Gå til innhold

Hjelpe han? Angående søke jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min 18 åring har søkt på en sommerjobb i en butikk. Jeg vet av den personen som er kontaktperson for den jobben. Blir det dumt hvis jeg ringer å legger inn ett godt ord?  Er jo ikke lett å få jobb uten erfaring og uten hjelp 

Anonymkode: c9116...76c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv i butikk og hadde glatt strøket en kandidat fra lista hvis moren ringte og blandet seg. At det er en mor jeg kjenner fra før gjør ikke sakene bedre da det skal mye til for at jeg ansetter kjente eller barn av kjente. Dette er to verdener jeg vil holde adskilt. Er det at han er din sønn en positiv ting finner jeg det selv.

Anonymkode: 6acd1...0d1

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en god idé.

Anonymkode: 4276e...236

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Min 18 åring har søkt på en sommerjobb i en butikk. Jeg vet av den personen som er kontaktperson for den jobben. Blir det dumt hvis jeg ringer å legger inn ett godt ord?  Er jo ikke lett å få jobb uten erfaring og uten hjelp 

De som har hatt foreldre som har enten kommet inn med søknad på vegne av barn eller ringt oss har vært de vi ihvertfall ikke har gitt jobb.

Anonymkode: b9cf8...b0b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det når han allerede har søkt. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym6789 skrev (3 timer siden):

Jeg ville ikke gjort det når han allerede har søkt. 

Men kunne ha gjort det på en jobb som er utlyst ,men som han ikke har søkt på? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei. Han kan søke selv. Det gir absolutt ikke et godt inntrykk at en mor/far legger inn et ord for en omtrent voksen gutt.

Anonymkode: b9cf8...b0b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei 

Anonymkode: 19851...7f0

• Liker 2
Skrevet

I tillegg til det de andre her sier, vil jeg påpeke at personlig hadde jeg i alle fall blitt veldig flau dersom min mor ringte til en mulig arbeidsgiver for å skryte av meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri gitt 18 åringer jobb hvis far eller mor har ringt. En 18 åring må vise at hun /han er selvstendig. Ferdig snakka:)

Anonymkode: 2435e...242

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du gjerne gjøre - hvis du vil at han IKKE skal få den jobben.

Anonymkode: 9f4de...c86

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

hvordan skal en person egentlig klare å gjøre jobben man eventuelt blir satt til å gjøre, hvis man ikke en gang klarer å søke på jobber på egen hånd? 

:bond: 

Anonymkode: f4272...a68

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, jeg mente heller at om noen man kjenner nevner at de trenger folk, så hadde jeg gjerne nevnt for de at barnet mitt er på jobbjakt. Men å ringe for å pushe på syns jeg virker mot sin hensikt

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...