Gå til innhold

Du som er et troll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er nysgjerrig på hvem du er! Hva er det som gjør det så moro for deg å lage trolletråder? 
Hva slags problemer har du i livet ditt?Hvor mange trolletråder lager du daglig? 
Er du arbeidsledig? Singel?

Kan du forklare selv hva du tror er grunnen til at du troller?

Anonymkode: f304c...360

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er i full jobb, men har en del problemer ellers, både fysisk og psykisk. Jobben tar det meste av energien jeg har, og det er ikke noe sosialt liv utover det. Ungen har flyttet ut (studerer i storby), og det blir relativt kjedelige dager når jeg ikke jobber.

Det kan være litt av grunnen. Bakt inn i det er nok en bitterhet, som igjen gjør at jeg synes folk er idioter. Særlig de som skriver som de er fem år, eller spør om ting på KG de enten bare kan google selv, eller som er umulig for oss å svare på.

Jeg lager ingen trolletråder, men jeg troller nok i tråder likevel.

Anonymkode: af3ee...299

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare laget noen få trolletråder. For eksempel en gang så skrev jeg en tråd om et problem i forholdet mitt men lot som om jeg var den andre parten. Det var ganske interessant, for da måtte jeg prøve å sette meg inn i partneren min sitt ståsted.

Men kan trolle litt i andre sine tråder. Overdrive litt.

Anonymkode: 7cd30...688

Skrevet

Akkurat i kveld er jeg syk og kjeder meg.
Ellers kan det gå flere uker mellom hver gang jeg gidder å være her inne. 

Skrevet
On 6/4/2022 at 9:38 PM, AnonymBruker said:

Kjenner jeg er nysgjerrig på hvem du er! Hva er det som gjør det så moro for deg å lage trolletråder? 
Hva slags problemer har du i livet ditt?Hvor mange trolletråder lager du daglig? 

Troll er ofte ynkelige mennesker med et less then great liv selv. De nyter å plage andre, for å føle seg bedre selv, selv om det kanskje egentlig er partneren eller sjefen de vil ta det ut over. Det er ofte de sammne menneskene som var mobbere på skolen.

Kanskje har de liten tissefant, kanskje er de trygda, en ting som er sikkert, de mangler empati med andre og nyter å irritere folk. Garantert noen som leser dette som kjenner på denne nå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Troller periodevis på denne siden, akkurat nå den siste tiden har jeg trollet litt som tidsfordriv siden jeg har lite gående om dagen (står mellom jobber).

Troller du bare på KG?

Ja nå om dagen gjør jeg mest det, fordi kg som en gruppe faller veldig lett for enkle trolltråder.

Hvorfor jeg gjør det?

Jeg troller ofte for å provosere, skape diskusjon, ser an hva som trigger folk og tar det standpunktet.

Jeg tar ofte å troller om ting som er stikk motsatt av hva jeg mener selv, noen ganger putter jeg inn litt tid i hva jeg skal trolle om, andre ganger ikke. Ofte er det lite som kreves for at en trolle tråd skal bli suksessfull. Før pleide jeg å legge inn litt arbeid i selve tråden men har funnet ut at det skal lite til for å provosere og skape reaksjon så det er ikke nødvendig.

Trolletråder trumfer ofte vanlige tråder i både visninger og kommentarer.

Det jeg tar mest glede av er når trolletråder blir nevnt i andre tråder, noen ganger mange mnd etter jeg lagde den orginale  trolletråden, altså noen har faktisk husket mitt troll over mnd og tar det for god fisk 😂

Anonymkode: fbb16...fbc

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva som er galt med trolle-innlegg. Man er jo på KG for å bli underholdt. Hvis man skal ‘de-bunke’ trådene for å være troll eller ei kan man jo heller bare tenke ‘troll’ inni hodet sitt?

er tv-serien du ser på hver lørdag troll da? Eller den siste top gun-filmen?

For det er jo ikke ekte, så da må Tom Cruise være et troll… James Bond må jo også være et troll, for han bare later som. 

Tenk at han er milliardær fordi han troller med oss. Tenker at der er bedre å rette hetsen mot ham, fremfor oss stakkarer som bare prøver å overleve hverdagen. 🥹

Anonymkode: 29121...556

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 21.41):

Er i full jobb, men har en del problemer ellers, både fysisk og psykisk. Jobben tar det meste av energien jeg har, og det er ikke noe sosialt liv utover det. Ungen har flyttet ut (studerer i storby), og det blir relativt kjedelige dager når jeg ikke jobber.

Det kan være litt av grunnen. Bakt inn i det er nok en bitterhet, som igjen gjør at jeg synes folk er idioter. Særlig de som skriver som de er fem år, eller spør om ting på KG de enten bare kan google selv, eller som er umulig for oss å svare på.

Jeg lager ingen trolletråder, men jeg troller nok i tråder likevel.

Anonymkode: af3ee...299

Enig i det siste avsnittet om alle idiotene her. Men jeg har ingen problemer. Har god jobb, og mange venner. Men synes det er gøy å tulle. 

Anonymkode: 0fb5b...fc1

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Skjønner ikke hva som er galt med trolle-innlegg. Man er jo på KG for å bli underholdt. Hvis man skal ‘de-bunke’ trådene for å være troll eller ei kan man jo heller bare tenke ‘troll’ inni hodet sitt?

er tv-serien du ser på hver lørdag troll da? Eller den siste top gun-filmen?

For det er jo ikke ekte, så da må Tom Cruise være et troll… James Bond må jo også være et troll, for han bare later som. 

Tenk at han er milliardær fordi han troller med oss. Tenker at der er bedre å rette hetsen mot ham, fremfor oss stakkarer som bare prøver å overleve hverdagen. 🥹

Anonymkode: 29121...556

KG er vel egentlig ment for virkelige mennesker, ikke som teater?  Mye av trollingen er jo ren ondskap og dårlig gjort mot de som blir siktet på.  Du kan gjerne skrive eventyr, men vær ærlig og fortell det.

Når vi setter oss ned for å la oss underholde av en film, så vet vi at det er underholdning. Ikke dokumentar.

Endret av Adobyen
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Adobyen said:

KG er vel egentlig ment for virkelige mennesker, ikke som teater?  Mye av trollingen er jo ren ondskap og dårlig gjort mot de som blir siktet på.  Du kan gjerne skrive eventyr, men vær ærlig og fortell det.

Når vi setter oss ned for å la oss underholde av en film, så vet vi at det er underholdning. Ikke dokumentar.

Nja, det er jeg ikke så sikker på, gitt. F.eks. er det mange mennesker der ute med "klimaangst" som ser ut til å tro at The Day After Tomorrow var en dokumentar.

Anonymkode: c4937...a75

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nja, det er jeg ikke så sikker på, gitt. F.eks. er det mange mennesker der ute med "klimaangst" som ser ut til å tro at The Day After Tomorrow var en dokumentar.

Nå tuller du, man kan ikke dokumentere fantasi. Dokumentere er å bevise/avsløre sannhet om hva som har skjedd.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke mange som tror at The Day After Tomorrow var en dokumentar.

Jeg synes synd på troll. Det må være trist å ha et så tomt liv at man ikke har noe bedre å ta seg til enn trolletråder.

Anonymkode: f5b5a...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 21.38):

Artig med litt hyss og fanteri iblant. Hvorfor skal alt være så seriøst hele tiden da?

Anonymkode: cace4...de8

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spam og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan lage trolletråder. 

Men jeg troller aldri på den måten at jeg er stygg mot noen. 

Det jeg kan syntes det spennende med å lage trolletråder med fiktive historier/scenarioer er at jeg er nysgjerrig på andre folk sine meninger om ting. Og hvor sterke de er. Jeg kan skrive ting i HI som provoserer, bare fordi jeg syntes det er fascinerende med folks reaksjoner. Jeg kan også gjøre det for å bevise for meg selv at jeg har rett i en situasjon, hvor jeg later som jeg mener omvendt av hva jeg skriver, for å få svar jeg er enige i. Da kommer det ofte frem mange gode poenger og måter å formulere ting og saker på 

Anonymkode: 9bab1...84a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trollet mye her inne for mange år siden, eller jeg vil vel heller si at jeg tullet. Jeg gjorde det fordi jeg syntes det var morsomt å dikte opp historier og rare problemstillinger og det var mange som likte det jeg skrev selv pm de skjønte at det var tull. Har sluttet med det nå, det er en tid for alt 😉

Anonymkode: df4e1...eeb

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (17 timer siden):

Det der er jo bare tull for verden som den er gjenspeiles ikke på KG. Her trekkes det fra og legges til av de aller fleste. Det er sjelden den hele og fulle sannheten kommer fram så jeg forstår ikke krisen med   å lag fiktive tråder. 

Anonymkode: 53ab7...963

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det der er jo bare tull for verden som den er gjenspeiles ikke på KG. Her trekkes det fra og legges til av de aller fleste. Det er sjelden den hele og fulle sannheten kommer fram så jeg forstår ikke krisen med   å lag fiktive tråder. 

Anonymkode: 53ab7...963

Da oppfatter vi det ulikt av en eller annen grunn. Jeg opplever gode tråder med fine deltakere, og gjerne de som bruker nick. Det er de slemme trådene jeg reagerer på. Man lærer mye om mennesker her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...