AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Hei Jeg trenger å vite åssen man skal spare penger? Måten jeg sparer på er at jeg tar dem ut i kontanter og har det liggende hjemme et sted .slik "glemmer" jeg de pengene og da får jeg spart. Har jeg penger på konto da får jeg lyst til å bruke dem og klarer ikke å la vær. Jeg pleier å spare rundt 10.000 kr hver mnd. Pleier å ta dem ut i kontanter. Men mannen min sier at ikke ta ut så mye. Banken kan spørre deg hva er det du gjør med så mye kontanter hver måned...de kan sperre kontoen din. Kan dere fortelle hvordan jeg skal spare? Men det må også være mulig å bruke de pengene hvis jeg trenger dem i blant Anonymkode: cd96a...b4b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Du kan opprette en konto i en annen bank og velge å ikke ha bankkort. Da må du vente i 2-3 dager på overføring om du skal bruke pengene. Anonymkode: 1d4dc...062 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei Jeg trenger å vite åssen man skal spare penger? Måten jeg sparer på er at jeg tar dem ut i kontanter og har det liggende hjemme et sted .slik "glemmer" jeg de pengene og da får jeg spart. Har jeg penger på konto da får jeg lyst til å bruke dem og klarer ikke å la vær. Jeg pleier å spare rundt 10.000 kr hver mnd. Pleier å ta dem ut i kontanter. Men mannen min sier at ikke ta ut så mye. Banken kan spørre deg hva er det du gjør med så mye kontanter hver måned...de kan sperre kontoen din. Kan dere fortelle hvordan jeg skal spare? Men det må også være mulig å bruke de pengene hvis jeg trenger dem i blant Anonymkode: cd96a...b4b Hva om huset og pengene brenner opp? Skal du spare bør du ha avkastning, noe du ikke har når pengene ligg i madrassen der de mister verdi. Opprett en sparekonto i vank som tilbyr høyest mulig rente, og som ikke er din dagligbank - da blir ikke fristelsen så stor. Om di ikke trenger pengene på noen år så benytt gjerne fastrente innskudd. Det hindrer deg tilgang til pengene de årene de er låst, og du får en bedre rentesats. Anonymkode: 9974b...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Det er veldig enkelt. Bruker mindre enn jeg tjener og pengene samler seg naturlig opp på lønnskontoen. Når det blir for mye penger på lønnskontoen kjøper jeg aksjer eller flytter over på en konto med bedre rente. Anonymkode: 789e8...3f2 1
Hedda-78 Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Opprett en sparekonto. Enten i den banken du allerede har, eller i en annen bank. Det er ikke vanlig (eller mulig?) å ha kort tilknyttet en sparekonto, så du får ikke brukt pengene mens du er på shopping. Sett opp et fast trekl fra din lønnskonto til din sparekonto, i ditt tilfelle passer det jo med 10 000 pr mnd. Det er mulig å føre penger tilbake fra sparekontoen til lønnskontoen din hvis du vil, men det er ofte et begrenset antall ganger man kan gjøre det hvert år.
Hedda-78 Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Forresten: de fleste banker har en kundetelefon. Hvis du ikke får til å opprette en sparekonto i nettbanken din, kan du ringe til dem og be dem hjelpe deg med å opprette en konto og et fast trekk
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 Opprett en fastrentekonto, er flere med ok rente med 1 års bindingstid nå. Anonymkode: 82a30...046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå