Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt endringen som har skjedd hos oss, men i det siste så får jeg kommentarer på at alt er feil med meg, samt noe trusler. 

Hvis jeg promper rundt han igjen (det har skjedd en gang i blant) så vil han aldri ligge med meg igjen. Så jeg passer veldig på og bekymrer meg nå for at andre ting kan være ekkelt. Likevel syns han det er helt ok å ta en dusj om jeg sitter på do å bæsjer. 

Om jeg har en dårlig dag så blir han sur på meg og drar det opp i alle samtaler. Jeg har da kortere lunte enn før på mine dårlige dager, men hvis jeg får en reaksjon så blir han kraftig irritert på meg. Min verste reaksjon er å puste ut tungt og ta hardt i det jeg mistet på gulvet. Om han får med seg det så kommer han trampene og tar det ut av hendene mine for å ordne selv. 

Når jeg blir vekt alt for tidlig av barnet vårt så er jeg stille og orker ikke prate noe særlig. Alt barnet foretar seg er det jeg som må ordne opp i. Helt til han syns jeg gjør det feil, da overtar han fullstendig. Dette skjer ofte. Likevel er det meg barnet favoritiserer og det blir han også sur av. Jeg er mest med barnet, tar alle utfordringer og får da det meste av kosen.

Det er også slitsomt å være den barnet er totalt avhengig av. Det er bare mamma til alt mulig og sjeldent jeg får et måltid i fred. Det er hyling så fort jeg er ute av rommet og kun meg barnet godtar morgen og kveld. Han forstår ikke at jeg er sliten av det og full jobb. Jeg har sjeldent tid eller overskudd til egne hobbyer, da blir nattesøvn utsatt om jeg skal få drive med mitt. 

I blant kommenterer han utseende mitt, men når jeg kommenterer eget utseende blir han sur. Da lurer han på hvorfor jeg aldri kan forstå en spøk og hvorfor jeg er så nedlatende til meg selv. Jeg har begynt å si når andre hører på, om hva han har sagt før som han akkurat da ikke står for. Fordi det irriterer meg at han er sjenerøs mot meg kun mens andre er der. I blant så sier han at han ikke hadde gjort slik eller sånn om han ikke elsket kroppen min. 

Så kan han kommentere at jeg aldri sminker meg, gjerne mens andre er der. Så jeg svarer at jeg har på meg sminke akkurat nå. Når jeg først har det på så ser du det ikke en gang. Han mener da at jeg ikke må være så hårsår og ta en spøk. 

Han kan også skryte av å være bortskjemt og han sier ofte at jeg er konematerialet. Jeg bare savner et eller annet i dette som jeg ikke helt kan sette fingeren på. Kanskje det å bli like godtatt selv ved dårlige dager? Når han har dårlige dager så må jeg bare la han være i fred, når mine dager er dårlige så må jeg ta meg sammen. 

Hvis jeg da blir mindre følsom og hårsår så blir jeg jo det på godt og vondt. Så jeg er mer stille, mer for meg selv, gidder ikke bruke tid på å snakke om dette når han sier forskjellig. Han sier også at når jeg er følsom så kan det bidra til brudd. Samtidig vil han ha meg til å være full av kjærlighet mot han. Jeg klarer bare ikke å være bare glad, positiv og sprudlende hele tiden. 

Hva kan jeg si til han? Hvordan ordlegge meg enklest mulig?

Anonymkode: c6d58...86c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva kan jeg si til han? Hvordan ordlegge meg enklest mulig?

"Hade."

Anonymkode: 01801...68a

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet (endret)

De fleste ser vel sin side best. Jeg har gjort endringer ved meg, da kommer det kommentarer på andre områder. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
AnonymBruker
Skrevet

Kan en slik oppførsel henge sammen med at han ofte er sjalu av seg? At han ønsker meg med mindre selvtillit? 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk syke flashbacks til en fyr som alltid gjemte seg på spøk og ironi. Kunne si de sjukeste ting, og avhengig av hvordan man reagerer så kunne det bortforklares med tull/spøk. Også er man dum hvis man ikke skjønner spøken, eller dum hvis man skjønner spøken men det plutselig ikke er spøk. Som du skjønner så holdt jeg på å miste meg selv men klarte å komme meg unna.

Anonymkode: 11c18...e04

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å planlegge hvordan du skal komme deg ut av dette.

For å gi deg et tips, så er oppførselen hans typisk slik mange utro oppfører seg. Alt blir galt med henne de har hjemme, og kritikken sitter løst. Følg med på hva han foretar seg utenfor hjemmet. Det kan være taktikk for å få deg til å gjøre det slutt, så var det du som gikk og ikke han, og han slipper at noen får vite om utroskapen. Det er påfallende hvor raskt en ny dame kommer frem i lyset etter en del brudd.

Anonymkode: 7c252...9e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi kvinner må bli flinkere til å svare tilbake når enn dumper ut med ting som ikke er særlig ok å si. Min mann får tilsvar når han tråkker uti slikt, og det gjør han jevnlig. 

Du er gal, kan han si for eksempel. "Så flott, da passer vi sammen. ", eller "Takk for komplimentet, noe annet hadde vært litt kjedelig. " får han da for eksempel som svar. Da ler han, og er plutselig storfornøyd med at jeg er litt sprø. 

Kritiserer han noe jeg gjør blir det fort "Supert! Jeg synes det er litt kjedelig å gjøre dette, så da kan du som kan det gjøre det bedre."

Dermed har vi plutselig vært gift i 20 år, uten at slikt tull biter meg. 

Anonymkode: 359ef...903

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts, han truer, er sint, kjefter, kritiserer deg uten grunn og ned verdiger deg både alene og offentlig . Dette ligner veldig på psykisk vold. Du burde komme deg bort fra ham, eller i det minste gå til parterapi og fortell hva han gjør. 

Anonymkode: e1d3b...62b

• Liker 1
Skrevet

Siden jeg oppfatter at dette er en endring, og ikke hans normale væremåte, er det lett å tenke at han enten er på vei ut av forholdet, eller sliter med noe. Uansett rettferdiggjør ikke det hans oppførsel mot deg. Og du kan ikke redde dette alene, men må  sannsyligvis si fra at hans oppførsel ikke er ok. At det sårer deg. Det høres også ut som om du av og til er frustrert og i dårlig humør og at dere har havnet i en sirkel der dere begge er slitne, har litt kort lunte og kommuniserer dårlig. Hvis dere greier å ta en prat uten å gjøre regnskap på hvem av dere som er mest sur eller har gjort mest feil, men fokuserer på hvordan dere kan fordele oppgaver bedre, spille på lag og møtes på midten, enten i terapi eller hjemme, tror jeg det er et bra sted å begynne.

• Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, brukerangrep, hetsende innhold og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Jeg fikk vondt av å lese dette. Du har det ikke bra, det er helt tydelig. Han bryter deg ned, og du lar bølgene skylle over deg. Jeg tror ikke dere er noen god match, og han høres psykisk syk ut. En slags personlighetsforstyrrelse. Hvem kritiserer konas sminke foran andre? Folk som er blottet for empati og sosial kompetanse. 

Tror du får det bedre uten han. ❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han vil ut. Min eks begynte også å kritisere random, små ting hele tida før han gikk. 

Anonymkode: 37f9c...6c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For et rævhøl. 

Anonymkode: fc02a...38b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min mente jeg ødela forholdet om jeg ikke var sprudlende blid hele tiden. Selv om det var hans dårlige oppførsel som var skyld i mitt dårlige humør. Eller 3 timer med søvn fordi jeg atter en gang måtte opp med ungene fordi han ikke gadd. Det var også dårlig gjort av meg å ødelegge for hans planer om jeg hadde omgangssyke. Og når jeg var ferdig med å kaste opp, var det bare å ta seg sammen, selv om jeg fortsatt var dårlig "andre veien". Jeg ble dumpet. Jeg skulle ha dumpet han. Jeg føler meg så dum nå når jeg ser tilbake på hva jeg har godtatt, og hvilket forhold jeg tviholdt på. Men nå er jeg ihvertfall fri! Og jeg har lov til å føle hva jeg vil!

Anonymkode: 346f4...30a

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...