Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer var hos legen for henvisning til sjekk av sædprøve, da vi har prøvd i 1 år. Privat gyn ville at samboer skulle sjekke seg før jeg blir satt på noe hormon preparater. 

hos legen fikk han mange spørsmål😅 

vil du EGENTLIG ha barn? - vi har prøvd ett år. 
har du og samboer sex? - eeehh ja?

hvor lenge har du og samboer vært sammen? -3,5 år, kjøpt hus og hele pakka.

er du virkelig heeeelt sikker på at du vil dette her??

altså, det er mulig jeg reagerer kraftig? Men er dette normalt?😅

han har kvinnelig lege på sin egen alder. 

Anonymkode: 37a6c...2f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Samboer var hos legen for henvisning til sjekk av sædprøve, da vi har prøvd i 1 år. Privat gyn ville at samboer skulle sjekke seg før jeg blir satt på noe hormon preparater. 

Det uthevede spørsmålet er det eneste jeg kan finne noenlunde innafor.  De andre er rare og hører ikke hjemme i denne settingen.

Anonymkode: ec10c...c66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres merkelig. Han hadde vel ikke vært der, om han ikke ønsket

merkelig av Legen, og har ikke noe med det.

Anonymkode: 1d932...850

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det var noe med kroppsspråket hans da, som fikk henne til å stille spørsmål? Gode leger oppfatter mange ting som ikke blir sagt rett ut. Og noen ganger tolker de litt feil, at noe er pinlig for pasienten kan oppfattes som tvil. For eksempel.

Anonymkode: 0150b...446

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer.

Anonymkode: dded9...fc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun oppfattet ham vel som usikker da

Anonymkode: 5ec3a...253

• Liker 6
Gjest Småfrekk40
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dessverre finnes det alltid en eller annen psykobitch som har mannen rundt lillefingeren og tvinger den mannen til å ha barn med henne.  
så legen må nok spørre sånt for å være sikker. 

Bra lege tenker jeg. 

Har man barn og går til helsekontroll. Så sjekker dem om barnet er utsatt for overgrep av mor eller far.  Jeg ble fly forbanna.  Pga jeg hater overgripere mer en de fleste.  Og er super overbeskyttende.  Men jeg skjønner jo hvorfor. Pga de finnes der ute dessverre.  Sikkert her inne også.  Pedoer burde brennes levende og flås

AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange rare leger. 

Anonymkode: eb3ff...d47

AnonymBruker
Skrevet

Mannne er sterilisert og legen vet det, men kan ikke si noe.

Anonymkode: 281b3...8ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være at det er spørsmål de er blitt pålagt å spørre, og lar du som helsepersonell da være, selv om mannen din faktisk virkelig vil ha barn, så kan det få konsekvenser.

Anonymkode: 5bb76...19c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man mø vente et år fra man begynte å prøve før man får hjelp. Mange går kanskje til legen for å ts en prøve for sikkerhetsskyld før man starter prøvingen. Kanskje han ville forsikre seg om at dere har prøvd lenge nok. 

Jeg tror også det er vanlig at spesielt kvinner kan presse på partnerne sine å prøve i det uendelige selv om de kanskje ikke orker. Kanskje legen bare ville forsikre seg om at han var med på notene. Mulig din mann virket usikker.

Anonymkode: 73aee...2db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit synes jeg!

Anonymkode: b1781...ada

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

var du med til legen, og vet med sikkerhet at spørsmålene ble stilte slik du angir? Eller er det samboeren som har gjengitt? 

Kanskje legen stillte et uskyldig ".. og dette er noe du ønsker?". Dermed har han begynt å tenke på det. Han vil gjerne ta opp problemstilligen med deg på en eller annen måte. Han bruker legetimen til å få prøve å innlede en samtale om sin usikkerhet overfor barn/ikke-barn med deg. 

Anonymkode: b87af...1ee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/5/2022 at 12:37 AM, Småfrekk40 said:

Dessverre finnes det alltid en eller annen psykobitch som har mannen rundt lillefingeren og tvinger den mannen til å ha barn med henne.  
så legen må nok spørre sånt for å være sikker. 

Bra lege tenker jeg. 

Har man barn og går til helsekontroll. Så sjekker dem om barnet er utsatt for overgrep av mor eller far.  Jeg ble fly forbanna.  Pga jeg hater overgripere mer en de fleste.  Og er super overbeskyttende.  Men jeg skjønner jo hvorfor. Pga de finnes der ute dessverre.  Sikkert her inne også.  Pedoer burde brennes levende og flås

Hvordan klarte du å vri dette til å handle om sex med barn? Er det noe du tenker mye på, og som plager deg?

Anonymkode: eabb4...7d2

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er innafor og normale spørsmål. I og med at prøvingen har tatt tid, så er sikkert helsepersonell borti tilfeller hvor ene parten ikke vil ha barn og på ulike måter unngår å gjøre en gravid/bli gravid. I slike tilfeller er det jo feil å gi kvinnen hormonbehandling på feil grunnlag. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønske om barn er sterkere hos han enn meg🙈 

jeg har barn fra før, og vi har snakket mye på dette de siste årene.

vi har prøvd i over 1 år + at jeg har endometriose. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...