AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Dette er en sytetråd for oss med barn som er utslitte og drittlei. Jeg har to barn på 7 og 10 år og jeg ER SÅ LEI. Bare mas, mas, mas og masse jobb hele tiden, ALDRI fri. Er en slave og en tjener i mitt eget liv. Har null energi igjen til noe som helst som ikke involverer jobb eller familien. Og jada, mannen er her og tar sin del, er ikke alene heller. Men det er nok jobb til to for å si det sånn. Har en skikkelig drittdag i dag, bare så sykt lei av familielivet og alt det innebærer. Drittlei langhelger og dermed enda mer JOBB hjemme og familietid, som bare betyr slit og mas. Sånn. Måtte få det ut. Flere som har det på samme måte? TS Anonymkode: 632e5...e06 8 4
Heydayotheinterweb Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Jeg er så glad jeg slipper det. Du har valgt det selv. 20 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Nei, slik har ikke vi det. Anonymkode: f881a...f2c 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Heydayotheinterweb skrev (1 minutt siden): Jeg er så glad jeg slipper det. Du har valgt det selv. Ja, det vet jeg at jeg har. Hva bidrar du med i denne tråden? Dette er altså en sytetråd for foreldre som har behov for å syte. TS AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, slik har ikke vi det. Anonymkode: f881a...f2c Fint for dere. TS Anonymkode: 632e5...e06 12 1 1
Mamasitas Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det vet jeg at jeg har. Hva bidrar du med i denne tråden? Dette er altså en sytetråd for foreldre som har behov for å syte. TS Fint for dere. TS Anonymkode: 632e5...e06 Haha! Slik-har-ikke-vi-det-mennsker er de verste😂😂 De har som regel mange andre ting de sliter med, men skal absolutt gni inn at akkurat DEN problemstillinga finnes ikke der hos dem. Huleboer mentalitet 😂 Anyway. Ja man kan bli dritlei iblant. Men jeg trøster meg med at vi ikke har 10 års mellomrom mellom barna! Dine barn er så store at du faktisk kan sette høyere krav til de! De kan hjelpe til mye mer enn man tror. 12 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Mamasitas skrev (2 minutter siden): Haha! Slik-har-ikke-vi-det-mennsker er de verste😂😂 De har som regel mange andre ting de sliter med, men skal absolutt gni inn at akkurat DEN problemstillinga finnes ikke der hos dem. Huleboer mentalitet 😂 Anyway. Ja man kan bli dritlei iblant. Men jeg trøster meg med at vi ikke har 10 års mellomrom mellom barna! Dine barn er så store at du faktisk kan sette høyere krav til de! De kan hjelpe til mye mer enn man tror. Ja, enig, verste folka 😝 Takk for støtte. Og barna skal få bidra med mer heretter ja. TS Anonymkode: 632e5...e06
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 7 og 10 år? Det er jo primetime! De klarer seg selv, og du har enda kontroll på de. Jeg har barn på 8 og 10 og nå på sommeren så er de masse ute med venner eller slapper av hjemme. I dag har vi vært på skogstur, der hadde vi med en venn av yngste og alle 3 lekte fint. Nå er eldste hos naboen og eldste spiller litt, mens jeg ser på en serie. Ingen mas! Klart det er mas innimellom og mye kjøring, kamper, bursdager og div. I hverdagen. Men det er gode pauser innimellom for det.. Anonymkode: f601a...99b 7 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Vel om de er 7 og 10 år og de maser så mye at du blir helt utslitt så kan du takke deg selv. Hadde det vært en 3 og 4 åring ja, men ærlig talt? Så store barn og du er på felgen etter langhelg?? Anonymkode: 20af2...3e1 18
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva bidrar du med i denne tråden? Dette er altså en sytetråd for foreldre som har behov for å syte. Ok, her er mitt bidrag: jeg er så forbanna lei av mas fra skolen med latterlige mailer som er "hemmelige/sikre" og krever pålogging med bankid. Alt sammen for å lese at de forteller noe utrolig banalt og fjollete som er fullstendig uinteressant. Hvorfor i h***** kan de ikke si at her kommer en konfidensiell melding uten betydning for noen som helst i overskriften? slik at vi slipper å åpne mailen? Kjære Norge, trenger vi å være så hysterisk korrekte i forhold til alt.. Hva med knivran på bensinstasjonen, kan vi ikke forhindre det istedenfor? Sukk, og til deg forelder i frustrasjon: problemet er alle fangarmene fra sosiale blekkspruter som griper etter deg og barna dine hele tiden. Trekk ut hovedsikringen i sikringsskapet og tenn stearinlys, spill yatzee sammen, en dag i uka. Glem foreldremøter, treninger, kaffeslabras, mobilen, mail osv osv. En strømfri dag i uka er riktig medisin. Ahh, da er livet herlig, og du har det for deg selv og din familie. Dere blir glade i hverandre, og ikke et irritasjonsmoment for hverandre. Anonymkode: 30622...1c6 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Jeg føler det samme ofte, spesielt nå som begge har vært syke rett etter hverandre. Eldste på 4 var hjemme i nesten to uker, så nå ble yngste på 3 syk! Sammtidig som vi også pusser opp! Så HJELP MEG. Noen dager føler jeg bare for å sette meg i bilen å kjøre langt vekk å ha noen uker (måneder) for meg selv. Men vi valgte å få to tette, så da forlater de forhåpentlig vis redet ganske så sammtidig. Enkelte dager bare tenker jeg, klarer jeg virkelig holde ut dette i 18 år, jeg må jo være sinnsyk for å ha utsatt meg selv for dette! Men heldigvis er ikke jeg som min mor, hun fikk meg da hun var 20, og det yngste søskenet mitt ble født da mamma var 37! Det er 3 søsken mellom oss da men. Det er galskap, hun blir jo aldri ferdig med barn på den måten. Det er galskap, hadde aldri holdt det ut! Men det gjorde heller ikke hun, siden de to yngste hovedsakelig ble stelt, lagt, levert og hentet i barnehagen av meg om min eldste lillesøster. Anonymkode: 0f915...3d2 1
Heydayotheinterweb Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det vet jeg at jeg har. Hva bidrar du med i denne tråden? Dette er altså en sytetråd for foreldre som har behov for å syte. TS Fint for dere. TS Anonymkode: 632e5...e06 Hva jeg bidrar? Bare det at jeg gir deg muligheten til å slippe ut av det. It's a trap man! Hva gjør du? Lever et 9-4 liv. Hva oppdrar du (eller hva oppdrar staten og media)? Nye konsumenter og arbeidere. Et helt forferdelig liv spør du meg. Likevel gjør milliarder av folk dette mens dere "selvrealiserer dere"? Herregud! Våkn opp! Jeg tror jeg bidrar mere enn du tror og (enkelte) andre vil nok si seg enig når de leser dette.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 1 minutt siden, Heydayotheinterweb said: Hva jeg bidrar? Bare det at jeg gir deg muligheten til å slippe ut av det. It's a trap man! Hva gjør du? Lever et 9-4 liv. Hva oppdrar du (eller hva oppdrar staten og media)? Nye konsumenter og arbeidere. Et helt forferdelig liv spør du meg. Likevel gjør milliarder av folk dette mens dere "selvrealiserer dere"? Herregud! Våkn opp! Jeg tror jeg bidrar mere enn du tror og (enkelte) andre vil nok si seg enig når de leser dette. Hæ Anonymkode: af4b3...a01 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 Jeg har en på snart 2 og en på snart 5 og jeg kjenner meg igjen.. Itillegg er det så masse med huset + mye å gjøre på jobb. Er så sliten! Anonymkode: ff95e...b30
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ok, her er mitt bidrag: jeg er så forbanna lei av mas fra skolen med latterlige mailer som er "hemmelige/sikre" og krever pålogging med bankid. Alt sammen for å lese at de forteller noe utrolig banalt og fjollete som er fullstendig uinteressant. Hvorfor i h***** kan de ikke si at her kommer en konfidensiell melding uten betydning for noen som helst i overskriften? slik at vi slipper å åpne mailen? Kjære Norge, trenger vi å være så hysterisk korrekte i forhold til alt.. Hva med knivran på bensinstasjonen, kan vi ikke forhindre det istedenfor? Sukk, og til deg forelder i frustrasjon: problemet er alle fangarmene fra sosiale blekkspruter som griper etter deg og barna dine hele tiden. Trekk ut hovedsikringen i sikringsskapet og tenn stearinlys, spill yatzee sammen, en dag i uka. Glem foreldremøter, treninger, kaffeslabras, mobilen, mail osv osv. En strømfri dag i uka er riktig medisin. Ahh, da er livet herlig, og du har det for deg selv og din familie. Dere blir glade i hverandre, og ikke et irritasjonsmoment for hverandre. Anonymkode: 30622...1c6 Takk!!! Jeg er så enig!! TS Anonymkode: 632e5...e06
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #15 Skrevet 4. juni 2022 Jeg lå her en kveld og googlet på "desperate housewife syndrom" og fikk ny innsikt. Å ta vare på familie betyr ofte å begrense egne ambisjoner på egen vegne og over tid miste identitet. Jeg har jobb, men har en "kjedeligere" jobb enn jeg skulle ønsket, og har gått ned i stillingsprosent. To barn i barnehagen. Jeg blir deprimert av å ha familie, men det er egentlig ikke familielivet som er problemet. Det er at det ikke er nok timer i døgnet og familien spiser opp alt. Jeg skulle hatt dobbelt tid, så jeg kunne vært et menneske også. Ikke bare en mamma. Anonymkode: 31c84...4ac 9 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #16 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vel om de er 7 og 10 år og de maser så mye at du blir helt utslitt så kan du takke deg selv. Hadde det vært en 3 og 4 åring ja, men ærlig talt? Så store barn og du er på felgen etter langhelg?? Anonymkode: 20af2...3e1 Ok. TS Anonymkode: 632e5...e06
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #17 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): 7 og 10 år? Det er jo primetime! De klarer seg selv, og du har enda kontroll på de. Jeg har barn på 8 og 10 og nå på sommeren så er de masse ute med venner eller slapper av hjemme. I dag har vi vært på skogstur, der hadde vi med en venn av yngste og alle 3 lekte fint. Nå er eldste hos naboen og eldste spiller litt, mens jeg ser på en serie. Ingen mas! Klart det er mas innimellom og mye kjøring, kamper, bursdager og div. I hverdagen. Men det er gode pauser innimellom for det.. Anonymkode: f601a...99b Men sånn er det altså ikke her. TS Anonymkode: 632e5...e06
Heydayotheinterweb Skrevet 4. juni 2022 #18 Skrevet 4. juni 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ Anonymkode: af4b3...a01 You read that right
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #19 Skrevet 4. juni 2022 Ja takk til utvidet rett på ferie for mødre ! 🙏🏻 Anonymkode: 51052...d3a 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #20 Skrevet 4. juni 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Glad jeg er singel og barnløs. Anonymkode: 7c339...882 Vi tror deg Anonymkode: db326...f8a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå