Gå til innhold

Utesteder i Oslo for 30 åringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er jeg så lei av å havne på utesteder med 18 åringer. De ser jo ut som barn og er intelligente deretter!! 

Noen som vet om noen utesteder eller områder i Oslo som er mer for 30 åringer?

Anonymkode: 3f2c1...f20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er kanskje bare gamlinger heeer 🙈

Anonymkode: 3f2c1...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes. Men du må lete.
Og som regel ha en "dress code".
Nå har ikke jeg gidda å bry meg med Oslo siden 2003.

Har vært mere i utlandet, men ja, de fantes den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hæ... føler alle utsteder i Oslo er for 30-åringer, jeg kan ikke komme på et eneste sted med 18-åringer.

Hvor er det du går ut??

Anonymkode: b0495...8b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hæ... føler alle utsteder i Oslo er for 30-åringer, jeg kan ikke komme på et eneste sted med 18-åringer.

Hvor er det du går ut??

Det er vel 23-årsgrense mange steder, i alle fall 20?

Uansett TS: gå på pub 👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Entern said:

Har du forslag til noen i Oslo?

Anonymkode: 05d3a...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (2 minutter siden):

Sir Winston er 40+, og mange er 50+. Jeg ville prøvd Youngstorget eller Grünerløkka. 

Gå rundt på youngstorget eller grunerløkka til en treffer noen 30 åringer , eller har du noe mer konkret? 

Vært på sir winston innimellom fra jeg var 16 til 44 😅 ikke en stor favoritt, men et helt greit sted for alle, hopper sikkert innom når jeg er 50+ og. 

Anonymkode: 9654f...339

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Gå rundt på youngstorget eller grunerløkka til en treffer noen 30 åringer , eller har du noe mer konkret? 

Vært på sir winston innimellom fra jeg var 16 til 44 😅 ikke en stor favoritt, men et helt greit sted for alle, hopper sikkert innom når jeg er 50+ og. 

Sir Winston og Scotsman er steder med mange i 40- og 50-årene. Jeg er 38 og foretrekker steder med yngre mennesker. Heller Heidis enn de to førstnevnte. Jeg ville dratt til Youngstorget som et område. Utestedene ligger tett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Entern skrev (1 time siden):

På noen steder er det jo til og med 28 årsgrense.

Youngstorget-området er et bra tips, det er rundt der jeg henger og jeg vil si snittalder er sånn 30 der. Gjelder pubene på Grønland også. Eller overalt trodde jeg, men det er nå de stedene jeg går og jeg har bodd i Oslo fra jeg var 28 til nå som jeg er 38. 

Som sagt skjønner jeg ikke helt hvor de stedene med 18åringer er, mener også jeg nylig leste en artikkel om at de ikke finnes i Oslo lengre. 18-åringer drikker seg (altfor) fulle hjemme og kjøper lite alkohol ute siden de er blakke, og tagger og spyr på dassen, så det er ikke så lukrativt å ha utested for dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Youngstorget-området er et bra tips, det er rundt der jeg henger og jeg vil si snittalder er sånn 30 der. Gjelder pubene på Grønland også. Eller overalt trodde jeg, men det er nå de stedene jeg går og jeg har bodd i Oslo fra jeg var 28 til nå som jeg er 38. 

Som sagt skjønner jeg ikke helt hvor de stedene med 18åringer er, mener også jeg nylig leste en artikkel om at de ikke finnes i Oslo lengre. 18-åringer drikker seg (altfor) fulle hjemme og kjøper lite alkohol ute siden de er blakke, og tagger og spyr på dassen, så det er ikke så lukrativt å ha utested for dem.

Det er et sted rett nedenfor Sir Winston. En dame jeg kjenner spurte en dørvakt om aldersgrense og svaret var 18-23  😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
norw skrev (10 minutter siden):

Sir Winston og Scotsman er steder med mange i 40- og 50-årene. Jeg er 38 og foretrekker steder med yngre mennesker. Heller Heidis enn de to førstnevnte. Jeg ville dratt til Youngstorget som et område. Utestedene ligger tett. 

Kjenner ikke til Heidis, men morsomt at de to andre du nevner er steder jeg gikk fra før jeg var gammel nok til og drikke 😅 mener Scotsman nylig ble nedlagt? 
får sjekke ut hvs youngstorget har og by på en gang i sommer da. Har mistet litt oversikt under pandemien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket ut stedene i Torggata, Youngstorget og på løkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (Akkurat nå):

Det er et sted rett nedenfor Sir Winston. En dame jeg kjenner spurte en dørvakt om aldersgrense og svaret var 18-23  😄

Stemmer, mener jeg har sett et skilt for en "nattklubb" som ser litt shady ut der 😅

Men altså.. mitt første tips når det gjelder å gå ut på byen i Oslo, er å IKKE gå ut i Karl Johan. Det er ikke akkurat der det skjer. Med mindre du er turist eller horekunde. Eller 18, tydeligvis. 

Faktisk vært på Sir Winston en del ganger, var rett med gamle jobben min så vi fikk god pris. Men det er jo ikke et kult sted liksom. Pluss enig i de som sier at det ikke er mer for 30-åringer, de er eldre der stort sett. Hverken Sir Winston eller Scotsman er kule steder, det er tourist traps/alkispub.

Gå på youngstorget eller løkka som normale Oslo-borgere gjør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har det ikke blitt forbudt nå da, etter at en 21 åring følte seg krenket over at han ikke kom inn og lagde en stor sak 🤦‍♀️😅 tror du har rett med 18- års steder, de blir færre . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner ikke til Heidis, men morsomt at de to andre du nevner er steder jeg gikk fra før jeg var gammel nok til og drikke 😅 mener Scotsman nylig ble nedlagt? 
får sjekke ut hvs youngstorget har og by på en gang i sommer da. Har mistet litt oversikt under pandemien. 

Scotsman eksisterer fortsatt, med mindre du mener veldig nylig. Litt feil alderssammensetning der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags type utested ønsker du deg? Ønsker du å danse hele kvelden og ikke bryr deg stort om hvordan musikker er, ønsker du å høre på god musikk, ønsker du mest å snakke med folk, ønsker du å spille noe/delta på quiz/gjøre noe aktivt? 

Anonymkode: 4084f...a4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (På 6.6.2022 den 1.44):

Scotsman eksisterer fortsatt, med mindre du mener veldig nylig. Litt feil alderssammensetning der. 

Ok, da husker jeg feil. Er sikkert 10 år siden jeg var på Scotsman sist, så jeg skal ikke si noe om klientellet/ alderssammensetningen i dag. Det er vel beliggenheten som gjør det til et typisk møtepunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...