Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en venninne jeg har hatt kontakt med i 4-5 år. Vi er begge voksne damer. Nå det siste året har hun fadet meg ut, uten at jeg skjønner hvorfor. Jeg prøvde i nærmere et år å holde kontakten ved å være den som tar initiativ til kontakt og møtes. Men til slutt måtte jeg gi opp, for hun tar ALDRI kontakt tilbake, ringer eller foreslår noe. Ofte når jeg ringer svarer hun ikke og sender sms at hun er opptatt med noe. Hun er i en vanlig livssituasjon, og det er ikke sykdom, samlivsbrudd eller andre alvorlige ting jeg vet om i hennes liv. Jeg har litt felles kjente med henne så jeg vet dette også via dem. Jeg har derfor gitt opp helt kontakt nå. Men det jeg lurer på er hvorfor? Er det innafor å sende en sms med noe sånt: Jeg skjønner at du ikke ønsker å ha kontakt med meg lenger, og det synes jeg er trist. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke ønsker kontakt og vil gjerne om du kan forklare grunnen for meg eller om det skyldes noe annet? Hadde det gått eller blir det bare dumt og kleint? Er jo også redd for å ikke få noe svar, og bare føle meg veldig dum. Huff! Noen med forslag eller synspunkter? 

Anonymkode: 25db3...c7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det innafor å sende en sms med noe sånt: Jeg skjønner at du ikke ønsker å ha kontakt med meg lenger, og det synes jeg er trist. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke ønsker kontakt og vil gjerne om du kan forklare grunnen for meg eller om det skyldes noe annet?

Hadde det gått eller blir det bare dumt og kleint?

Redigerte litt for lesbarhet.

Det hadde blitt bare dumt og kleint. Hva skulle du oppnå? Tror du at du hadde fått et oppriktig svar?

Det virker som dere har vokst fra hverandre/hun har "vokst" fra deg. Det kan være kjipt det, men er ofte en del av livet. Har skjedd meg med flere bekjente, tror det er vanlig når man etter hvert begynner å bli ordentlig voksen (40 år selv).

Anonymkode: 75703...41b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville latt det være, selv om man selvfølgelig kunne tenkt seg å vite/ lurer på dette. 

Man trenger ikke å gi noen forklaring på hvorfor man ikke ønsker et annet menneske i sitt liv (iallefall ikke når det er utenfor familie osv), og med en slik melding blir det somom du 'forlanger' en forklaring. 

Noen vennskap er midlertidig og fader ut, sånn er livet. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Endret av Hinsk
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes absolutt du kunne sendt ei slik mld. 
Å fade ut ei venninne er utrolig stygt gjort. Hvis en ikke klarer å kommunisere med ei venninne, er det ikke mye venninne. 
Eller du kan la være å ta kontakt og ikke ringe henne eller like innleggende hennes på SoMe. Bare lat som hun ikke er der. 

Anonymkode: beffd...dd5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La det være.. 

Anonymkode: 9b821...77c

• Liker 1
Skrevet

Du bør nok helst la det være, det er ingenting som kommer til å endre seg av den meldingen. Ser ut som om hun har bestemt seg for godt, i og med at dette har pågått i ett år nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En slik melding kunne du sendt om dere hadde vært venner i 20-30 år. Ikke i 4-5. Det er «naturens gang» at ikke alle vennskap overlever.

Anonymkode: 49723...c51

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg synes absolutt du kunne sendt ei slik mld. 
Å fade ut ei venninne er utrolig stygt gjort. Hvis en ikke klarer å kommunisere med ei venninne, er det ikke mye venninne. 
Eller du kan la være å ta kontakt og ikke ringe henne eller like innleggende hennes på SoMe. Bare lat som hun ikke er der. 

Anonymkode: beffd...dd5

Takk for at du sier det. Synes det er mer støttende enn de andre som har svart her inne. Jeg synes også det er utrolig stygt gjort, og er enig med deg. Men jeg kommer nok ikke til å sende noen melding da jeg er redd jeg bare får et dumt svar. Men jeg skal ikke ta kontakt med henne lenger og kommer ikke til å være venn med henne på sosiale medier lenger heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En slik melding kunne du sendt om dere hadde vært venner i 20-30 år. Ikke i 4-5. Det er «naturens gang» at ikke alle vennskap overlever.

Anonymkode: 49723...c51

Jeg synes 4-5 år er lenge jeg. Det er ingen venner jeg har kjent så lenge så da kan jeg bare glemme venner egentlig. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for at du sier det. Synes det er mer støttende enn de andre som har svart her inne. Jeg synes også det er utrolig stygt gjort, og er enig med deg. Men jeg kommer nok ikke til å sende noen melding da jeg er redd jeg bare får et dumt svar. Men jeg skal ikke ta kontakt med henne lenger og kommer ikke til å være venn med henne på sosiale medier lenger heller.

Syntest denne var mere syttende enn andre, nå har du vell fått større de meldinger tilbake fra de fleste, så det blir da for dumt, å si. Men jaja, så lenge svaret passer deg best så. 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er så stygt gjort, egentlig jeg. Har blitt gjort med meg og - og jeg har selv gjort det med noen. Det er fordi man ikke alltid har noen klar grunn, men kan være (som i mitt tilfelle) at jeg ikke lenger følte jeg hadde noe til felles med denne personen.  Jeg syns hun var kjedelig, hadde ikke så mye å snakke om lenger,  og jeg følte hun brukte meg som et alibi for å ha et sosialt liv. Jeg vil ikke ha ansvar for andre på den måten. Og det viktigste, når vi var sammen ute  så følte jeg at jeg måtte legge bånd på meg...  Og det føltes ikke godt.

Noen venner blir hele livet, noen blir en sommer, noen blir noen få år. Det er som nevnt tidligere i tråden, ikke alle venner/relasjoner er ment å vare livet ut. Skjønner at du føler det leit, men tenk da at det er hennes tap - og du finner deg nye venner. Hva er det som er så spesielt med henne at du føler det så innmari tungt at hun fader deg ut?

Anonymkode: 0679d...214

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi jeg har opplevd det så mange ganger før, så jeg orker ikke å prøve å få noen flere venner nå. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er fordi jeg har opplevd det så mange ganger før, så jeg orker ikke å prøve å få noen flere venner nå. 

TS

Kanskje en grunn til det? 🤨

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende admin en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Retningslinjene for bruk av forumet finner du her.

Vh Rhodiola, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...