Gå til innhold

Hvor innafor å gi kunden betydelig lavere pris når varen ikke er priset og ikke finnes i systemet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett så er ting i orden men i går så var det en kunde som skulle ha noe og det var ingen prislapp. Så lette vi etter andre som kanskje hadde, men ingen hadde! Prøvde å søke opp i systemet men ingen resultater. Kunden fikk varen til halv pris. Etterpå fant vi ut det, fordi først da klarte min kollega å finne like. Hvorfor kan ikke de som styrer med hjemmesider, lagersystemet osv se til å holde litt orden? 

Anonymkode: c8cc7...b10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal godt gjøres å holde orden på alle varene til enhver tid. Helt rett er det ikke, men jeg syns det er verre å nekte kunden å kjøpe en vare, enn å gi et par salatposer til en hyggelig pris, for så å finne den riktige prisen senere.

Jeg har selv gjort det, men kun fordi jeg ikke hadde tid til å finne rett pris. Kunden fikk et salathode (tror jeg det var), til en 5kr. Spurte om å få et til. Jeg sa ja. Vet det ikke var rett, men det var den beste løsningen jeg kunne komme på der og da.

Anonymkode: 6299f...2d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skal godt gjøres å holde orden på alle varene til enhver tid. Helt rett er det ikke, men jeg syns det er verre å nekte kunden å kjøpe en vare, enn å gi et par salatposer til en hyggelig pris, for så å finne den riktige prisen senere.

Jeg har selv gjort det, men kun fordi jeg ikke hadde tid til å finne rett pris. Kunden fikk et salathode (tror jeg det var), til en 5kr. Spurte om å få et til. Jeg sa ja. Vet det ikke var rett, men det var den beste løsningen jeg kunne komme på der og da.

Anonymkode: 6299f...2d2

Ja jeg heller driver ikke å slår av priser. Men vi i butikken har ikke tid til å finne priser på varer som ikke ligger inne i systemet. Dette er vel de som har ansvaret for beholdning og datasystemet sin skyld?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 19.14):

Kunden fikk varen til halv pris. 

Det er ikke bare den relative prisen som teller, men kronebeløpet. Åpenbart verre om du selger en nybil til halv pris enn en pose potetgull. 

Anonymkode: e6ca2...799

AnonymBruker
Skrevet

Enig med den over. Er det snakk om en pakke servelat, en cola eller en pose smash så er det greit. Dersom det er en 70" flatskjerm så burde dere bare søkt opp på prismatch. 

Anonymkode: b9881...c66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja jeg heller driver ikke å slår av priser. Men vi i butikken har ikke tid til å finne priser på varer som ikke ligger inne i systemet. Dette er vel de som har ansvaret for beholdning og datasystemet sin skyld?

Hva er det du solgte til halv pris? 😅 det er veldig lurt og sjekke pris før en legger noe ut for salg. Selvsagt er det de som styrer datasystemet som må legge inn varen, men det er jo ikke alltid alt blir lagt inn før det kommer til butikken. 

Anonymkode: 0b41f...fcc

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke innafor og gi kundene betydelig lavere pris, men det kommer litt an på hva det er. Hva er tapet for bedriften?  Regner med du jobber i en butikk som ikke er en del av en kjede siden du ikke ringte noen. Hvis dere kun har konkurrenter kunne du sjekket prisen der på nett. Eller bare latt være og selge varen ( som ikke burde vært lagt ut for salg) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke innafor og gi kundene betydelig lavere pris, men det kommer litt an på hva det er. Hva er tapet for bedriften?  Regner med du jobber i en butikk som ikke er en del av en kjede siden du ikke ringte noen. Hvis dere kun har konkurrenter kunne du sjekket prisen der på nett. Eller bare latt være og selge varen ( som ikke burde vært lagt ut for salg) 

Det er kjede. Siden den ikke lå i vårt system eller på hjemmesiden hadde den evt andre avdelingen jeg ringer også måtte løpe for å finne den. Varenummer var heller ikke å finne, så hvordan skulle de vite hvilken vare det er snakk om? Blir litt som å si «hei kan dere sjekke hva sjokoladesaus koster?» og så er det 5 forskjellige sjokoladesaus i butikken. 

Dessuten er det forbanna flaut å bruke en evighet i kassen fordi man så absolutt må finne riktig pris og kunden må vente veldig lenge.. da er det rausere å gi til lavere pris. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...