Gå til innhold

Jeg er trans. Vil poste det på facebook, men vet ikke om jeg er klar.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er vel ingen andre enn du selv som er så veldig interessert i det tenker jeg. 

Anonymkode: 6c97d...17c

Lorieen skrev (10 timer siden):

Skjønner ikke dette voldsomme behovet for å annonsere. Vær deg, informer de som trenger å vite underveis?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvem bryr seg?? 

Anonymkode: c5b6f...b4d

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hold det for deg selv!😴

Anonymkode: 11687...51f

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du trenger vel egentlig ikke fortelle det til noen, bare bli transe så kan heller folk spørre deg selv om de er interessert.

Anonymkode: a58c2...76e

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så lenge du har vagina og livmor så er du dame. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 6c97d...17c

Er så enig.

Anonymkode: 5b532...a12

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Well.

Som du ser på noen av svarene her så er jo noen til grensen på hatende mot andre.

Så: jeg hadde ventet til jeg hadde en ro i meg selv til å bare være teflon på idioter.

Anonymkode: deb2c...c3c

Skrevet

Fortell det til dine søsken først, og så legger du det ut.

Det går nok helt greitt. De som er dine venner, vil kalle deg med de pronomen du ønsker. De andre trenger du ikke å bry deg om.

Noen er frekke i denne tråden fordi de ikke kjenner deg. Hvis det hadde vært en venn eller en slektning av de, så hadde det vært annerledes. Det er ikke så lett å være empatisk mot en helt fremmed.

Noen venner vil også glippe og kalle deg 'hun' fremdeles, ikke fordi de hater deg, men fordi det er gammel vane, og ikke noe verre enn det. Se ikke bare på pronomenet, men på hvordan de snakker med deg ellers.

Vil du skifte fornavn også? Da er det lettere å huske at du er et annet kjønn nå. Ta en mer mannlig versjon av kvinnenavnet ditt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du 100 % sikker? Det er ikke noe galt å være maskulin dame. Mange er det. 

Anonymkode: 89045...b83

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Wtf. For noen idiotiske svar du har fått. Trodde intelligensnivået blandt Norges befolkning var ok men her kommer det tilsynelatende fram det motsatte.

Ts, jeg synes du skal gjøre akkurat det du føler for! Det er ingen big deal å poste noe slikt på facebook. Det ser jeg folk gjøre titt og ofte.
Du kunne t.o.m hatt en stor "gender reveal" fest med dj og fyrverkeri og det ville fortsatt vært helt ok. Ikke vær redd for å være den du er. Familie og venner som er verdt å ta vare på, vil støtte deg. De vil deg godt. Og de vil nok bli glad for å vite det. :) 

Anonymkode: f98cd...ed6

Helt enig ! Ikke rart at barn fortsatt mobbes hver eneste dag på hver eneste skole I Vårt lille Land 😪 Når så  mange voksne lirer av seg dritt på nett i det skjulte. 

Så til TS : Du har allerede gjort et massivt grep for å leve ditt Menneske 🌹 Så du er kun ETT Facebookinnlegg fra å droppe masken totalt 💪 Jeg tror de som du ikke har fortalt alt til, ikke blir overrasket . De vil støtte deg og være glad for at de har en slik modig person i livet sitt. ❤

Det vil alltid være mennesker på veien som ikke har forståelse eller forstand.  Men det går ikke på deg. Det går på DERES historikk. Man inviterer mennesker inn i livet sitt. Da bør det leves åpent.  

Det er mye mangel på kunnskap genetisk ifht transpersoner.  Pga tabu,dogmer og få ressurser forskningsmessig.  Vi som har lest og undersøkt, vet at dette ikke er unormalt på noen måte biologisk ❤ 

Utvikling tar tid ...men vi trenger slike som deg som bruker din stemme utad. Det koster å ta en for laget,men det er del av din livsoppgave - du skal ikke bo bak en stein 😎😉 Hell no ! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Well.

Som du ser på noen av svarene her så er jo noen til grensen på hatende mot andre.

Så: jeg hadde ventet til jeg hadde en ro i meg selv til å bare være teflon på idioter.

Anonymkode: deb2c...c3c

Det vil jeg få uansett, men greia er at jeg har slutta å bry meg om det. Fordi jeg dessverre har blitt vandt til det😊 Ts 

men kan nok vente til jeg er enda tryggere på min identitet, selvom det føles veldig riktig😊

Anonymkode: b527a...8e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du 100 % sikker? Det er ikke noe galt å være maskulin dame. Mange er det. 

Anonymkode: 89045...b83

Vært maskulin hele livet, men det er likevel noe mer som mangler. Jeg har for eksempel gitt meg selv et guttenavn i barnealder som jeg fortsatt referer meg selv til inn i hode og i anonyme steder. Alltid likt når folk har referert meg til han da de faktisk ser meg som gutt (ofte fremmede) og det føles så mye mer riktig. Føler meg så hel😍 ts

Anonymkode: b527a...8e4

Skrevet

Ikke vent på at andre skal være klare hvertfall.  I ditt hode er alltid noen som ikke vil være det. Det er frykten og kjærligheten kombinert som sier dette. 

Du har alltid vært klar,- fordi du alltid har vært deg 🌹 

Du vet..den du er når du lukker inngangsdøra hjemme i voksen alder . Og ser i speilet om morgenen. Det speilbildet fortjener et ansikt utad ❤

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan annonsere til et begrenset antall av vennelista di først også til alle etterhvert som du føler for det. Lykke til!

Anonymkode: e7bf3...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...