Gå til innhold

Noen her som har fått p-piller for å stoppe kraftig og langvarig mens?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Funket det raskt? 
fått resept på Slinda p-piller av gyn da jeg har blødningsforstyrrelse og har blødd i 4 uker. Hun ønsket jeg skulle begynne samme dag, men apoteket her hadde selvsagt ikke det inne, og pga pinse må jeg vente helt til tirsdag. 
Men hvis dere har fått samme hjelp, funket det for dere? 
så sliten av dette, blødd i 4 uker og er litt uvel pga lite jern og sikkert lite blod

Anonymkode: 9a98c...28e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Funka ikke her, eneste som funket var p-stav for meg. Da slapp jeg mensen helt I 3 år! Men vi er alle forskjellige så kanskje det funker for deg 👍🏻 

Anonymkode: b3512...16d

Skrevet

Jeg fikk Cerazette for massive blødninger og smerter, fungerer helt fantastisk bra. Har ikke hatt mens på mange år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Duff skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk Cerazette for massive blødninger og smerter, fungerer helt fantastisk bra. Har ikke hatt mens på mange år.

Samme her, men har nettopp byttet til Slinda

Anonymkode: 8f743...cab

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg fikk Cyklokapron

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Samme her, men har nettopp byttet til Slinda

Anonymkode: 8f743...cab

Hvordan syns du Slinda er i forhold til cerazette? 

AnonymBruker
Skrevet
hufsa87 skrev (8 timer siden):

Nei jeg fikk Cyklokapron

Cyklokapron🥰

Anonymkode: c6038...921

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Cyklokapron🥰

Anonymkode: c6038...921

Dere som fikk dette, hva var grunnen? Er det slik å forstå at det er en kort kur for å stoppe å blø der og da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som fikk dette, hva var grunnen? Er det slik å forstå at det er en kort kur for å stoppe å blø der og da?

Kraftige blødninger over flere dager. 
kur for å bremse blødningen ja. 

Anonymkode: 8cc8c...96e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kraftige blødninger over flere dager. 
kur for å bremse blødningen ja. 

Anonymkode: 8cc8c...96e

Nå har jeg blødd i over 3 uker, hvorfor får jeg ikke denne behandlingen da? Dette tar på for å si det sånn…. 🥹

Skrevet

Jeg begynte på p-piller for å få bukt med smertene. Det funker bare når jeg hopper over sukkerpillene. Det har jeg gjort i mange år nå. Funker, livet er noe helt annet uten smerter, og manglende blødning er et kjempepluss.

AnonymBruker
Skrevet
Guppy88 skrev (2 minutter siden):

Jeg begynte på p-piller for å få bukt med smertene. Det funker bare når jeg hopper over sukkerpillene. Det har jeg gjort i mange år nå. Funker, livet er noe helt annet uten smerter, og manglende blødning er et kjempepluss.

Ja, det rådet gynekologen meg til å gjøre. Så nå skal jeg begynne på p-piller (eller minipiller pga migrene) og så skulle jeg hoppe over sukkerpillene. Måtte bruke de i 3 mnd før jeg begynte å hoppe over sa hun. 
Problemet nå er jo blødningen som ikke gir seg. Fikk begynt på p-pillene i går, og håper det får blødningen til å stoppe… 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor prøver ikke de å finne årsaken til blødningene? 😮 Er det på grunn av hormoner som ikke er som de skal? Vaksinen? Endometriose? Kreft? Ikke for å skremme deg, og det er som regel ikke alvorlig, men blødningsforstyrrelser skal tas på alvor og sjekkes opp. Ikke bare pøse på med kunstige hormoner for å skjule symptomene, uten å finne årsaken. Årsak først, så passende behandling. Man tar ikke p-piller kun for gøy med blodproppfare og alle de andre uheldige bivirkningene mange opplever. Hva er det som skjer med helsesystemet vårt?

Anonymkode: b358a...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting funket hos meg, så svidde tilslutt bort slimhinnene i livmoren. Har ikke blødd en dråpe siden.

Anonymkode: 5aaec...fcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor prøver ikke de å finne årsaken til blødningene? 😮 Er det på grunn av hormoner som ikke er som de skal? Vaksinen? Endometriose? Kreft? Ikke for å skremme deg, og det er som regel ikke alvorlig, men blødningsforstyrrelser skal tas på alvor og sjekkes opp. Ikke bare pøse på med kunstige hormoner for å skjule symptomene, uten å finne årsaken. Årsak først, så passende behandling. Man tar ikke p-piller kun for gøy med blodproppfare og alle de andre uheldige bivirkningene mange opplever. Hva er det som skjer med helsesystemet vårt?

Anonymkode: b358a...6f6

Jeg fikk en grundig undersøkelse, både med ultralyd, biopsi og celleprøve. Så venter på svar på det. De skal utelukke både kreft og tidlig overgangsalder også. 
Men ble likevel anbefalt minipiller fordi gynekologen trodde det kluss med hormonene mine, og at minipiller da ville «tvinge» kroppen til et slags system. 
Men å finne årsaken til hormonkluss er visst ikke så nøye.. har slitt med uregelmessige blødninger i alle år, men aldri en sammenhengene blødning som har vart så lenge som nå…. 
kvinnehelse har visst ikke vært prioritert noen gang….

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...