AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Var på vinkveld hos noen naboer. Temaet ungdom og narkotika kom opp. Flere av damene mente at det var flest ungdom som kom fra familie med dårlig økonomi, som startet med narkotika. Jeg mener ikke det. Min nevø hadde flere venner som begynte med hasj. Dette var gutter som kommer fra ressurssterke familier og disse guttene har fått det de trenger og mer til. Hva mener du? Anonymkode: a7c2d...047
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Hvem som helst. Nysgjerrighet. Oppdragelse og personlighet spiller nok inn, samt miljøet man vanker i. Anonymkode: f0eb7...33d 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Er forskjell på prøve og begynne å bruke også da. Men jeg kjenner flere fra ressursterke familier som har både prøvd og brukt. Kjenner også samme tilfellene fra mindre ressursterke. Ellers er det folk som søker spenning. Jeg er selv en av dem. Har ikke prøvd MDMA og ecstasy fordi jeg vet jeg er sårbar for slik og vet ikke hvordan jeg kan reagere. Men amfetamin og hasj. Er jo nysgjerig på LSD, kokain og MDMA men som sagt... føler det ligger noe inni meg som jeg ikke får oppdaget. Synes hverdagslivet er kjedelig og forutsigbart. Reprise reprise. Vil liksom bare kjenne noe annet.. men nå ruser ikke jeg meg og vet at det ikke er veien å gå for bedre liv. Men nysgjerrigheten er der. Anonymkode: 48485...180 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Folk fra alle sammfunslag. Snakker av erfaring😊 Kan til og med være legen eller sjefen din Anonymkode: 9a5fc...f55 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Min eks som er rusavhengig, hadde ressurssterke foreldre og et møblert hjem. Så nei, tror absolutt ikke det har noe med økonomi/fattigdom å gjøre . Anonymkode: a19ec...55b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Jeg likte å teste ut ymse i tenårene og kom fra et hjem med ok økonomi. Nå er det 40 år siden jeg sist røkte hasj og skjønner ikke helt diskusjonen. Anonymkode: f8ba8...03d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Vanskelig å generalisere, men hvis mam ser på statistikk så er det særs høy andel av ungdom på f.eks. Oslo vest som prøver narkotika. Anonymkode: e194a...1e7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Ungdom som enten har det vanskelig psykisk,spenning eller i sosialt/gruppe sammenheng. Det kan være alle uavhengig av økonomi. Søsteren til Jens Stoltenberg, broren til Lars Monsen, alle samfunnslag. Anonymkode: 4540e...c09
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 Mange tester ut narkotika tror ikke det har så mye med oppvekst osv, men det er gjerne de med problemer pga oppvekst eller psykisk som blir avhengige av narkotika. Anonymkode: fc5d5...910
Gjest Luna Llena Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 (endret) Tror det har mye å si hvilke venner og hva slags miljø man havner i., samt at man er nysgjerrig og lett påvirkelig. Har ingenting med å være fattig eller rik. Endret 4. juni 2022 av Luna Llena
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 Jeg bor i et "ressurssterkt" område, og politiet har vært ekstra på her. Kombinasjonen av familier med penger og foreldre som er mer opptatt av karriere enn å følge med på ungdommene, er ganske så uslåelig. Jeg har aldri sett noe selv, men hører at det deales hasj i ungdomsskolens skolegård😬 Selv drakk jeg ikke alkohol før jeg var 18, og har kun prøvd en space case én gang (i 30-årene). Er etterhvert blitt for legalisering av hasj, og da gjerne mikrodoser. Når det tillates i Hollywood, burde det tillates her😂 Anonymkode: 4ba84...f59
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Folk fra alle sammfunslag. Snakker av erfaring😊 Kan til og med være legen eller sjefen din Anonymkode: 9a5fc...f55 Jeg jobber med flere kiropraktorer på en klinikk som har svært godt rykte på seg. Samtlige av kiropraktorerene røyket hasj da de studerte (i utlandet). Det tror jeg ikke noen kunne trodd om den helsesunne gjengen der😂 Anonymkode: 4ba84...f59
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 Se serien Rus på NRK, så ser du at dette forekommer i alle samfunnslag. Man ser jo også hvordan den ressurssterke russen fester i hvert fall, og der er det jo ikke akkurat mangel på narkotika eller penger som er problemet. Anonymkode: b88e1...02c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 Når driver jo generasjon rik med rus like mye som ungdom. Pampefester med advokater, eiendomsmeglere, osv. De bruker kokain og amfetamin ofte. Jo mer penger jo oftere, samt mer tilgang. Anonymkode: c22a5...fd9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #15 Skrevet 6. juni 2022 Det kan være hvem som helst. Jeg er ei jente fra en ressurssterk familie som har prøvd kokain og hasj på fest. Mange som gjør det. Men derimot tror jeg at de som kommer fra dårlige kår har større sjanse til å havne på kjøret. De er mer «inn i det», har kanskje foreldre som selv bruker og selger, og så blir det hverdagen. Mens for andre er det bare på fest til man finner ut at det ikke var så kult likevel. Anonymkode: deeed...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå