp med psykisk, fysisk eller latent vold? 1
Gjest fransine Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (På 5.6.2022 den 2.35): ... Endret 10. juni 2022 av fransine
Silva Pluvialis Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 fransine skrev (Akkurat nå): Han forteller svært lite om egen oppvekst, så jeg har mine tanker og mistanker rundt hvorfor det er sånn... Hvordan er dynamikken mellom dem? Virker det som det ligger noe "i lufta" når de har kontakt?
Diskusjon69 Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 10 minutter siden, fransine said: Kanskje bare sørge for å ha barnebarnet vårt på besøk når hun kommer, hun liker ikke unger med lyd i 😜 Perfekt, kan kanskje vurdere å anskaffe noen fugler som bråker fælt ;). 1
Gjest fransine Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (På 5.6.2022 den 2.41): ... Endret 10. juni 2022 av fransine
Helene1982 Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Du kan ikke forvente at hun ikke skal være med på en ferie hun har vært med på å betale for, som ble planlagt før dere ble sammen igjen. Du sier selv at hun er gammel og bor langt unna, så hvis jeg var deg, ville jeg gjort mitt beste for å bevare god stemning de korte stundene dere tilbringer sammen. Mulig hun er konfliktskapende, sær og vanskelig, men hun er din manns mor, så svelg noen kameler og vær raus er mitt råd. 4 3
Gjest fransine Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Helene1982 skrev (På 5.6.2022 den 3.09): . Endret 10. juni 2022 av fransine
Helene1982 Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 fransine skrev (1 minutt siden): Jeg forventer ikke at hun ikke skal bli med på turen. Jeg forventer at han kan ha baller til å si imot henne til min fordel noen ganger. Det er hun som ikke vil ha meg med, ikke motsatt. Ikke en eneste gang på 19 år har det skjedd at han har tatt mitt parti over hennes... ferieturen er bare et eksempel på at nok en gang så lar han seg overkjøre av hu... Men du har rett, er vel bare å overse hennes oppførsel og ikke lage noe drama. Kanskje han en dag vil innse at problemet ligger hos henne. Jeg er enig med deg i at du burde kunne forvente av mannen din at han sier til sin mor: Du behøver ikke å like min kjæreste, men du har oppdratt meg til å vise respekt for andre mennesker, og spesielt de som er viktige for meg. Og at han forventer at hun behandler menneskene han er glad i på en respektfull måte. Det er ikke sikkert man kan lære en gammel hund nye triks, men jeg er enig med deg i at om du sier at du ønsker å jobbe med en bedre relasjon til svigermor, bør han også kunne forvente det samme av henne. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 Vi hører naturligvis kun din versjon her, og det er vel en grunn til at dere har hatt pause i mange år. Nå er du kommet inn i bildet igjen, og de har lagt planer du ikke er en del av. Siden dere nettopp har kommet sammen igjen, tror jeg ikke det er lurt å fyre opp til enda mer konflikter. La de dra på denne turen som har vært planlagt før du kom inn igjen i dette, og velg å oppføre deg voksent. Krangel og konflikt fører bare til dårlig stemning over hele linja. Når du slipper å ha noe med henne å gjøre i hverdagen kan jeg ikke se hvorfor du hisser deg sånn opp over dette. Din holdning til henne skinner gjennom, det er tydelig at du ikke tåler henne. En 80 år gammel dame begynner å bli såpass gammel at du ikke trenger å bekymre deg for at denne problemstillingen blir veldig langvarig. Anonymkode: 94286...e0a 3
Gjest fransine Skrevet 5. juni 2022 #19 Skrevet 5. juni 2022 (endret) ... Endret 10. juni 2022 av fransine
Havspeil Skrevet 5. juni 2022 #20 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Hei ❤ Dette er såpass utenfor normal oppførsel ( til en langvarig svigerdatter) at jeg må komme med et innspill. Er det mulig at han har en mor som er narsissist? En narsissist som bruker offerrollen som våpen ? ( søk covert narcissist- mother på You Tube ) Det kan forklare hvorfor han ikke klarer å si imot. Og det er lite du får gjort om det er tilfellet. Bare vente til hun går ut av tiden.. Ved å utelate DEG fra ferieturer, så såres også barnebarna indirekte. Fordi settingen blir unormal. At hun og sønnen ikke ser det , er et tydelig bilde på den usunne relasjonen mellom mor og sønn. Hun ser kun HAN . Har lest om slike eldre mødre som setter sønnene inn i tidligere ektemann og egne fedres rolle ,som trygghet. Det ligger i HENNES barndom. Enhver kvinne blir da en trussel. Selv moren til barnebarna og det som skulle vært sønnens 1.valg av kvinne ( etter at navlestrengen var kuttet) Endret 5. juni 2022 av Havspeil 2 1
Anbefalte innlegg