Gå til innhold

Svigermor som inviterer andre uten å spørre oss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil starte med å si at man selvfølgelig får bestemme selv hvem man skal invitere hjem… men; jeg og typen er 23 år og svigerforeldre er over 60. Vi synes derfor ikke det er så spennende å henge med de ofte, men når de først inviterer oss sier vi ja…

tingen er at svigermor er VELDIG sosial og bruker hver bidige anlending til å invitere HENNES venniner på det vi får beskjed om er familiemiddager. Vi blir aldri informert om at andre inviteres, vi får beskjed at det er oss to. Kjæresten har sagt til moren at han synes det er rart at hun inviterer hennes egne venner på for eks hans bursdag, eller familiemiddager. Hun svarer med at hun liker å vise oss frem, men vi synes dette er så irriterende. Vi er ikke sirkusdyr og har null interesse i å henge med 60 år gamle damer vi ikke kjenner..

er dette normalen? Blir sykt forbanna at hun lurer oss til dem ved å si at det kun blir oss så vi ikke kan si nei

Anonymkode: bbcbe...007

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalen. Men det er jo litt søtt, da. :) 

Anonymkode: e5781...418

• Liker 23
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke normalen. Men det er jo litt søtt, da. :) 

Anonymkode: e5781...418

Synes ikke det er så søtt.. bare det at hun vet at vi ikke liker det, og likevel «lurer oss» til å dra til dem synes jeg er utrolig frekt. Det betyr at hun har null respekt for det vi sier

ts

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

La meg ta et eksempel.. jeg hadde bursdag i vinterferien og var bortreist. Svigers ba oss om å komme på en liten middag hos dem for å gi meg gave. Og når vi kommer dit er 3 av hennes venner der, 2 av de hadde jeg aldri møtt før.. hva søren er det de gjør der på min «feiring» når jeg ikke engang kjenner dem?

ts

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La meg ta et eksempel.. jeg hadde bursdag i vinterferien og var bortreist. Svigers ba oss om å komme på en liten middag hos dem for å gi meg gave. Og når vi kommer dit er 3 av hennes venner der, 2 av de hadde jeg aldri møtt før.. hva søren er det de gjør der på min «feiring» når jeg ikke engang kjenner dem?

ts

Det er ganske merkelig ja. 

Kanskje dere skal ta dette opp med dem igjen? 

Anonymkode: 6f5eb...9bf

• Liker 3
Skrevet

Du bestemmer ikke hvem andre inviterer til sitt hjem. :)

Dersom dette er det største problemet du har så bør du prise deg lykkelig. :ler:

Da jeg åpnet tråden trodde jeg den skulle dreie seg om at svigermor inviterte venner med hjem til dere. Det gjør hun altså ikke, og vi kan konkludere med at hun selv bestemmer i sitt eget hjem. :) 

At du er 23 og «ikke gidder å henge med 60-åringer» er ikke relevant.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil starte med å si at man selvfølgelig får bestemme selv hvem man skal invitere hjem… men; jeg og typen er 23 år og svigerforeldre er over 60. Vi synes derfor ikke det er så spennende å henge med de ofte, men når de først inviterer oss sier vi ja…

Neste gang, si "ja, hvis det bare blir oss, det ble litt mye sist". Hvis de fortsetter å invitere andre likevel, så si heller de kan komme til dere neste gang.

Anonymkode: 5bca2...d43

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ganske merkelig ja. 

Kanskje dere skal ta dette opp med dem igjen? 

Anonymkode: 6f5eb...9bf

Vi har jo det tusen ganger.. hun bare ler det bort og da sier at andre ikke skal komme så vi takker ja til invitasjon.

hadde selvfølgelig ikke vært noe problem om de inviterte var andre familiemedlemmer eller familie venner. Men hennes venniner er rart

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang det skjer så snur du bare i døra og drar derfra. Uten et ord. Også se hva som skjer. 

Anonymkode: 9fbe5...5ed

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Luna Llena
Skrevet (endret)

Det er litt rart, men ikke noe du kan gjøre noe med annet enn å gjøre det samme tilbake,  inviter de til deg samt dine venner. 

Endret av Luna Llena
AnonymBruker
Skrevet
appelsinjuice skrev (1 minutt siden):

Du bestemmer ikke hvem andre inviterer til sitt hjem. :)

Dersom dette er det største problemet du har så bør du prise deg lykkelig. :ler:

Da jeg åpnet tråden trodde jeg den skulle dreie seg om at svigermor inviterte venner med hjem til dere. Det gjør hun altså ikke, og vi kan konkludere med at hun selv bestemmer i sitt eget hjem. :) 

At du er 23 og «ikke gidder å henge med 60-åringer» er ikke relevant.

Jo det er absolutt relevant. For vi må få bestemme selv om vi da gidder å komme eller ikke. Da blir jo konsekvensen at vi aldri takker ja, når hun lyver oss rett i trynet hver gang vi spør

ts

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Luna Llena skrev (Akkurat nå):

Det er litt rart, men ikke noe du kan gjøre noe med annet enn å ikke besøke dem siden det er så fælt å henge med 60 åringer. 

Vi har ikke noe problem med å gjøre nettopp det du sier, men blir vel utrolig trist for svigerforeldre.. skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for dem å forstå. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
Luna Llena skrev (3 minutter siden):

Det er litt rart, men ikke noe du kan gjøre noe med annet enn å gjøre det samme tilbake,  inviter de til deg samt dine venner. 

Jeg har null interesse av å blande svigerforeldre med mine venner. Dette er ikke noe «konsekvens», hun hadde blitt storfornøyd om de fikk komme til alle anledninger

ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes ikke det er så søtt.. bare det at hun vet at vi ikke liker det, og likevel «lurer oss» til å dra til dem synes jeg er utrolig frekt. Det betyr at hun har null respekt for det vi sier

ts

Men når dere har sagt dere ikke liker det så er det jo bare å si: ååå ja det var vennemiddag ja, men da kommer vi en annen dag vi. Adjø!       Også drar dere derfra, om dere gjør dette 1-2 ganger så vil hun mest sannsynlig bli så flau at hun slutter å invitere andre på familiemiddager. Problem løst.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo det er absolutt relevant. For vi må få bestemme selv om vi da gidder å komme eller ikke. Da blir jo konsekvensen at vi aldri takker ja, når hun lyver oss rett i trynet hver gang vi spør

ts

Så du mener at du, som ungdomskjæresten til svigerforeldrene sin sønn, skal bestemme om sønnen skal komme hjem på middag på bakgrunn av om svigermor sine venner er der? :klo: 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Dersom dette er et SÅ stort problem for deg/dere så bør kjæresten din ha en samtale med sin mor om at han ikke har kjemi med «Turid» og «Gerda», og ønsker at dere spiser middag sammen bare dere, som familie. Problem løst ? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
appelsinjuice skrev (1 minutt siden):

Så du mener at du, som ungdomskjæresten til svigerforeldrene sin sønn, skal bestemme om sønnen skal komme hjem på middag på bakgrunn av om svigermor sine venner er der? :klo: 

Hahaha.. for det første så har vi vært sammen i 6 år!! Så er ikke en random ungdomskjæreste. Han hadde ALDRI gått på middag til foreldrene sine eller invitert de til oss hvis jeg ikke hadde tvunget han. (Ja han er ganske antisosial). Så jeg er grunnen til at de i det hele tatt får han på besøk. Det er meg de sender invitasjon til… så jo når vi blir invitert til dem på familiemiddag, eller middag med bare oss fire så forventer vi at det stemmer. Hvis ikke gidder vi ikke å dra

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
appelsinjuice skrev (2 minutter siden):

Dersom dette er et SÅ stort problem for deg/dere så bør kjæresten din ha en samtale med sin mor om at han ikke har kjemi med «Turid» og «Gerda», og ønsker at dere spiser middag sammen bare dere, som familie. Problem løst ? 

Men dette har han allerede gjort.. begge to har snakket med henne faktisk. Men hun bryr seg ikke, og hun har sagt rett ut at grunnen er fordi hun vil vise oss frem. Da føler vi oss som sirkusdyr og ikke gjester.

ts

• Liker 1
Skrevet

Neste gang sier du nei når hun inviterer. Si at hun gjentatte ganger har lovet at det bare blir dere, og så stemmer det ikke. Derfor blir dere heller hjemme. 
Eller be henne avklare invitasjonen med sønnen. Han har åpenbart ikke vanskelig for å si nei. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Virker rart ja, selv om en selvsagt velger hvem man inviterer til eget hjem. Kan dere heller fremover invitere til bursdag/feiring hjemme hos dere eller gå ut å spise? Slik det er dere som har invitert og kan velge hvem som deltar. En ting er vanlige middager, men litt kleint når hun inviterer venninner når du/han skal feires…

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...