AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Hva gjør tiendeklassingene etter vitnemålsutdelingen? Får de lov til å fly ute halve natta? Anonymkode: 4a7d9...a28
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjør tiendeklassingene etter vitnemålsutdelingen? Får de lov til å fly ute halve natta? Anonymkode: 4a7d9...a28 Nei. Vanlige regler gjelder den kvelden også Anonymkode: 9e008...45e 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Helt vanlig at de drar ut et sted eller til noen. Anonymkode: 5ee2d...186 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva gjør tiendeklassingene etter vitnemålsutdelingen? Får de lov til å fly ute halve natta? Anonymkode: 4a7d9...a28 Kjenner noen som lar de drikke. Dvs foreldre som kjøper alkohol til barna.... Hadde overhodet ikke vært greit her!! Men de fleste gjør vel ikke noe. Anonymkode: 1055d...862 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva gjør tiendeklassingene etter vitnemålsutdelingen? Får de lov til å fly ute halve natta? Anonymkode: 4a7d9...a28 Natta? Da sover hvertfall min 10 klassing. Anonymkode: bfa2b...3fa
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Her er det farvel party fra kl 21 til 00. Sønnen min vil ikke da. Anonymkode: 30c75...913
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 Ts her. Har tiendeklassing selv med vitnemålsutdeling til uka. Her har det visst vært vanlig tidligere år at ungdommen da er ute halve natta etter denne seremonien. Jeg vet jo at det da har vært en del alkohol involvert. Unner 15-åringen min all hyggelig feiring, men ønsker jo ikke at hn er på en fyllefest. Er visst og vanlig at de drar hjem og bare sover bittelitt før de møtes igjen kl 6 eller noe før den aller siste skoledagen. Anonymkode: 4a7d9...a28
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Når startet de med vitnemålsutdeling etter grunnskolen?? Men nei, vanlige helgeregler gjelder. Anonymkode: e3140...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når startet de med vitnemålsutdeling etter grunnskolen?? Men nei, vanlige helgeregler gjelder. Anonymkode: e3140...c2b Var det når jeg gikk ut av grunnskolen for mer enn 30 år siden, så er ikke noe nymotens. Anonymkode: b2999...b1e 7 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei. Vanlige regler gjelder den kvelden også Anonymkode: 9e008...45e Det var da voldsomt. Skjønner at du ikke vil de skal på fylla, men ingen feiring? Så motiverende da. Anonymkode: 7e9ed...da6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Når startet de med vitnemålsutdeling etter grunnskolen?? Men nei, vanlige helgeregler gjelder. Anonymkode: e3140...c2b Det var det ihvertfall når jeg gikk ut av skolen for 30 år siden. Husker det godt, vi hadde bestilt bord på Peppes etter seremonien og fikk gå og spise pizza uten noen foreldre og følte oss veldig voksne. De tøffeste dro i skolegården for og drikke vin og røyke etter maten, men de fleste av satt bare igjen og drakk brus og hadde den siste felles kvelden før alle forsvant i ulike retninger for og starte på begynnelsen av voksenlivet. synes det er rart om foreldre i dag synes dette er en vanlig kveld. Anonymkode: 7e9ed...da6 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #12 Skrevet 5. juni 2022 Urelatert til spørsmålet, men jeg lurer på hva ungdommen skal ha på seg? Det er utdeling neste uke og vi har knapt fått informasjon - hva skal deres jenter / ungdommer ha på seg? Anonymkode: 2e272...8c4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #13 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei. Vanlige regler gjelder den kvelden også Anonymkode: 9e008...45e Så kjedelig Anonymkode: 5ee2d...186
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Urelatert til spørsmålet, men jeg lurer på hva ungdommen skal ha på seg? Det er utdeling neste uke og vi har knapt fått informasjon - hva skal deres jenter / ungdommer ha på seg? Anonymkode: 2e272...8c4 Vanlig pentøy. Hun får lov til å bestemme selv, så lenge det inngår i kategorien pyntet. Men trenger ikke å være galla (helst ikke). Anonymkode: 69ab3...342
Nasse Nøff Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Har tiendeklassing selv med vitnemålsutdeling til uka. Her har det visst vært vanlig tidligere år at ungdommen da er ute halve natta etter denne seremonien. Jeg vet jo at det da har vært en del alkohol involvert. Unner 15-åringen min all hyggelig feiring, men ønsker jo ikke at hn er på en fyllefest. Er visst og vanlig at de drar hjem og bare sover bittelitt før de møtes igjen kl 6 eller noe før den aller siste skoledagen. Anonymkode: 4a7d9...a28 Da har du tre valg: 1. Du kan nekte ungdommen din å dra ut i det helle tatt etter seremonien. Jeg tenker at det ikke er sikkert det er et så lurt valg, i hvert fall ikke hvis hele trinnet skal møtes, og din ungdom er den eneste som ikke får være med. Du risikerer at ungdommen lyver neste gang det skjer noe gøy, for å få være med. 2. Du kan akseptere å si til ungdommen din at du skjønner at han/hun har lyst til å feire, men at du håper det blir uten alkohol. Om du vil si noe om at hvis ungdommen din likevel velger å drikke noe, så håper du at det er øl eller cider, får være opp til deg. Og så sier du at du vil hente han/hun klokken 12 eller ett er noe, der de har planlagt å være. Få gjerne med deg de andre foreldrene på det samme. 3. Du kan si OK, og la det være opp til ungdommen å styre selv, og komme seg hjem selv når det passer. Vi har også 10. klassing, og satser på alternativ 2. Det er også det Politiet sier her: Avtal et tidspunkt og sted der ungdommene skal hentes om kvelden/natten, og vær tilgjengelig hvis det skjer noe. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 Nå er det en stund siden mine var der, men de fikk være ute etterpå ja. Husker jeg og en annen mamma gikk «vakt» på natta, til 03 tror jeg. Det er jo en spesiell anledning så at de «døgnet» var helt ok så lenge de var sammen med andre og tok vare på hverandre. Kjøpte selvfølgelig ikke alkohol til dem, det har jeg aldri gjort… Anonymkode: 111f5...e06
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 Nasse Nøff skrev (19 minutter siden): Da har du tre valg: 1. Du kan nekte ungdommen din å dra ut i det helle tatt etter seremonien. Jeg tenker at det ikke er sikkert det er et så lurt valg, i hvert fall ikke hvis hele trinnet skal møtes, og din ungdom er den eneste som ikke får være med. Du risikerer at ungdommen lyver neste gang det skjer noe gøy, for å få være med. 2. Du kan akseptere å si til ungdommen din at du skjønner at han/hun har lyst til å feire, men at du håper det blir uten alkohol. Om du vil si noe om at hvis ungdommen din likevel velger å drikke noe, så håper du at det er øl eller cider, får være opp til deg. Og så sier du at du vil hente han/hun klokken 12 eller ett er noe, der de har planlagt å være. Få gjerne med deg de andre foreldrene på det samme. 3. Du kan si OK, og la det være opp til ungdommen å styre selv, og komme seg hjem selv når det passer. Vi har også 10. klassing, og satser på alternativ 2. Det er også det Politiet sier her: Avtal et tidspunkt og sted der ungdommene skal hentes om kvelden/natten, og vær tilgjengelig hvis det skjer noe. Veldig enig i alternativ nr 2. Ikke vær det sure og strenge foreldreparet som ødelegger for barnet deres. Drit heller ikke i alt. Ungdommer med strenge foreldre skjuler ofte hva de gjør og kan havne i kjipe situasjoner fordi de ikke tør å ringe foreldrene hvis noe skjer. Ungdom er ungdom. Selv om noen foreldre var prippen og lovlydige til de var 18 (og kanskje er det enda...), så er det langt fra normalen. Bedre å være litt åpen. Anonymkode: eb30a...b1f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Urelatert til spørsmålet, men jeg lurer på hva ungdommen skal ha på seg? Det er utdeling neste uke og vi har knapt fått informasjon - hva skal deres jenter / ungdommer ha på seg? Anonymkode: 2e272...8c4 Hos oss skal de ha bunad, dress el tilsvarende pent. Anonymkode: a0494...32d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #19 Skrevet 5. juni 2022 Da jeg gikk ut av ungdomsskolen for 20 år (😱) siden dro hele trinnet på telt tur en plass. Og det var drikking og tull hele natten. Tradisjon på hjemstedet mitt. Veldig gøy og siste festen på en måte med trinnet ☺️ Anonymkode: 9ad99...60e 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #20 Skrevet 6. juni 2022 Mine har feiret med vennegjengen på pizzarestaurant. Ingen alkohol. Anonymkode: db57c...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå