Gå til innhold

Arbeidslivet er jo bare for falske mennesker som ikke er seg selv? Verdier og gud veit hva...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle firmaer har jo startet med verdier man skal leve etter, dett er jo helt latterlig.

I dag skal du være en robot som programmeres av arbeidsgiver, en slave. Kuet jævel.

Ikke ha egne meninger.

Ja-menneske, en nikkedukke.

Lidenskapelig, henda i været!! Jobb er gøy!! Vi er et "Vinnerlag".

Hvem orker denne falskheten?

Fra en annonse: Den vi ansetter i stillingen må identifisere seg med våre verdier Lidenskap, Raushet og Rock n' Roll!

Faen så dumt, er det mulig? Arbeidslivet er jo IKKE inkluderende, søker bare en type personlighet.

Nei, bedre å være selv og arbeidsledig da.

Anonymkode: 88cc8...d21

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mye piss.

Anonymkode: f9738...a81

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det er mye piss.

Mye? Det er jo BARE piss.

Vært på x-antall intervjuer. Noen ganger bare avbryter jeg å sier at dette tullet gidder jeg ikke høre på, så reiser jeg meg opp og går.

Nekter å finne meg i bullshit. Når de startet å ramse opp løgnene med verdier og INKLUDERENDE arbeidsliv. Dette er jo bare piss! Alle vet hva som skjer når en ansatt varsler om noe galt......eller bli syk....da er helvete løs.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor søker du jobber da? Telefonsalg? Jeg kjenner meg ikke igjen. Ta en utdannelse. 

Anonymkode: 2a35c...1d9

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Noen ganger føles det som om man skal søke jobb i en sekt når man søker jobb. 

Anonymkode: bd99e...199

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vært på x-antall intervjuer. Noen ganger bare avbryter jeg å sier at dette tullet gidder jeg ikke høre på, så reiser jeg meg opp og går.

Nekter å finne meg i bullshit. Når de startet å ramse opp løgnene med verdier og INKLUDERENDE arbeidsliv. Dette er jo bare piss! Alle vet hva som skjer når en ansatt varsler om noe galt......eller bli syk....da er helvete løs.

Ja, jeg vet. Alt handler om å please de på toppen. Idealet er null dager fravær og at alt stress preller av deg som vann på gåsa fra dag en.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har helt rett ts. Bedre med en arbeidsplass hvor du kan være "100 % deg selv", om det medfører latskap, frekkhet, dårlig innstilling, egoistisk oppførsel, baksnakking, mobbing, lite produktivitet etc så bør jo det selvsagt være ok.

Du høres jo ut som drømme arbeidstakeren delux :ironi:

Anonymkode: c3137...779

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke er seg selv? Hvem er man da, Karianne borti gata?

For noe vås.

Anonymkode: c0591...9fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nekter å finne meg i bullshit

Da bør du gå i deg selv!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hehe...du har nok desverre rett i det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så typisk paranoid høyreside-tankegang. Som oftest kommer slikt fra lavtlønnede uten utdanning, som bruker alt for mye tid på youtube. Mener som regel at alle burde "tenke selv", og at majoriteten av folket er tullinger.

Artig nok, de i den gruppen er så like hverandre at det er helt latterlig.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig. Noen ganger føles det som om man skal søke jobb i en sekt når man søker jobb. 

Anonymkode: bd99e...199

Ja, spesielt når det er salg.  Begynte med "elsk deg selv"-bølgen midt på 80-tallet. 

Anonymkode: 44633...d2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor søker du jobber da? Telefonsalg? Jeg kjenner meg ikke igjen. Ta en utdannelse. 

Anonymkode: 2a35c...1d9

Hvor? Jeg bruker finn.no til å finne stillinger baser på min utdannelse og erfaring.

Kommer til mange intervjuer, men når jeg ser falskheten orker jeg ikke gå på andregangsintervju.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du har helt rett ts. Bedre med en arbeidsplass hvor du kan være "100 % deg selv", om det medfører latskap, frekkhet, dårlig innstilling, egoistisk oppførsel, baksnakking, mobbing, lite produktivitet etc så bør jo det selvsagt være ok.

Du høres jo ut som drømme arbeidstakeren delux :ironi:

Anonymkode: c3137...779

Hvorfor skal det medføre noe av det lister opp?

Klart man skal få være seg selv, kan jo oppføre seg for det. Ikke være falsk kuet robot som skriker JA når sjefen vil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så typisk paranoid høyreside-tankegang. Som oftest kommer slikt fra lavtlønnede uten utdanning, som bruker alt for mye tid på youtube. Mener som regel at alle burde "tenke selv", og at majoriteten av folket er tullinger.

Artig nok, de i den gruppen er så like hverandre at det er helt latterlig.

Helt feil, jobbet i over 20år. Men der var det helt annen kultur, ikke det falske pk eventyret.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oi da, tror heller det er du som er problemet. Har du vurdert å se deg selv i speilet?

Anonymkode: 27357...b17

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi da, tror heller det er du som er problemet. Har du vurdert å se deg selv i speilet?

Anonymkode: 27357...b17

Er jo ikke jeg som stiller disse kravene, er jo firmaene som fronter dette falske styret.

Skrevet

det variere nok på hvor du søker. og hva du søker. men ja husker fra min tid i arbeidslivet at det var mye falskhet de proklamerte som ikke hadde rot i virkeligheten når man ble ansatt.. 

AnonymBruker
Skrevet

For å holde ut må man bli litt antropolog som studerer et merkelig stammesamfunn med merkelige skiftende ritualer. Eller en skuespiller i en betalt rolle. Som ansatt bekler man jo en rolle, bare realitydeltakere kan tjene på å være 110% seg selv. Bare pass på å ikke bli en method actor. En som blander fritid og jobb og mister seg selv og blir mentalt skadet.

Anonymkode: 34cd8...222

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare pass på å ikke bli en method actor. En som blander fritid og jobb og mister seg selv og blir mentalt skadet.

De om driver med MLM, er et godt eksempel på dette 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...