AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Hvis jeg drikker alkohol så blir jeg alltid så nedstemt dagen etter. Jeg drikker meg ikke drita, men de få gangene jeg er ute på sånn så blir det jo nok til at jeg blir ganske brisen. Dagen etter så er det ingenting som gir meg noe. Hvor vanlig er dette? Betyr det at jeg har et veldig lavt dopaminlager? Anonymkode: f06c5...cf9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Har aldri likt alkoholrus. Holder meg derfor langt unna giften. Anonymkode: 0b465...49b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Jeg merka dette startet i midten av 30åra for min del, før det merket jeg ingenting dagen etter 2-3 ØL. Nå i dag klarer jeg ikke, blir helt ødelagt uansett mengde. Så stoppa det, fikk et nytt liv. Men merker jo hvor viktig alkohol er for Nordmenn, så mistet mange "venner". Anonymkode: 849ed...608 4
AnonymBruker 42 Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Det betyr først og fremst at du burde styre unna alkohol, tror jeg... Det fungerer jo sånn med omtrent alt av "stimuli", egentlig... "Etter den søte kløe" osv - vet de... 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har aldri likt alkoholrus. Holder meg derfor langt unna giften. Anonymkode: 0b465...49b Det var ikke det jeg spurte om. Anonymkode: f06c5...cf9 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Beeblebrox skrev (28 minutter siden): Det betyr først og fremst at du burde styre unna alkohol, tror jeg... Det fungerer jo sånn med omtrent alt av "stimuli", egentlig... "Etter den søte kløe" osv - vet de... Men så kjedelig. Jeg ruser meg jo ikke. Men de få gangene jeg er med folk så er alkohol dessverre et selvfølge. Men dagen etter så jæclig. Anonymkode: f06c5...cf9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Men betyr det at jeg har lavt dopin? Jeg hater isåfall kroppen min for det. At det ikke skal gå an å være litt lykkelig uten at det skal bli store nedturer. Anonymkode: f06c5...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Aner ikke om noen tall på det, men vil tro at det er relativt normalt. For meg er det også slik du nevner. Jeg er alltid nedfor dagen derpå. Får ikke angst (som også er ganske vanlig for enkelte), men føler at ingenting gir mening eller glede. Tar meg selv i å tenke «Jeg hadde det jo kjempegøy i går, hvorfor er jeg lei meg nå da?». Har nok bare med hvordan alkoholen påvirker hjernen min. Nå har jeg holdt meg unna alkohol i 3-4 år pga. hvordan alkohol påvirket meg. Kan virkelig anbefale det. Vanskelig og rart i starten, men det handler for det meste om hvordan du tenker. Dersom du tenker at livet blir kjedelig uten alkohol, da blir det slik. Dersom du klarer å se alt det positive ved å ikke drikke og tenker at du kan ha det gøy uansett, da blir det slik. Anonymkode: be7b2...747
AnonymBruker 42 Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men betyr det at jeg har lavt dopin? Jeg hater isåfall kroppen min for det. At det ikke skal gå an å være litt lykkelig uten at det skal bli store nedturer. Det betyr at du ikke tåler alkohol spesielt bra, og at hormoner/reseptorer og den slags "krøller" og er i ulage dagen derpå... Kan godt tenkes du sover dårligere etter bare noen få alkohyler også, og det er selvsagt med på å forverre ting, og iaf. ikke en spesielt heldig kombo...
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Beeblebrox skrev (7 minutter siden): Det betyr at du ikke tåler alkohol spesielt bra, og at hormoner/reseptorer og den slags "krøller" og er i ulage dagen derpå... Kan godt tenkes du sover dårligere etter bare noen få alkohyler også, og det er selvsagt med på å forverre ting, og iaf. ikke en spesielt heldig kombo... men jeg har ikke noe behov for å drikke mye. Men nå skal jeg snart på fest med jobben og der er det gratis alkohol. Det blir garantert drikking og jeg hater å være på fest edru. Har jeg så dårlig kvalitet på hjernen at den ikke tåler litt alkohol en gang i blandt? Anonymkode: f06c5...cf9
AnonymBruker 42 Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): men jeg har ikke noe behov for å drikke mye. Men nå skal jeg snart på fest med jobben og der er det gratis alkohol. Det blir garantert drikking og jeg hater å være på fest edru. Har jeg så dårlig kvalitet på hjernen at den ikke tåler litt alkohol en gang i blandt? Anonymkode: f06c5...cf9 Ja, kanskje det Mer enn hjernen som bestemmer hvor "bra/dårlig" man takler alkohol. Og du drikker tydeligvis mer enn du "tåler"... Spis rikelig med mat før du drikker, drikk litt mindre, og legg deg tidligere enn du pleier -- om du må drikke deg brisen edith - er du etnisk norsk/nordisk, btw? Endret 4. juni 2022 av Beeblebrox
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 Beeblebrox skrev (1 time siden): Ja, kanskje det Mer enn hjernen som bestemmer hvor "bra/dårlig" man takler alkohol. Og du drikker tydeligvis mer enn du "tåler"... Spis rikelig med mat før du drikker, drikk litt mindre, og legg deg tidligere enn du pleier -- om du må drikke deg brisen edith - er du etnisk norsk/nordisk, btw? Ja jeg er etnisk norsk. Anonymkode: f06c5...cf9
Rosatoast Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men så kjedelig. Jeg ruser meg jo ikke. Men de få gangene jeg er med folk så er alkohol dessverre et selvfølge. Men dagen etter så jæclig. Anonymkode: f06c5...cf9 Alkohol er et rusmiddel, alle som drikker blir ruset. Best å holde seg unna ihvertfall når man får bivirkninger av det.
Rosatoast Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): men jeg har ikke noe behov for å drikke mye. Men nå skal jeg snart på fest med jobben og der er det gratis alkohol. Det blir garantert drikking og jeg hater å være på fest edru. Har jeg så dårlig kvalitet på hjernen at den ikke tåler litt alkohol en gang i blandt? Anonymkode: f06c5...cf9 Kvalitet på hjernen? Dummeste jeg har hørt faktisk. Hjernen er utrolig komplekst og inneholder mange forskjellige reseptorer, bindinger og mye mer. Rusmidler går først og fremst på reseptorene i hjernen, og har ingenting med "kvalitet" å gjøre. Er du voksen? Trodde dette var allmennkunnskap.
Heydayotheinterweb Skrevet 4. juni 2022 #15 Skrevet 4. juni 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvis jeg drikker alkohol så blir jeg alltid så nedstemt dagen etter. Jeg drikker meg ikke drita, men de få gangene jeg er ute på sånn så blir det jo nok til at jeg blir ganske brisen. Dagen etter så er det ingenting som gir meg noe. Hvor vanlig er dette? Betyr det at jeg har et veldig lavt dopaminlager? Anonymkode: f06c5...cf9 Nei, det kalles fyllesyke, kjære. Ligg på sofaen med et teppe over deg selv. Se en film. Gjerne noe som gir deg gode minner. Det er helt normalt.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #16 Skrevet 4. juni 2022 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Kvalitet på hjernen? Dummeste jeg har hørt faktisk. Hjernen er utrolig komplekst og inneholder mange forskjellige reseptorer, bindinger og mye mer. Rusmidler går først og fremst på reseptorene i hjernen, og har ingenting med "kvalitet" å gjøre. Er du voksen? Trodde dette var allmennkunnskap. Ja jeg vet det men jeg hater mine reseptorer siden jeg tydeligvis ikke tåler å være lykkelig.. Anonymkode: f06c5...cf9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #17 Skrevet 4. juni 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Men betyr det at jeg har lavt dopin? Jeg hater isåfall kroppen min for det. At det ikke skal gå an å være litt lykkelig uten at det skal bli store nedturer. Anonymkode: f06c5...cf9 At man ikke tåler alkohol så godt er ingenting å hate kroppen sin for? Da synes jeg du overdriver noe veldig. Og hva hjelper det å hate seg selv for noe du ikke kan noe for? Da får du det enda verre, bare. Prøv å vise deg selv litt omsorg og barmhjertighet istedet. Anonymkode: 04eb9...269
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #18 Skrevet 4. juni 2022 Beeblebrox skrev (3 timer siden): Det betyr at du ikke tåler alkohol spesielt bra, og at hormoner/reseptorer og den slags "krøller" og er i ulage dagen derpå... Kan godt tenkes du sover dårligere etter bare noen få alkohyler også, og det er selvsagt med på å forverre ting, og iaf. ikke en spesielt heldig kombo... hva er det som gjør at hormoner og reseptorer krøller seg til hos noen? Er det noe «galt» som gjør det? (Har det på samme måte som ts. Holder med en øl liksom så sover j dårlig og er helt utafor i humøret osv dagen etter) Anonymkode: 038b9...1a2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #19 Skrevet 4. juni 2022 Legen min forklarte meg at vi har et serotonin lager i hjernen, grunnen til at vi blir så glade/føler oss lette når vi drikker er at vi bruker store deler av dette lageret på en gang, og dermed har gått tom de neste dagene. Så det er nok grunnen. Anonymkode: dbfc6...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #20 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Legen min forklarte meg at vi har et serotonin lager i hjernen, grunnen til at vi blir så glade/føler oss lette når vi drikker er at vi bruker store deler av dette lageret på en gang, og dermed har gått tom de neste dagene. Så det er nok grunnen. Anonymkode: dbfc6...b7a Helsikkes møkka hjerne Anonymkode: f06c5...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå