AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Jeg vet ikke hva som har skjedd med henne, men hun er ikke seg selv lenger. Hun tok operasjonen for 5 år siden. Før var hun livsglad, hadde fast jobb og var en veldig god venn og kone. Nå har hun vært utro og er på vei til og skilles. Hun har isolert seg helt fra vennene sine. Har ikke snakket med meg på et par år. Har sendt meld om vi skal finne på noe sammen og at jeg savner henne. Hun svarer bare at hun savner meg også, men sier ikke noe mer. Skjønner hun ikke vil treffes, så nå tar jeg ikke kontakt lenger. Hun er ikke i jobb siden hun fikk anoreksia etter operasjonen. Hun ble veldig syk. Hun gikk til psykolog etterhvert og har nå heldigvis blitt bedre. Vi har vært nærmeste venner hele livet. Som søstre. Det er ikke bare meg hun ghoster men andre som var venner med henne også. Jeg traff henne på butikken for noen månd siden og da var hun høflig og lurte på hvordan det gikk. Hun hadde det ikke så bra med tanke på skilsmissen. Jeg sa at ting kom til og bli bedre osv. Ikke noe snakk om at hun vil treffe meg. Hva tror dere har skjedd? Er det operasjonen som har fått henne til og klikke eller noe? Vi andre som står på sidelinjen forstår ingenting. Hun ligner ikke engang på den hun en gang var før operasjonen. Sprudlende og glad. Vi hadde de beste latterkrampene sammen. Vi har delt alt opp igjennom. Nå ser hun bare trist ut når jeg ser henne. Hun ser velstelt ut og ser friskere ut, men ingen glede i ansiktet hennes. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 26c94...0ef
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Det er ganske vanlig å få en hard omveltning etter slankeoperasjon. Alkoholisme er for eksempel ganske høyrisiko. Så….hun er for syk til å være slik hun var med deg. Har du forsøkt å mase mer konkret? »Jeg kommer på besøk til deg neste lørdag. Jeg vet du sa du ikke har det bra, jeg savner deg masse - og vil bare si hei. Vi kan rusle en kort tur, eller bare ha et kort treff». Og så videre. Men ikke ta kontakt om du ikke egentlig ønsker å stille litt opp også nå som hun har det dårlig. Det er slettes ikke sikkert alt var supert før kirurgi, hun kan ha kamuflert mye følelser blant annet med mat og ved å være den «blide tjukke». Anonymkode: f203e...cb7 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Enig med hun over, det høres ut som at venninnen din er for syk til å klare å ta ansvar for vennskapet deres. Tenker at det er nettopp nå du bør stille opp og være en god venninne. Vær der for henne. Lytt til henne, og våg å stå i de vond følelsene. Ikke avvis henne når hun betror seg til deg ved å si floskler som "Det går over". Du må tørre å stå i smerten hun opplever. For deg varer det kun i de få minuttene dere snakker sammen, mens hun må leve med smerten hvert minutt av døgnet. Anonymkode: b59a0...4e6 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Hvis hun spiser for lite kan det være mangel på energi til å gjøre ting. Anonymkode: 88605...035 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 hun har nok fått et ego nå som hun har blitt slank, hun vil nok ikke henge med de feite vennene sine lenger, hva vet du egentlig om hun er trist eller fornøyd? dere snakker jo ikke sammen på den måten så alt blir bare spekulasjon fra din side. Anonymkode: c0613...0be 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 Har sett det selv: hun gikk ned, gikk fra mann, lå rundt med alt og alle og festa som en fjortis. En helt annen person ble hun. Anonymkode: f4189...ec9 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 Tror venninna di har det skikkelig kjipt. Ikke gi henne opp! Nå vet ikke jeg om det en situasjon der du bør pushe på, eller bare stå å vente på sidelinjen..men ikke gi opp vennskapet! Hadde denne dama sprudla, og hatt masse ting som skjer rundt..bare ikke tid for gamle venner (kun nye), så hadde det vært en annen sak. Men hun høres syk ut. Deprimert? Sliter nok med spiseforstyrrelsen enda. Isolerer seg? Denne tråden måtte jeg bare svare på, for det kunne vært meg. Ikke at jeg har tatt slankeoperasjon eller vært utro altså, men utenom det kjente jeg meg igjen i en del. Det er så ubeskrivelig skamfullt. Vil ikke treffe venner eller kolleger, helst ingen. Bare bli god igjen, meg selv igjen, helst uten at noen vet eller merker. Det hadde vært enda flauere. Men jeg er «god nok» til å klare å reflektere rundt konsekvenser mtp venner, og sier ja til litt selv om jeg ikke egentlig vil. Anonymkode: 159e4...d28 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 Sikker på at hun ikke bare har fått ny selvtillit og funnet ut at gamle venner ikke var så gode likevel? Det med at hun savner deg også, uten noe mer, er en klassisk ting folk sier når de vil avvise på en fin måte. Anonymkode: 3842a...9b2 1
Anonymous 91 Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Veninnen min skiftet personlighet etter sånn operasjon. Kjenner hu ikke igjen. Føles sånn hvertfall. Hu er ikke lenger den jeg ble kjent med 1
Mamajune11 Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 22.34): Jeg vet ikke hva som har skjedd med henne, men hun er ikke seg selv lenger. Hun tok operasjonen for 5 år siden. Før var hun livsglad, hadde fast jobb og var en veldig god venn og kone. Nå har hun vært utro og er på vei til og skilles. Hun har isolert seg helt fra vennene sine. Har ikke snakket med meg på et par år. Har sendt meld om vi skal finne på noe sammen og at jeg savner henne. Hun svarer bare at hun savner meg også, men sier ikke noe mer. Skjønner hun ikke vil treffes, så nå tar jeg ikke kontakt lenger. Hun er ikke i jobb siden hun fikk anoreksia etter operasjonen. Hun ble veldig syk. Hun gikk til psykolog etterhvert og har nå heldigvis blitt bedre. Vi har vært nærmeste venner hele livet. Som søstre. Det er ikke bare meg hun ghoster men andre som var venner med henne også. Jeg traff henne på butikken for noen månd siden og da var hun høflig og lurte på hvordan det gikk. Hun hadde det ikke så bra med tanke på skilsmissen. Jeg sa at ting kom til og bli bedre osv. Ikke noe snakk om at hun vil treffe meg. Hva tror dere har skjedd? Er det operasjonen som har fått henne til og klikke eller noe? Vi andre som står på sidelinjen forstår ingenting. Hun ligner ikke engang på den hun en gang var før operasjonen. Sprudlende og glad. Vi hadde de beste latterkrampene sammen. Vi har delt alt opp igjennom. Nå ser hun bare trist ut når jeg ser henne. Hun ser velstelt ut og ser friskere ut, men ingen glede i ansiktet hennes. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 26c94...0ef Hvis dere ikke snakker sammen hvordan vet du at hun ikke har det bra? Hvordan vet du da hun ikke spiser? «Ingen glede i ansikter hennes», kan jo være fordi hun ikke ville treffe på deg. Det er helt vanlig å bytte mann og venner etter drastisk vektap (les; slankeoperert vekttap). Man får gjerne helt ny kropp og med set følger ny selvtillit. De skal leve livet så å si. Og inn i det passer ikke dere som var med henne i det «feite» livet. Søk det opp, det er faktisk helt normalt. De 3-4 jentene jeg kjenner som slankeopererte seg skiftet totalt personlighet, skilte seg, fikk nye venner og levde tapt ungdomstid med fest, fjas, flørt og hore turer til Tyrkia. 1
Mamajune11 Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror venninna di har det skikkelig kjipt. Ikke gi henne opp! Nå vet ikke jeg om det en situasjon der du bør pushe på, eller bare stå å vente på sidelinjen..men ikke gi opp vennskapet! Hadde denne dama sprudla, og hatt masse ting som skjer rundt..bare ikke tid for gamle venner (kun nye), så hadde det vært en annen sak. Men hun høres syk ut. Deprimert? Sliter nok med spiseforstyrrelsen enda. Isolerer seg? Denne tråden måtte jeg bare svare på, for det kunne vært meg. Ikke at jeg har tatt slankeoperasjon eller vært utro altså, men utenom det kjente jeg meg igjen i en del. Det er så ubeskrivelig skamfullt. Vil ikke treffe venner eller kolleger, helst ingen. Bare bli god igjen, meg selv igjen, helst uten at noen vet eller merker. Det hadde vært enda flauere. Men jeg er «god nok» til å klare å reflektere rundt konsekvenser mtp venner, og sier ja til litt selv om jeg ikke egentlig vil. Anonymkode: 159e4...d28 Eller så legger ts for mye i en situasjon hun ikke vet noe om. Hun har ikke snakket med veninna på et år, hvordan har hun da all denne informasjonen? Jo, fantasi og synsing. 2
Meadow Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 Anonymous 91 skrev (6 minutter siden): Veninnen min skiftet personlighet etter sånn operasjon. Kjenner hu ikke igjen. Føles sånn hvertfall. Hu er ikke lenger den jeg ble kjent med Jeg har også en venninne som endret seg veldig etter slankeoperasjon. Før var hun blid og sprudlende glad, en ordentlig lykkepille å være sammen med. Nå er hun energiløs og negativ, har liksom mistet piffen og personligheten. Tynn da. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #13 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 22.52): Det er ganske vanlig å få en hard omveltning etter slankeoperasjon. Alkoholisme er for eksempel ganske høyrisiko. Så….hun er for syk til å være slik hun var med deg. Har du forsøkt å mase mer konkret? »Jeg kommer på besøk til deg neste lørdag. Jeg vet du sa du ikke har det bra, jeg savner deg masse - og vil bare si hei. Vi kan rusle en kort tur, eller bare ha et kort treff». Og så videre. Men ikke ta kontakt om du ikke egentlig ønsker å stille litt opp også nå som hun har det dårlig. Det er slettes ikke sikkert alt var supert før kirurgi, hun kan ha kamuflert mye følelser blant annet med mat og ved å være den «blide tjukke». Anonymkode: f203e...cb7 Hadde noen jeg ikke snakker med skrevet en slik melding hadde jeg blokkert og tenkt du var jævla creepy. Anonymkode: dbfff...f0b 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #14 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 22.34): Jeg vet ikke hva som har skjedd med henne, men hun er ikke seg selv lenger. Hun tok operasjonen for 5 år siden. Før var hun livsglad, hadde fast jobb og var en veldig god venn og kone. Nå har hun vært utro og er på vei til og skilles. Hun har isolert seg helt fra vennene sine. Har ikke snakket med meg på et par år. Har sendt meld om vi skal finne på noe sammen og at jeg savner henne. Hun svarer bare at hun savner meg også, men sier ikke noe mer. Skjønner hun ikke vil treffes, så nå tar jeg ikke kontakt lenger. Hun er ikke i jobb siden hun fikk anoreksia etter operasjonen. Hun ble veldig syk. Hun gikk til psykolog etterhvert og har nå heldigvis blitt bedre. Vi har vært nærmeste venner hele livet. Som søstre. Det er ikke bare meg hun ghoster men andre som var venner med henne også. Jeg traff henne på butikken for noen månd siden og da var hun høflig og lurte på hvordan det gikk. Hun hadde det ikke så bra med tanke på skilsmissen. Jeg sa at ting kom til og bli bedre osv. Ikke noe snakk om at hun vil treffe meg. Hva tror dere har skjedd? Er det operasjonen som har fått henne til og klikke eller noe? Vi andre som står på sidelinjen forstår ingenting. Hun ligner ikke engang på den hun en gang var før operasjonen. Sprudlende og glad. Vi hadde de beste latterkrampene sammen. Vi har delt alt opp igjennom. Nå ser hun bare trist ut når jeg ser henne. Hun ser velstelt ut og ser friskere ut, men ingen glede i ansiktet hennes. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 26c94...0ef Kanskje hun for første gang i sitt liv faktisk er seg selv. Anonymkode: dbfff...f0b 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #15 Skrevet 7. juni 2022 Vet om tre tilfeller med slankeoperasjon. En mann som er stein gal og gikk opp igjen. Usunn som fy. En kvinne hvor fest og fyll er viktigere enn barna osv. Og en kvinne som endte med å ta livet sitt. Tror mye er personlighet. Ikke selve slankeoperasjonen. Skal en viss personlighet til for å føre en livsstil og kosthold som er så usunt at man ender opp som så voldsomt overvektig i utgangspunktet. Ofte mangel på selvkontroll. Anonymkode: 5bc4a...cee 1
Anonymous 91 Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 Meadow skrev (10 timer siden): Jeg har også en venninne som endret seg veldig etter slankeoperasjon. Før var hun blid og sprudlende glad, en ordentlig lykkepille å være sammen med. Nå er hun energiløs og negativ, har liksom mistet piffen og personligheten. Tynn da. Føler min veninne er blitt mere bitch og overser meg mer enn hu gjorde før. Svarer liksom aldri
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 Overspisere er veldig ofte følelsesmessige Overspisere. Når de opereres tas evnen til å Overspise vekk, men den psykologiske grunnen til problemet blir ikke tatt tak i, kun symptomet som behandles. Ikke rart de forandrer seg. Anonymkode: 34b3d...831 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå