AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Klarer ikke helt å like den jeg er. Aldri egentlig gjort det. Jeg føler jeg har fått alle egenskapene som gjør deg usynlig/upopulær. Jeg er introvert, blir sliten av å være sammen med (mange) mennesker over lengre tid. Har ikke så mange interesser. Har ikke særlig karisma og er velsignet med tungsinn på toppen av det hele. Ikke sånn at jeg går rundt og virker sur og er negativ, men det skal mye til å glede meg, finner ikke så mye givende og er heller ikke så veldig engasjert og smart. Klaffer heller ikke lett med andre så jeg har ikke særlig med venner. Jeg vil jo like å være sammen med andre. Jeg skulle ønske jeg var engasjert i ting; politikk, juss, økonomi osv. Skulle såklart også ønske jeg hadde karisma og ble likt av folk. At jeg ikke ble så fort «nedfor» og småtrist. Det er disse trekkene som har stengt så masse dører for meg. Jeg har hatt så mange muligheter i livet. Jeg vil ikke gå inn for mye på detaljene da noen som kjenner meg kan være her. Men før folk blir kjent med meg så tror de tydelgivis at jeg er mer sånn jeg skulle ønske jeg var. Men så etter hvert så er jeg for innesluttet, ikke glad nok osv. Jeg fikk likevel en mulighet jeg prøvde og møtte folk der. Har de enda på sosiale medier og ser de lever videre slik jeg holdt på. Har ikke kontakt med de i dag såklart. Men jeg har hele tiden lyst å reise vekk fra meg selv, bli en annen. En overdrivelse, men noen ganger skulle jeg ønske jeg bare fikk en slags hjerneskade som forandret personligheten min. Slik at jeg ble mer slik jeg vil være. Vet det er urealistisk ja.. Nå er jeg 30 og har gjort fremskritt. Men klarer ikke helt å glede meg i hverdagen likevel, fordi jeg føler at jeg kaster bort tiden min. Stresser mye pga alderen som jeg også hater. Årene går fortere og fortere og jeg føler liksom at i morgen sitter jeg på eldrehjemmet. Vil ikke sitte der og være bitter på meg selv fordi jeg ikke klarte å bli en annen.. Hva skal man gjøre med slik? Anonymkode: 3b834...ebd 1 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Kose deg med det du kan og drite i resten. Å bare "sitte og ønske" er den beste måten å skylle livet sitt ned i toalettet på. Problemet er ikke dine mangler, men ditt fokus. Anonymkode: d265f...033 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Drit i hva andre tenker Min trygghet er i mine armer Mitt hjerte er i mine armer Mitt liv er i mine armer Anonymkode: 06d15...8f7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Klarer ikke helt å like den jeg er. Aldri egentlig gjort det. Jeg føler jeg har fått alle egenskapene som gjør deg usynlig/upopulær. Jeg er introvert, blir sliten av å være sammen med (mange) mennesker over lengre tid. Har ikke så mange interesser. Har ikke særlig karisma og er velsignet med tungsinn på toppen av det hele. Ikke sånn at jeg går rundt og virker sur og er negativ, men det skal mye til å glede meg, finner ikke så mye givende og er heller ikke så veldig engasjert og smart. Klaffer heller ikke lett med andre så jeg har ikke særlig med venner. Jeg vil jo like å være sammen med andre. Jeg skulle ønske jeg var engasjert i ting; politikk, juss, økonomi osv. Skulle såklart også ønske jeg hadde karisma og ble likt av folk. At jeg ikke ble så fort «nedfor» og småtrist. Det er disse trekkene som har stengt så masse dører for meg. Jeg har hatt så mange muligheter i livet. Jeg vil ikke gå inn for mye på detaljene da noen som kjenner meg kan være her. Men før folk blir kjent med meg så tror de tydelgivis at jeg er mer sånn jeg skulle ønske jeg var. Men så etter hvert så er jeg for innesluttet, ikke glad nok osv. Jeg fikk likevel en mulighet jeg prøvde og møtte folk der. Har de enda på sosiale medier og ser de lever videre slik jeg holdt på. Har ikke kontakt med de i dag såklart. Men jeg har hele tiden lyst å reise vekk fra meg selv, bli en annen. En overdrivelse, men noen ganger skulle jeg ønske jeg bare fikk en slags hjerneskade som forandret personligheten min. Slik at jeg ble mer slik jeg vil være. Vet det er urealistisk ja.. Nå er jeg 30 og har gjort fremskritt. Men klarer ikke helt å glede meg i hverdagen likevel, fordi jeg føler at jeg kaster bort tiden min. Stresser mye pga alderen som jeg også hater. Årene går fortere og fortere og jeg føler liksom at i morgen sitter jeg på eldrehjemmet. Vil ikke sitte der og være bitter på meg selv fordi jeg ikke klarte å bli en annen.. Hva skal man gjøre med slik? Anonymkode: 3b834...ebd Jeg vet ikke. Jeg er på samme måte og er glad at det er flere og at jeg ikke er den eneste. Det beste jeg har gjort er egentlig å akseptere at jeg er som jeg er og gi f... i om man føler man ikke lever opp til andres forventninger. Anonymkode: 1e881...640 1
visp Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Det er nok mer vanlig det der enn du tror. Du trenger kontinuitet i hverdagen som gjør at du ikke har så mye tid til å kjenne på ting. Å være stuck med seg selv hele livet kan være litt som å være på hyttetur med noen man ikke liker så godt. Man gleder seg veldig til å dra hjem, men finner man ut at man aldri skal hjem, så må man bare få det til å gå på et vis:) 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke. Jeg er på samme måte og er glad at det er flere og at jeg ikke er den eneste. Det beste jeg har gjort er egentlig å akseptere at jeg er som jeg er og gi f... i om man føler man ikke lever opp til andres forventninger. Anonymkode: 1e881...640 Men hva er feil i meg? Det er jo den jeg er som hindrer meg. Er så lei av å gå rundt som den samme hele tiden. Anonymkode: 3b834...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Litt lei av at ekstrovert personlighet skal være idealet, det er ikke mine favorittfolk for å si det sånn. Har heller ikke særlig med hobbyer, men kjeder meg ikke likevel. Ble mindre nedstemt etter at jeg begynte på p piller faktisk, fikk også mindre angst. Hormoner styrer kropp og sinn. Anonymkode: 85a74...0b8 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Vet ikke hva man gjør. Enkelte egenskaper er ikke så lett å endre på. Kan ikke endre personlighet totalt. Tungsinn kan man endre på ved å være sosial, trene, eller være i naturen. Jeg skulle gjerne vært en annen. Jeg har interesser men selv om jeg har lest en bok eller hørt en interessant podcast så klarer jeg ikke bruke det i samtale med folk. Så jeg har ikke så mye å snakke om. Skille vært smartere og skaffet meg en jobb som passer bedre. Og skulle vært med utgående. Anonymkode: 90cca...13e 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 Du tenker deg nøye om og finner ut hva som er innenfor og utenfor din kontroll. Av det du vil endre på eller misliker, er unormalt oppmerksomhet skal du gjøre den jobben som er nødvendig for å endre på det du kan. Ikke knytt deg til resultatet av arbeidet, men gjør ærlige forsøk likevel. Ikke gi deg dersom det ikke går med det første, vær forberedt på motstand/vanskeligheter. De tingene du ikke kan endre på og som er utenfor din kontroll skal du bare slippe. De angår deg sannsynligvis ikke og du kaster bare bort tiden din ved å dvele på det. Skriv det ned, mediter, gå lange turer i skogen og snakk med en god venn om du trenger. Anonymkode: bebcf...44d 1
Heydayotheinterweb Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Problemet er ikke deg. Problemet er systemet og folk rundt deg. Alt er innlært.
Gjest AprilRyan Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 (endret) Jeg tror ikke at det er uvanlig å føle det sånn. I hvert fall når man selv ser at man har egenskaper og en personlighet som samfunnet ikke verdsetter eller forstår. Jeg har det sånn selv og har alltid slitt med at jeg tenker på meg selv som feil og jeg får noen ganger høre at jeg må endre på meg selv og kritikk på hvordan jeg er. Enkelte ting er det umulig å endre på. Jeg kan ikke endre på det at jeg ikke er en blid, sprudlende og utadvendt type person, men jeg kan endre på meg selv innenfor den jeg er til en viss grad. Jeg tror nok det beste her er å ikke bry seg så mye om hva andre tenker og mener. Dette er nok lettere sagt enn gjort, men kanskje heller prøve å jobbe mot de målene du har satt deg uten å sammenligne deg selv med andre så mye. Tenk på hva som er oppnåelig innenfor den du er og dine forutsetninger. Jeg fikk det litt lettere når jeg begynte å se på hvem jeg er og hva som er viktig for meg. Det er når jeg sammenligner meg selv for mye med andre, hører mer på andre enn meg selv og ikke tar hensyn til hvordan og hvem jeg er at jeg får det vanskelig og tungt. Endret 4. juni 2022 av AprilRyan
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 Folk sier at tiden går saktere hvis man prøver masse nye ting. Så prøv ut alt du kunne tenke deg å prøve. Det vil du ikke angre på når du blir eldre. Hva er det du liker da? Hva gir deg glede? Hvis man ikke setter av nok tid til å gjøre ting man liker, så kan man fort bli deppa eller sliten. Anonymkode: cea05...739
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 Heydayotheinterweb skrev (2 minutter siden): Problemet er ikke deg. Problemet er systemet og folk rundt deg. Alt er innlært. Tja, det er ikke dette folk skriver her inne ofte. Alle skriver jo at man har ansvar for eget liv, men det er en del som dreier seg om flaks også. Det at jeg Har jobb hjelper mye. Hadde vært verre om jeg ikke hadde. Men der er det nok flaksen som reddet meg.. Ja at alt er innlært er jeg enig i. Men jeg vil omlæres. Hater måten jeg er lært opp på. Anonymkode: 3b834...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk sier at tiden går saktere hvis man prøver masse nye ting. Så prøv ut alt du kunne tenke deg å prøve. Det vil du ikke angre på når du blir eldre. Hva er det du liker da? Hva gir deg glede? Hvis man ikke setter av nok tid til å gjøre ting man liker, så kan man fort bli deppa eller sliten. Anonymkode: cea05...739 Slike ting som ikke er så lett å gjøre. Kunne tenkt meg å ha hund å gå tur med og det fikk jeg. Rasen jeg liker også men de helvetes folka sluttet å svare. Var de som ønsket turvenn til hunden sin. Typisk nordmenn! Nesten naboer også! Var jo så laget til som man kunne få, men det var jo nesten for godt til å være sant og typisk nok var det det. Reise, men jeg vil ha en grunn til å reise. Nå driver jo myndighetene å kaster bort tiden vår på å vurdere covidpass også. Anonymkode: 3b834...ebd
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #15 Skrevet 4. juni 2022 Når jeg søker jobb liker jeg ikke den jeg er. Fordi de søker etter en som er helt annerledes enn jeg er. Så da må jeg late som og prøve å lure den til å tro jeg er den de vil ha. Områdene jeg er veldig flink på, er ikke kunnskaper samfunnet verdsetter. Er du introvert? Det blir mindre og mindre plass for oss i verden. Egenskaper som utholdende og stabil verdsettes ikke, du må være fleksibel og impulsiv. Anonymkode: 90cca...13e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #16 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg søker jobb liker jeg ikke den jeg er. Fordi de søker etter en som er helt annerledes enn jeg er. Så da må jeg late som og prøve å lure den til å tro jeg er den de vil ha. Områdene jeg er veldig flink på, er ikke kunnskaper samfunnet verdsetter. Er du introvert? Det blir mindre og mindre plass for oss i verden. Egenskaper som utholdende og stabil verdsettes ikke, du må være fleksibel og impulsiv. Anonymkode: 90cca...13e Hva er galt i hjernen på oss introverte? Det er en irriterende egenskap å ha! Hater virkelig måten jeg er kodet på Anonymkode: 3b834...ebd
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #17 Skrevet 4. juni 2022 Heydayotheinterweb skrev (20 minutter siden): Problemet er ikke deg. Problemet er systemet og folk rundt deg. Alt er innlært. Hmm, resultatet for TS blir det samme. Anonymkode: 19d5f...f42
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #18 Skrevet 4. juni 2022 For meg høres det ut som om du er lav på livslyst/livsenergi eller hva man skal kalle det. Kanskje du kan prøve Tai Chi eller kanskje du kan finne noe som passer enda bedre til deg? Dette er ikke "mumbo jumbo", og er noe som min egen fysioterapeut foreslo for meg. Anonymkode: 19d5f...f42 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #19 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er galt i hjernen på oss introverte? Det er en irriterende egenskap å ha! Hater virkelig måten jeg er kodet på Anonymkode: 3b834...ebd Hvis vi skal se det positive i det så er det en god del styrke i det å være selvstendig og ikke avhengig av andre for å fungere. Når det er sagt så trenger du å finne en interesse, noe som du vil holde på med når du er alene. Når du finner det vil det være din buffer mot tungsinn. Hvis du ikke vet hva dette er så kan du prøve meditasjon, 5-10 min daglig. Eller en liten tur ut og holde litt avstand til sosiale medier og skjerm. Det føles vanskelig først men det er sånn du finner tilbake til deg selv. Hva har du likt før? Prøv det kanskje? Anonymkode: 90cca...13e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #20 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kose deg med det du kan og drite i resten. Å bare "sitte og ønske" er den beste måten å skylle livet sitt ned i toalettet på. Problemet er ikke dine mangler, men ditt fokus. Anonymkode: d265f...033 Ja skulle ønske jeg kunne drite i alt noen ganger. Men jeg klarer ikke helt. Folk som driter i andre er noen store plager som jeg ser ned på. Men så spør ikke andre hva jeg synes heller. Så jeg skylder dem jo ingenting. Men hvordan skal verden se ut om alle bare skal drite i andre? Anonymkode: 3b834...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå