AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Nå er jeg så lei av å møte mannfolk som har gjeld langt opp etter øra. Jeg er ikke kravstor når det kommer til inntekt, vær på minste sats på nav om du vil, men jeg takler ikke være med noen med så mye gjeld. Har brent meg for mange ganger på at de sier det var i fortiden og at de nå har forandret seg. Yeah right! Inkasso meg her og lønnstrekk meg der! Finnes det noen måte man kan sjekke om noen har gjeld? Jeg skjønner dette er en privat sak, men kanskje det finnes noen luringer der ute som har et kreativt forslag? Evt noe man kjøper billig sammen eller melder seg på, hvor man må ha god kredittsjekk? Anonymkode: ff4cb...cb0 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nå er jeg så lei av å møte mannfolk som har gjeld langt opp etter øra. Jeg er ikke kravstor når det kommer til inntekt, vær på minste sats på nav om du vil, men jeg takler ikke være med noen med så mye gjeld. Har brent meg for mange ganger på at de sier det var i fortiden og at de nå har forandret seg. Yeah right! Inkasso meg her og lønnstrekk meg der! Finnes det noen måte man kan sjekke om noen har gjeld? Jeg skjønner dette er en privat sak, men kanskje det finnes noen luringer der ute som har et kreativt forslag? Evt noe man kjøper billig sammen eller melder seg på, hvor man må ha god kredittsjekk? Anonymkode: ff4cb...cb0 Om du har brent deg mye før så kan du jo være ærlig og fortelle han det og si at du skulle gjerne visst hvordan kreditten hans var. Pga mange dårlige forhold med sånt før. Si du vet det er tidlig å si men dumt å vente og så er det på an igjen! Anonymkode: 133a1...22a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Vær ærlig på det så fort du merker mannen kanskje er noe for deg. Legg frem din status, og hør om du kan få innsikt i hans. Fortell det du gjør her, at du har brent deg på det før, og det er viktig for deg. Og ikke minst, behold den økonomiske selvstendigheten din godt inn i forholdet! Kredittsjekk er det regler for, det må være et klart formål. Litt usikker på om dette kvalifiserer, kanskje du kan prøve et av selskapene som utfører sånt? Man kan sjekke kreditt på potensielle leietakere og mye mer, så kanskje det finnes en mulighet der. Anonymkode: 60780...89c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Menn har ikke inkassosaker og lønnstrekk. Det du drasser med hjem fra sandkassa er altså ikke menn, og de burde det være svært lett å unngå. Anonymkode: d5f44...9df
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Dra til en butikk og kjøp noe stort (TV, vaskemaskin etc.) og foreslå at han setter det på sånn betal senere. Hvis han ikke får lov, betyr det at han har lav kredittverdighet
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Hvis han eier hus kan du sjekke heftelser på kartverket.no Anonymkode: 70399...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Just now, Anonymus Notarius said: Dra til en butikk og kjøp noe stort (TV, vaskemaskin etc.) og foreslå at han setter det på sånn betal senere. Hvis han ikke får lov, betyr det at han har lav kredittverdighet Og hvis han nekter, så er han fornuftig nok til å ikke drive med sånn betal senere-dritt. Et skritt nærmere luksusfellen det der 😂 Anonymkode: 60780...89c 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Du kan jo starte med å spørre ts, og hvis du ikke stoler på det svaret du får bør du finne deg noe annet å gjøre. Du har ingenting med å sjekke andre folks økonomi. Anonymkode: f9c82...a44
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hvis han nekter, så er han fornuftig nok til å ikke drive med sånn betal senere-dritt. Et skritt nærmere luksusfellen det der 😂 Anonymkode: 60780...89c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Du kan sjekke skattelister og grunnboka (da kan du se hvor mye pant det er på boligen deres) Det enkleste er sikkert å bare holde seg unna folk uten jobb og skikkelig utdannelse. Du finnet lite leger, økonomer, ingeniører og advokater i luksusfellen.. Anonymkode: 84e55...f64 2
Søgni Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 Gjeld er jo ikke noen quick fix, derfor kan det godt hende noen sliter med stor gjeld mange år etter, selv om de har lagt om livsstil og forbruk for relativt lenge siden. I tillegg er gjeld veldig tabubelagt, og det sitter nok langt inne for en del mennesker å innrømme at de sliter med gjeld. Særlig på date, liksom. Når det er sagt, så er det veldig forståelig at gjeld gjør at noen skygger banen, for gjeld kan være både belastende og begrensende å leve med. Det er også vanskelig å forholde seg til noen med et usunt forbruk eller null økonomistyring, om det er der problemet ligger. Hvis det er noen som lever over evne enda, og derfor har ny gjeld, eller opprettholder livsstilen som gjorde at man kom i problemer, så kan man jo observere litt og kanskje finne ut hvordan det står til. Dette med kontroll på økonomi er jo forsåvidt viktig både med og uten gjeld, tenker jeg. Ofte kan de observeres ved at de kjøper mange måltider på f.eks. bensinstasjon samme søren hvor lett det er å velge noe annet, ikke vet hva helt vanlige ting koster, er opptatte av dyre og flashy ting samtidig som de ikke har kontroll på grunnleggende økonomiske begreper, kjøper dyre ting og reiser relativt impulsivt, eller har et tafatt forhold til faste utgifter og regninger etc. Det å sløse penger, rett og slett. Det har konsekvenser over tid, og folk med sunn økonomi er ikke de som sløser mest. Er dette en oppskrift på å finne ut hvem som har gjeld, eller automatisk farevarsel i seg selv og isolert? Nei. Men det kan være et forvarsel om overforbruk og et usunt forhold til økonomi, noe som før eller senere fører til en smell. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 Www.seeiendom.no Må logge inn med bankid. Men det er helt anonymt når du sjekker, dei får ikke vite om det er noen som har sjekka ☺️ Der kommer det opp om det er mye i lån, ny opptatt lån, om dei er saksøkt av kreditorer osv 😊 Anonymkode: 8c569...3b5 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 Du kan ikke finne ut av dette med sikkerhet i skjul lovlig. Vær ærlig og si at du har brent deg på dette før og snakk om det. Følg med på magefølelsen din når han forteller. Et par ting du bør følge med på. Eier eller leier han bolig? Eier han så sjekk seeiendom.no. Der kan du sjekke om det er tatt utlegg i boligen ut over pant fra banken. Leier han så spør hvor lenge han har bodd der. Kortvarige leieforhold er et dårlig tegn (på flere ting). Eier han bil? Sjekk om den faktisk står på han som eier, sjekk brreg for evnt pant og EU kontroll. Overskredet frist for EU kontroll er et rødt flagg. Der vil du og kunne se om den er begjært avskiltet. Ofte som en følge av manglende EU kontroll eller manglende forsikring. Har han kredittkort? Det trenger ikke være noe han bruker men ofte nyttig å ha liggende for mange. Går han på jobb daglig? Eller studerer han? Virker det som om han går tom for penger mot slutten av lønnsmåneden? Du vet ikke nødvendigvis når han har lønningsdato men om dere dater over noen måneder vil man fort kunne se et mønster. Gjerne med høyt forbruk og mye spandering på deg rett etter lønn. Og gjerne veldig lite forbruk etter 2-3 uker. Får han ofte telefoner fra ukjente nummer han ikke tar? Ofte kreditorer man ikke vil snakke med dersom man sliter med gjeld. Eller man hater å snakke med ukjente. Men merk at alle disse punktene kan slå negativt ut uten at det er noe i veien. Han kan bo i en bolig foreldrene eier. Han kan disponere bilen til noen i familien. Eller firmabil. Osv. Men det gir en pekepinn på hva magefølelsen sier. Og vil du gå hakket lenger i galskapsskalaen så sender du han et fysisk brev og følger med på når han leser det. Om han leser post that is. Ofte vil de med store gjeldsproblemer overse posten totalt. Det er jo bare regninger uansett og de har man jo ikke råd til å betale. Og når du først skal levere brevet er det jo en god mulighet til å se om postkassen er full eller om den blir tømt regelmessig. Anonymkode: 9524d...56e 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jeg så lei av å møte mannfolk som har gjeld langt opp etter øra. Jeg er ikke kravstor når det kommer til inntekt, vær på minste sats på nav om du vil, men jeg takler ikke være med noen med så mye gjeld. Har brent meg for mange ganger på at de sier det var i fortiden og at de nå har forandret seg. Yeah right! Inkasso meg her og lønnstrekk meg der! Finnes det noen måte man kan sjekke om noen har gjeld? Jeg skjønner dette er en privat sak, men kanskje det finnes noen luringer der ute som har et kreativt forslag? Evt noe man kjøper billig sammen eller melder seg på, hvor man må ha god kredittsjekk? Anonymkode: ff4cb...cb0 Se etter folk som eier egen bolig eller som er med i abonnentsklubber, treningssenter f eks. Anonymkode: 8a4f4...02d
Chantielle Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Du kan ikke finne ut av dette med sikkerhet i skjul lovlig. Vær ærlig og si at du har brent deg på dette før og snakk om det. Følg med på magefølelsen din når han forteller. Et par ting du bør følge med på. Eier eller leier han bolig? Eier han så sjekk seeiendom.no. Der kan du sjekke om det er tatt utlegg i boligen ut over pant fra banken. Leier han så spør hvor lenge han har bodd der. Kortvarige leieforhold er et dårlig tegn (på flere ting). Eier han bil? Sjekk om den faktisk står på han som eier, sjekk brreg for evnt pant og EU kontroll. Overskredet frist for EU kontroll er et rødt flagg. Der vil du og kunne se om den er begjært avskiltet. Ofte som en følge av manglende EU kontroll eller manglende forsikring. Har han kredittkort? Det trenger ikke være noe han bruker men ofte nyttig å ha liggende for mange. Går han på jobb daglig? Eller studerer han? Virker det som om han går tom for penger mot slutten av lønnsmåneden? Du vet ikke nødvendigvis når han har lønningsdato men om dere dater over noen måneder vil man fort kunne se et mønster. Gjerne med høyt forbruk og mye spandering på deg rett etter lønn. Og gjerne veldig lite forbruk etter 2-3 uker. Får han ofte telefoner fra ukjente nummer han ikke tar? Ofte kreditorer man ikke vil snakke med dersom man sliter med gjeld. Eller man hater å snakke med ukjente. Men merk at alle disse punktene kan slå negativt ut uten at det er noe i veien. Han kan bo i en bolig foreldrene eier. Han kan disponere bilen til noen i familien. Eller firmabil. Osv. Men det gir en pekepinn på hva magefølelsen sier. Og vil du gå hakket lenger i galskapsskalaen så sender du han et fysisk brev og følger med på når han leser det. Om han leser post that is. Ofte vil de med store gjeldsproblemer overse posten totalt. Det er jo bare regninger uansett og de har man jo ikke råd til å betale. Og når du først skal levere brevet er det jo en god mulighet til å se om postkassen er full eller om den blir tømt regelmessig. Anonymkode: 9524d...56e Nazi greier dette. Fy f.. Anonymkode: 3ed98...063 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 Klarna lekker informasjon, prøv å legg han inn der så ser du. Anonymkode: 84e55...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå