Gå til innhold

Mannen vil gå ned til 50% stilling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen tjener over dobbelt så mye som meg og ønsker å gå ned til 50% stilling slik at økonomien i forholdet blir mer lik? Er dette rettferdig? Jeg ønsker ikke å gå ned i levestandard og fortsatt jobbe 100%

Anonymkode: cbfa5...a02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det rettferdig at dere bidrar likt. Om han bare trenger å jobbe 50% for å få det til, så godt for han!! Livet er mer enn jobb.

Anonymkode: 93c24...1a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rettferdig? Ja, da har dere like mye å rutte med da. Hvilken levestandard du har nå, sier du ikke noe om, men regner med at du ikke drikker Perrier-Jouet 2000 Belle Epoque og spiser beluga  kaviar flere ganger i måneden.

Anonymkode: 34248...064

Skrevet

Hva legger du i levestandard

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er rettferdig :)

Anonymkode: 8c0c7...b6b

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Mener du at mannen nå delvis forsørger deg, og ønsker å slutte med det, og isteden jobbe mindre? Og at det på noen måte blir urettferdig for deg? I så fall skjønner jeg virkelig ikke hvilken planet du bor på.

Anonymkode: 23ac9...295

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med han, du ble sammen med han på visse premisser, nå er de premissene endret og det blir ikke riktig

Anonymkode: 97f4c...ae1

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen tjener over dobbelt så mye som meg og ønsker å gå ned til 50% stilling slik at økonomien i forholdet blir mer lik? Er dette rettferdig? Jeg ønsker ikke å gå ned i levestandard og fortsatt jobbe 100%

Anonymkode: cbfa5...a02

Hva er egentlig din definisjon av rettferdig? I min verden går det på å fordele likt, yte likt, få likt.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg hadde tatt det opp med han, du ble sammen med han på visse premisser, nå er de premissene endret og det blir ikke riktig

Anonymkode: 97f4c...ae1

Hahaha, så herlig. 

Tenk om alle skulle være så kyniske!

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Er det ingen som har felles økonomi og bidrar etter evne lenger? Skal alt måles etter millimeterrettferdighetsprinsipp, akkurat som når ungene deler en pose med godteri?  For da sitter vel 50% deltakeren hjemme og venter på at du går rett til komfyren og lager mat på de dagene du skal gjøre dine 50% plikter.  Vasker dere halve klesvasken også? 

Det virker litt underlig for meg, men jeg er ingen delingsfanatiker.

Skrevet

Åh, nei!
Du får ikke mere ting??!!
Åh buhuhu!
Woe art thou!
I'm crying my fucking heart out! >:'(

Skrevet

Det er da helt opp til mannen, også i en paroditråd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er greit for mannen at du også jobber 50% om du vil så :)

Anonymkode: 9b476...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det må være innafor? Du bidrar vel ikke med så mye mer?

Mannen er ikke en melkeku, men ett menneske med følelser og ønsker.

Anonymkode: 7be82...a82

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ønsker å gå ned i stilling, miste pensjon og gå hjemme er det jo opp til han.. hans tap 

Anonymkode: ec3fb...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...