Gå til innhold

Tror dere uføretrygden kommer den 17 eller 20?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På nav.no står det den 20. Men siden pengene ALLTID kommer den 19, som er en søndag kommer de kanskje fredag 17?

Må vel bare vente å se🙂

Anonymkode: 3b3db...9f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rimelig sikker at det betyr den 20. siden det er mandag.

Anonymkode: de0d9...27e

• Liker 3
Skrevet

Jeg tipper den 17.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rimelig sikker at det betyr den 20. siden det er mandag.

Anonymkode: de0d9...27e

Skal ikke si det for sikkert. Som nevnt over kommer trygden som regel dagen før, den 19., selv om det står 20. på NAVs oversikt.

Og siden det er juni... NAV vet at mange venter på akkurat denne "skattefrie" utbetalingen nå før ferien, for det er liksom "feriepengene" til uføretrygdede, samt at det kommer en liten etterbetaling på oppjusteringen av G-beløpet også. Så jeg tipper det er ekstra mange som venter på denne utbetalingen i juni.

Anonymkode: bb0db...67e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

20 juni

Anonymkode: cfdbe...d7c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror den kommer på mandag den 20. Er for mange dager i mellom til at de betaler den ut før.

Anonymkode: 31230...aba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok 17. vil jeg tro. Iallefall det som har vært vanlig når 20. har vært på en mandag. 

Anonymkode: 487e2...638

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok den 20. Står på nav sine sider. Ikke er den 20 på hverken helligdag eller i helga. Så den kommer neppe tidlig denne gangen. Ja, jeg har sjekket.

Anonymkode: d8fe5...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer kanskje etter hvilken bank man bruker, men jeg får alltid trygden dagen før den skal være inne. Så hvis det går som vanlig, så vil den komme den 17 for meg i hvert fall.

Anonymkode: e0432...af2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pengene skal være på konto den 20. Så den kommer den 17. 

Anonymkode: e8748...d9e

• Liker 5
Skrevet

Hei.

Praksis har vært at pengene er disponible den 20, så det betyr at Nav må starte overføringene 16/17, og da vil mange ha pengene på konto den 17.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I september var 20. en mandag. Da kom i hvert fall barnepensjonen 17. 

Anonymkode: c532f...84a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uføretrygden kommer den 20 Juni.

Dette er på grunn av grunnbeløpets endriger som var i mai, og grunnet dette så kommer etterbetalingen av justeringen av grunnbeløpet samtidig som når uføretrygden kommer, som blir den 20 Juni.

Anonymkode: cbcab...630

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

NAV betaler ut til banken over en uke før utbetaling, med forfallsdato. Når utbetalingen blir synlig på ditt NAV er den allerede mottatt av banken. Når den kommer på konto, samme dag eller dagen før, det er opp til banken.

Anonymkode: e56f1...d42

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Må vel bare vente å se🙂

Anonymkode: 3b3db...9f2

Tror du har bedre lykke med det, enn å be anonyme fremmede mennesker om å gjette.

Anonymkode: 7f8ae...86d

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kommer nok den 20. Står på nav sine sider. Ikke er den 20 på hverken helligdag eller i helga. Så den kommer neppe tidlig denne gangen. Ja, jeg har sjekket.

Anonymkode: d8fe5...9cc

Det vet vi jo.  Det står at utbetalingsdatoen er den 20.  Men jeg har alltid fått pengene på konto den 19. Sånn har det alltid vært. Bortsett fra mai og desember.  Men hvis 20. faller på helg eller på mandag, så får vi gjerne pengene før helgen.

Jeg tror fortsatt pengene er på konto den 17. 😉

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også pengene utbetalt 19, når utbetalingsdato er 20. Og bestandig før helgen dersom den 20 er på en mandag. Så tror også pengene kan komme 17 denne måneden, om det ikke er slik en annen nevnte at etterbetaling som følge av oppjustering kommer samtidig med trygd, som endrer på dette (?). 

Anonymkode: c632c...b17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skal være på konto den 20. Da må det komme senest den 17.

Anonymkode: e7c58...3aa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...