Gå til innhold

kan P-sprøyte tukle så mye med kroppen at man reagerer på sol/varme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd det? Var 5 minutter ute i sola, enda da så ble jeg knall rød med faktor 30. samme skjedde i april da det var varmt.. aldri reagert på den måten. ble mye solbrent før, men lite i noen år. og at det skjer så fort må det være noe annet? kan man få reaksjon pga p-sprøyte?😅

285378450_587130786076584_1144081859293303135_n.jpg

285456189_1196859891064299_8481515356218455787_n.jpg

Anonymkode: 1cd9f...ad6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på minipiller, og det er ca samma greia, bare mindre dose. Gynekologen sa jeg måtte være FORSIKTIG i sola 😅 Så det kan jo hende det ligger noe i det…

Smør deg godt med lotion før du legger deg ❤️

Anonymkode: 459ad...34e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg går på minipiller, og det er ca samma greia, bare mindre dose. Gynekologen sa jeg måtte være FORSIKTIG i sola 😅 Så det kan jo hende det ligger noe i det…

Smør deg godt med lotion før du legger deg ❤️

såpass ja 😬  ja da kan det godt være det, begynte på sprøyta tidlig i år, har ikke hatt noen allergi mot sol eller varme før i år😅 så blir spennende sommer i år🤣 kan ikke unngå sola heller helt for har 2 små barn alene 😅 takk for svar. skal ta ny sprøyte i juni, så kan høre litt med legekontoret:)  reagerer du noe ellers på pille?

AnonymBruker
Skrevet

Er solkremen ny? Solkrem går ut på dato

Anonymkode: 60453...9c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er solkremen ny? Solkrem går ut på dato

Anonymkode: 60453...9c5

ja kjøpt i april. ingen av barna blir røde=)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er et kjent problem om man bruker hormonprevensjon. Tror det er østrogenet som gjør det. Derfor må man være ekstra forsiktig i sol og bruke høy faktor. Det er selvfølgelig individuelle forskjeller som med alt annet og tydelig du får denne bivirkingen lett. Der kan også være du får mest v den i starten før det går seg til. Bruk faktor 50 fremover for sikkerhetsskyld:)

Anonymkode: 141d4...bee

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

såpass ja 😬  ja da kan det godt være det, begynte på sprøyta tidlig i år, har ikke hatt noen allergi mot sol eller varme før i år😅 så blir spennende sommer i år🤣 kan ikke unngå sola heller helt for har 2 små barn alene 😅 takk for svar. skal ta ny sprøyte i juni, så kan høre litt med legekontoret:)  reagerer du noe ellers på pille?

Ja, husker også damen på apoteket sa jeg måtte være forsiktig i sola 😅 Hun forklarte hvorfor, men det husker jeg ikke nå 😓 «jaaaaja, det går sikkert bra!»-tenkte jeg 😅 Etter å ha sett din reaksjon på sola nå, så tror jeg at jeg også burde være forsiktig 😳 Jeg blir også lett solbrent fra før av 😅 

Ja, det blir spennende sommer i år! Nå vet ikke jeg hvor du bor, men hos meg var det 19 grader i dag 😅 og vi er jo bare i starten av juni!! 

Skjønner det blir vanskelig å unngå sola med 2 små 😅 Du får smøre deg med solfaktor 50 🙈 

Jeg reagerer ikke noe enda, har bare gått på pillene i 3 uker da 😅 Jeg har en spiral i tillegg, men blør hele tiden, så gynekologen satte meg på minipiller i tillegg. Om ikke dette tar knekken på blødningene ila sommeren, så blir jeg også satt på P sprøyta! 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...