AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Jeg følte meg så stolt i dag da jeg bærte et stort transflagg. Det føles så meg, jeg har i mange år fundert om jeg kanskje er transperson, og har eksperimentert masse rundt pronomen og min magefølelse gjennom hele oppveksten har hatt rett. Jeg er ikke ment til å være dame. Jeg har kjønnsdysfori rundt kroppen min, og den har alltid vært der. Men nå gir alt mening når som jeg har lurt og eksperimentert masse rundt dette. Jeg følte meg så meg selv under en parade i dag da jeg bærte flagget. Jeg er ute av skapet til mine foreldre, men ikke til mine søsken enda. Jeg tenker å kanskje bare å bli ferdig med det å poste et facebook innlegg der jeg forteller mine følelser rundt dette og at jeg er transperson. Å bare slippe bomba. Synes selvfølgelig det er vanskelig fordi jeg har fordommer rundt meg selv. Jeg har ingen problem mot andre transpersoner, men meg der i mot. Jeg har vanskeligheter med å akseptere dette, men det føles likevel så riktig å omtale meg som transperson. Jeg har heller aldri følt meg hjemme i lesbisk, det har alltid føltes feil på en måte. Alt gir så mye mening nå, alt av oppvekst og dysfori. Jeg er født i feil kropp. Jeg har veldig lyst til å komme ut av skapet til alle sammen nå. Jeg har bare familie og venner på facebook. Så vil komme ut der, men vet ikke om jeg er klar for det på en måte, men blir man noen gang klar? Tenker bare å fortelle kort at jeg er trans og har bytta pronomen og at alt føles mer riktig nå. Det skal sies at mine venner i studiebyen vet dette og mine foreldre. Så en del vet det. Men nå er det mine søsken og resterende familie og venner. Anonymkode: b527a...8e4 6
Humle Brumle Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Jeg har ingen gode råd siden jeg aldri har måttet oppleve noe lignende men det er en chatte tjeneste som kanskje hadde passer for deg som er åpen på hverdagene: https://www.ichatten.no/ De skal ha transkomptanse❤️ 🏳️🌈🏳️🌈 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Når du er klar kan du jo bare poste et bilde fra Pridefestival eller noe sånt. Man trenger jo ikke «komme ut av skapet» for noen andres del, og man trenger ikke forklare noe. Hva med å begynne forsiktig i år med å vise støttende bildet generelt/poste støttetekst til selve saken og så kan du slippe litt dråper frem til du er tryggere i deg selv? Det går og an å si at «jeg har ikke landet helt i meg selv, men jeg har aldri følt meg helt komfortabel med å defineres som skeiv kvinne - stolt av å bære dette flagget for alle som bare ønsker å være seg selv» eller noe sånt i rundere termer. Så kan du jo «komme ut» med en brak om du vil når som helst? 🤷♀️🌈 Lykke til! Anonymkode: deb2c...c3c 3 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Det er vel ingen andre enn du selv som er så veldig interessert i det tenker jeg. Anonymkode: 6c97d...17c 11 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ingen andre enn du selv som er så veldig interessert i det tenker jeg. Anonymkode: 6c97d...17c Dette er faktisk (heldigvis og dessverre) sant. ❤️ Anonymkode: dc7fb...23b 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Hurra for deg🏳️🌈💗 Jeg hadde fortalt søsknene mine før jeg annonserer det på Facebook, hvis du har et ålreit forhold til søsknene dine da. Kanskje fortalt din beste venn/er først også, og besteforeldre men etter det er det bare å annonsere! Lykke til❣️ Anonymkode: 9fdc6...31e 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er faktisk (heldigvis og dessverre) sant. ❤️ Anonymkode: dc7fb...23b AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er vel ingen andre enn du selv som er så veldig interessert i det tenker jeg. Anonymkode: 6c97d...17c Det er jeg fult klar over, men er mer det at jeg vil bli referert til riktig. Med tanke på pronomen. Ts Anonymkode: b527a...8e4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Jeg syntes du skal fortelle det til søsken før du poster det på facebook Anonymkode: fdf18...c81 5
Lorieen Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 Skjønner ikke dette voldsomme behovet for å annonsere. Vær deg, informer de som trenger å vite underveis? 9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 Hold det for deg selv!😴 Anonymkode: 11687...51f 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 Du trenger vel egentlig ikke fortelle det til noen, bare bli transe så kan heller folk spørre deg selv om de er interessert. Anonymkode: a58c2...76e 3
Maestro Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 Syns faktisk at det er en fin ting jeg. Folk Annonserer om kreft, alvorlige til mindre alvorlige psykiske lidelser og veien mot og bli frisk(gjelder og andre sykdommer) Tenker at det er helt greit, så lenge man ikke har hele verden på Facebook. Jeg deler min vei til og bli frisk fra og vært utbrent. Helst positive ting da. Og får veldig god respons på dette. Gjør det mye for jeg utviklet psykisk sykdom da jeg smalt rett i veggen med et brak. Og vise og være kanskje et forbilde, at man kan ha et godt liv, tross for utfordringer i hverdagen ❤️
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 Forstår behovet for å fortelle. Jeg skjønner at noen tenker at en ikke skal trenge å annonsere noe sånt, men det må jo være godt å vite at en ikke trenger å skjule noe for noen. Håper du får masse positiv feedback ❤ Anonymkode: af19d...76d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jeg fult klar over, men er mer det at jeg vil bli referert til riktig. Med tanke på pronomen. Ts Anonymkode: b527a...8e4 Så lenge du har vagina og livmor så er du dame. Så enkelt er det. Anonymkode: 6c97d...17c 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 Så lenge du er snev av usikker ville jeg ventet, og bare levd det livet du ønsker. Når det er helt etablert og det kjennes bra kan du jo skrive på fb om du fremdeles føler behov. For eksempel ved navneendring? Men ville fortalt søsken først, litt rart å finne ut slikt om nær familie på fb. Anonymkode: 38db5...805 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så lenge du har vagina og livmor så er du dame. Så enkelt er det. Anonymkode: 6c97d...17c Biologisk, ja. Men kjønnsdysfori er faktisk en ekte diagnose. (Ikke at alle nynotens transpersoner ser ut til å faktisk ha dette, da, men det er vel en annen diskusjon.) Anonymkode: 38db5...805
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 Handler det mest om at du bli referert til som han og ikke hun? Tenker at da er det viktigst at de du omgås daglig vet om det, og så kan øvrig familie og bekjente vente, hvis du føler for å spre det litt utover. Anonymkode: 73727...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #19 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg følte meg så stolt i dag da jeg bærte et stort transflagg. Det føles så meg, jeg har i mange år fundert om jeg kanskje er transperson, og har eksperimentert masse rundt pronomen og min magefølelse gjennom hele oppveksten har hatt rett. Jeg er ikke ment til å være dame. Jeg har kjønnsdysfori rundt kroppen min, og den har alltid vært der. Men nå gir alt mening når som jeg har lurt og eksperimentert masse rundt dette. Jeg følte meg så meg selv under en parade i dag da jeg bærte flagget. Jeg er ute av skapet til mine foreldre, men ikke til mine søsken enda. Jeg tenker å kanskje bare å bli ferdig med det å poste et facebook innlegg der jeg forteller mine følelser rundt dette og at jeg er transperson. Å bare slippe bomba. Synes selvfølgelig det er vanskelig fordi jeg har fordommer rundt meg selv. Jeg har ingen problem mot andre transpersoner, men meg der i mot. Jeg har vanskeligheter med å akseptere dette, men det føles likevel så riktig å omtale meg som transperson. Jeg har heller aldri følt meg hjemme i lesbisk, det har alltid føltes feil på en måte. Alt gir så mye mening nå, alt av oppvekst og dysfori. Jeg er født i feil kropp. Jeg har veldig lyst til å komme ut av skapet til alle sammen nå. Jeg har bare familie og venner på facebook. Så vil komme ut der, men vet ikke om jeg er klar for det på en måte, men blir man noen gang klar? Tenker bare å fortelle kort at jeg er trans og har bytta pronomen og at alt føles mer riktig nå. Det skal sies at mine venner i studiebyen vet dette og mine foreldre. Så en del vet det. Men nå er det mine søsken og resterende familie og venner. Anonymkode: b527a...8e4 Ta bilde av din ynglingsføflekk og legg den ut på fb! Så skriver du at denne føflekken er en transeføflekk. Anonymkode: 3329e...568 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #20 Skrevet 5. juni 2022 Wtf. For noen idiotiske svar du har fått. Trodde intelligensnivået blandt Norges befolkning var ok men her kommer det tilsynelatende fram det motsatte. Ts, jeg synes du skal gjøre akkurat det du føler for! Det er ingen big deal å poste noe slikt på facebook. Det ser jeg folk gjøre titt og ofte. Du kunne t.o.m hatt en stor "gender reveal" fest med dj og fyrverkeri og det ville fortsatt vært helt ok. Ikke vær redd for å være den du er. Familie og venner som er verdt å ta vare på, vil støtte deg. De vil deg godt. Og de vil nok bli glad for å vite det. Anonymkode: f98cd...ed6 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå