AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Jeg har nettopp lært meg et nytt ord gjennom en artikkel på Nrk. Det kom ikke som noe sjokk at dette også er en tittel tilknyttet til influenser og sosiale medier verdenen. Men jeg lurer på en ting, kan man bare bli titulert som Kroppspositivist hvis man er overvektig? Anonymkode: f24a2...b5c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Selvfølgelig? Man kan ha et hvilket som helst utseende, det handler om holdninger. At man ikke mener at noen er mer eller mindre verdt ut ifra hvilken kropp de har. Anonymkode: 4e944...129
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Kroppspositivst er kun et annet ord for: jeg lever for at så mange som mulig skal fortelle hvor pen jeg er og hvor viktig jeg er som viser frem kroppen min. Anonymkode: 5775c...dd6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Det var for en tid tilbake en artikkel på nrk.no der er overvektig jente sa at tynne og normalvektige ikke kunne kalle seg kroppspositivister, ford de hadde ikke "kjempet kampen" og følt på fordommer fra samfunnet . Så dette er tydeligvis forbeholdt overvektige unge kvinner som gjennom sosiale medier prøver å få folk til å hylle egen fedme. De fleste kroppspositivister jeg har sett er i 20-30 årene, og skryter av at de har så god helse og er så fornøyde med seg selv. Lett å si når man er ung. Overvekten vil sette sine spor og allerede i starten av 40-årene kommer mange av disse til å slite stort med dårlig helse pga overvekt. Anonymkode: 43407...1e8 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det var for en tid tilbake en artikkel på nrk.no der er overvektig jente sa at tynne og normalvektige ikke kunne kalle seg kroppspositivister, ford de hadde ikke "kjempet kampen" og følt på fordommer fra samfunnet . Så dette er tydeligvis forbeholdt overvektige unge kvinner som gjennom sosiale medier prøver å få folk til å hylle egen fedme. De fleste kroppspositivister jeg har sett er i 20-30 årene, og skryter av at de har så god helse og er så fornøyde med seg selv. Lett å si når man er ung. Overvekten vil sette sine spor og allerede i starten av 40-årene kommer mange av disse til å slite stort med dårlig helse pga overvekt. Anonymkode: 43407...1e8 Jeg burde vært kroppspositivist- jeg er slank etter å ha gått ned 60 kg, men har masse løshud. Mengder av det. Ikke særlig positiv til det likevel dog. Anonymkode: d3483...329 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har nettopp lært meg et nytt ord gjennom en artikkel på Nrk. Det kom ikke som noe sjokk at dette også er en tittel tilknyttet til influenser og sosiale medier verdenen. Men jeg lurer på en ting, kan man bare bli titulert som Kroppspositivist hvis man er overvektig? Anonymkode: f24a2...b5c Nei, jeg tror man også må være positiv til usunnheten. Anonymkode: c318d...52a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det var for en tid tilbake en artikkel på nrk.no der er overvektig jente sa at tynne og normalvektige ikke kunne kalle seg kroppspositivister, ford de hadde ikke "kjempet kampen" og følt på fordommer fra samfunnet . Så dette er tydeligvis forbeholdt overvektige unge kvinner som gjennom sosiale medier prøver å få folk til å hylle egen fedme. De fleste kroppspositivister jeg har sett er i 20-30 årene, og skryter av at de har så god helse og er så fornøyde med seg selv. Lett å si når man er ung. Overvekten vil sette sine spor og allerede i starten av 40-årene kommer mange av disse til å slite stort med dårlig helse pga overvekt. Anonymkode: 43407...1e8 Slanke folk kan fint være kroppsppsitivister, men de bør jo være oppmerksomme på at de selv som oftest ikke har kjent på samme grad av fordommer o.l. som overvektige, funksjonshemnede, etc. Anonymkode: 4e944...129
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det var for en tid tilbake en artikkel på nrk.no der er overvektig jente sa at tynne og normalvektige ikke kunne kalle seg kroppspositivister, ford de hadde ikke "kjempet kampen" og følt på fordommer fra samfunnet . Så dette er tydeligvis forbeholdt overvektige unge kvinner som gjennom sosiale medier prøver å få folk til å hylle egen fedme. De fleste kroppspositivister jeg har sett er i 20-30 årene, og skryter av at de har så god helse og er så fornøyde med seg selv. Lett å si når man er ung. Overvekten vil sette sine spor og allerede i starten av 40-årene kommer mange av disse til å slite stort med dårlig helse pga overvekt. Anonymkode: 43407...1e8 Selvfølgelig kan man være kroppspositivist uavhengig av hvilken vekt man har. Men når noen bruker kroppspositiv som begrunnelse for å poste bilder av egen kropp som er godt innafor skjønnhetsidealet blir det likevel helt feil. Kroppspositivitet handler ikke egentlig om å være så veldig stolt av og fornøyd med egen kropp at man viser den fram hele tiden. Bare om å slippe å skamme seg for hvordan man ser ut og ikke begrense hvilke aktiviteter man deltar på fordi man tenker på hva andre kan mene hvis man viser seg på stranda feks. Det er helt sant at betydelig overvekt kan gi helseproblemer på sikt. Det er også sant at selvforakt, stigma, stygge blikk og fordommer gir helseproblemer her og nå. Anonymkode: 92ca7...97a 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 52 minutter siden, AnonymBruker said: Det var for en tid tilbake en artikkel på nrk.no der er overvektig jente sa at tynne og normalvektige ikke kunne kalle seg kroppspositivister, ford de hadde ikke "kjempet kampen" og følt på fordommer fra samfunnet . Så dette er tydeligvis forbeholdt overvektige unge kvinner som gjennom sosiale medier prøver å få folk til å hylle egen fedme. De fleste kroppspositivister jeg har sett er i 20-30 årene, og skryter av at de har så god helse og er så fornøyde med seg selv. Lett å si når man er ung. Overvekten vil sette sine spor og allerede i starten av 40-årene kommer mange av disse til å slite stort med dårlig helse pga overvekt. Anonymkode: 43407...1e8 De er jo ikke fornøyd med seg selv. Da hadde de ikke hatt behov for å skape et inntryk av at de er tilfreds med å være mindre attraktiv. Anonymkode: 2e96b...fd8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå